RVS Vaten 235 ltr op Marktplaats

Gestart door Borkuz, 14-11-2014 09:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Borkuz

Hallo mede hobbybrouwers,

Ik kwam onderstaande advertentie tegen op marktplaats, wellicht is dit interessant voor de vele doe het zelfers op het forum.

http://link.marktplaats.nl/m795017499
RVS vaten, circa 40 stuks
Vraagprijs € 100,00 per stuk

De afmetingen zijn:
Diameter: 58 cm (binnenmaat) / 59 cm(buitenmaat)
Hoogte: 89 cm
Inhoud: ± 235 liter
Er zijn geen deksels bij de vaten aanwezig.

Voor de duidelijkheid, dit is niet mijn advertentie, ik verdien er niks aan, wil dit alleen delen met jullie. Als het niet is toegestaan advertenties van andere te plaatsen verwijder ik het direct.

orangeloo

Geen deksels, dat is dan weer jammer.
Maar € 100,- voor een "pan" van 235 liter is een koopje.
Ik zie het al voor mij... Een HERMS van 3 van deze vaten. Wordt een pracht installatie.  :brouwen:

tdp

Citaat van: Orangeloo op 14-11-2014  09:38 uGeen deksels, dat is dan weer jammer.
Maar € 100,- voor een "pan" van 235 liter is een koopje.
Ik zie het al voor mij... Een HERMS van 3 van deze vaten. Wordt een pracht installatie.  :brouwen:

Brouwsels van 200 liter, wat anders dan de 20 liter die ik nu produceer :) Zie me de installatie ook al voor mij

Groet,
de TDP

Dirtbag

De vraag is hoe vloeistofdicht de bodem is en blijft bij verwarming. Kan zijn dat bij het felsen van de bodem er een laagje kunststof tussen zit die voor de afdichting zorgt. Bij opstoken kan die er vervolgens uit smelten en weg loopt het wort.

db

orangeloo

Citaat van: Dirtbag op 14-11-2014  21:33 uDe vraag is hoe vloeistofdicht de bodem is en blijft bij verwarming. Kan zijn dat bij het felsen van de bodem er een laagje kunststof tussen zit die voor de afdichting zorgt. Bij opstoken kan die er vervolgens uit smelten en weg loopt het wort.

Het lijkt erop dat iemand het heeft geprobeerd.
Jacques heeft wat foto's geplaatst van de gezamenlijke brouwdag van de Roerstok, en zie hier:


Jacques

Ik heb begrepen dat deze vaten al een tijdje worden gebruikt...

orangeloo

Citaat van: Jacques op 24-11-2014  22:05 uIk heb begrepen dat deze vaten al een tijdje worden gebruikt...

Heb je wel een flinke brander nodig. Dat red je waarschijnlijk niet meer met een brander van 8,5 of 11 kW.

Puck

Vaten zijn zo te zien ook duurder geworden...

Jacques

Citaat van: Orangeloo op 24-11-2014  22:13 uHeb je wel een flinke brander nodig. Dat red je waarschijnlijk niet meer met een brander van 8,5 of 11 kW.

Ja daar zit een grote brander onder...

Zie deze foto met de brander.

bierinjisp

Citaat van: Puck op 24-11-2014  22:26 uVaten zijn zo te zien ook duurder geworden...

Van een vraagprijs van 100 euro naar een vaste prijs van 120 euro per stuk!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.