8.5 kW brander: RVS Drago versus Mammuth

Gestart door Rich, 02-09-2014 15:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rich

Ik kook nu op een 3.5 kW minidrago, in combinatie met mijn Benno-ketel is dit te weinig vermogen. Erger nog, er blijft verf van de minidrago afbranden waardoor elke sessie eindigt met hoofdpijn (ik brouw in de schuur, goed geventileerd maar blijft toch hangen) en er worden verbrande verfresten gevormd die opstijgen met de warme lucht, die ik niet in mijn bier wil. Ik ben dat ding dus een beetje zat en wil een betere / sterkere aanschaffen. De aangewezen kandidaten zijn de RVS 8.5 kW Drago en de 8.5 Mammuth. Welke zouden jullie mij aanraden? Factoren zijn:

- Wil geen brandlucht van verf, wellicht eerste kwartier maar dan niet meer
- Buiten 22 liter kunnen koken in een dunwandige pan

Ik kook op het gas in de kunststof Benegas flessen.

Thamerdal


Rich


Jukkie

Ik brouw een jaar met de 8.5 kW Mammuth, voor 20 liter (tegen de 30 bij start koken) ruim voldoende. Temperatuur stijgt ong 2 graden per minuut. Verflucht heb ik niet echt geroken. Eerste twee keer trouwens buiten gebrouwen met deze brander. Gaat ook goed.

Eric v B

Even iets positiefs over Brouwmarkt:
De 8.5 kW Mammuth is bij Brouwmarkt bijna € 13,- goedkoper dan bij Brouwland.

visserkevis

Citaat van: Thamerdal op 02-09-2014  16:09 uHier kun je wel mee knallen:

http://www.gaswinkel.com/buitenkoken/powerfiretripatte.htm

Ik heb deze brander, met 50 mbar drukreduceer en ik kan je vertellen dat dit ding fantastisch doorstookt! Supergoed te regelen en temperatuur verhogen gaat supersnel. Wel goed ventileren en een grote gasfles kopen :)

Heb ook de mini drago brander staan, die gebruik ik om het spoelwater te verwarmen terwijl de maispan op de andere brander staat. Ook met een 50 mbar aangesloten op een andere fles. Prima ding als je alle tijd hebt maar ik zou hem afraden als mais / kook brander, veel te weinig vermogen om snel in temperatuur te stijgen.

jeroenk

Kan je de verf er niet afhalen met afbijt?


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.