Elektrische verwarmingselementen voor de zelfbouwer onder ons

Gestart door Borkuz, 24-10-2014 09:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Borkuz

In mijn eeuwige zoektocht naar onderdelen voor mijn zelf bouw Speidel Braumeister kloon kwam ik deze verwarmingselementen tegen:

http://stores.ebay.co.uk/CATERING-EQUIPMENT-SPARE-PARTS/Straight-Rod-Elements-/_i.html?_fsub=2079296011&_sid=71326961&_trksid=p4634.c0.m322

Ze zijn in diverse wattages en lengtes te verkijgen en het grote voordeel is dat deze naar elke gewenste vorm te buigen zijn.

Volgens mij zijn ze redelijk gunstig geprijsd en wilde het jullie niet onthouden.

Groeten Mike

Herman


A.r.j.a.n.

Citaat van: Herman op 24-10-2014  13:37 uDe kortste is 2 ft lang, da's 60 cm!

Maar ze zijn wel buigbaar.
Omtrek van bijvoorbeeld een Weckketel is 100 cm.
Als je heb rond buigt past ie er dus prima in.

Etn82

Citaat van: A.r.j.a.n. op 24-10-2014  14:27 uMaar ze zijn wel buigbaar.

Waar zie jij dat staan dan?

bierhenkie

Citaat van: Etn82 op 27-10-2014  09:10 uWaar zie jij dat staan dan?
Als je naar beneden scrollt zie je in het plaatje 'Bend to shape' staan.

Etn82

Citaat van: bierhenkie op 27-10-2014  11:03 uAls je naar beneden scrollt zie je in het plaatje 'Bend to shape' staan.

Ah nu zie ik het. Bij de ene die ik net bekeek stond dat plaatje volgens mij er niet bij. :-)

Sander van Dijk

Weet iemand hoe je dit soort elementen veilig kunt aansluiten? Ik zag wel dat je een ¨gland setje¨ kunt gebruiken voor de doorvoer. Maar ik zie nog niet voor me hoe je zo´n verwarmingselement netjes geïsoleerd en geäard kunt aansluiten.
 
Edit: dit is zo´n gland setje
 


bierhenkie

Tja, ik denk dat de elektrische aansluiting open en bloot buiten de ketel hangt. Wellicht inpakken door middel van krimpkous.
De aarding is een ander verhaal, daar is denk ik niet in voorzien. Ik zou de aarde aan de ketel leggen.

Sander van Dijk

Citaat van: bierhenkie op 27-10-2014  15:12 uTja, ik denk dat de elektrische aansluiting open en bloot buiten de ketel hangt. Wellicht inpakken door middel van krimpkous.
De aarding is een ander verhaal, daar is denk ik niet in voorzien. Ik zou de aarde aan de ketel leggen.
Krimpkous is een goed idee. Bedankt

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.