Is dit de ultieme Pomp voor een HERMS of RIMS?

Gestart door Maartennijhof, 13-08-2014 17:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pim

Citaat van: Hilbren op 18-08-2014  19:48 uAls de pomp niet iedere keer opengemaakt hoeft te worden om schoon te maken dan kunnen we dat punt afvinken, toch?

Betreft de magnetische koppeling; het type motor (brushless DC) is in feite altijd een magnetische koppeling.
"Brushless DC" slaat op de manier waarop de motor (= de rotor) wordt aangestuurd.
"Magnetische koppeling" slaat op de manier waarop de waaier in het pomphuis wordt aangedreven. Bij magnetische aandrijving is er geen fysieke koppeling tussen de motor en de waaier. Er kan dus ook geen viezigheid van bv een aandrijfas of lager in de vloeistof terecht komen.
Zoals Ooievaar al terecht aangeeft is er dus inderdaad een wezenlijk verschil tussen de twee definities.

RobinB

Citaat van: Jacques op 18-08-2014  23:03 uJij hebt het alleen over doorspoelacties en niet over een tijd lang rondpompen met reinigingsmiddel zoals PBW of oxi.
Nee, ik noemde jouw procedure voor het gemak doorspoelactie en verwees daar ook naar. Het rondpompen met reinigingsmiddel is immers een vorm van doorspoelen. Ik hanteer een soortgelijke procedure (incl. reinigingsmiddel) en heb desondanks wel eens vaste deeltjes in het pomphuis aangetroffen.

Brouwerke

Hallo, lijkt me onmogelijk voor dit geld maar je zou positief verrast kunnen worden. Ik gebruik zelf een March pomp en die werkt perfect. Wel andere prijsklasse.
Heb nog een nieuwe in doos overcompleet. (Bedoeld voor flessenspoelen maar daar een andere oplossing voor bedacht). Als iemand interesse heeft voor een redelijke prijs hoor ik het wel. Type AC-2CP-MD 110v dus omvormer nodig.

Maartennijhof

Heren,

De pomp is binnen en hij is simpel door 4 boutjes los te halen uit elkaar te halen voor de schoonmaakfreaks onder ons.
Verder is het 100% zeker een magneetpomp en loopt er geen asje van de motor door naar het pomphuis.

Wat betreft voedselveiligheid ben ik er nog niet helemaal uit.

RobinB

Klinkt goed!
Weet je van welk materiaal hij gemaakt is?

Pim

Citaat van: Maartennijhof op 21-08-2014  22:46 uHeren,

De pomp is binnen en hij is simpel door 4 boutjes los te halen uit elkaar te halen voor de schoonmaakfreaks onder ons.
Verder is het 100% zeker een magneetpomp en loopt er geen asje van de motor door naar het pomphuis.

Wat betreft voedselveiligheid ben ik er nog niet helemaal uit.
Ben je voor deze bestelling nog lastiggevallen met een BTW-heffing en handlingkosten? 

Maartennijhof

En de foto's:







De pomp is van hard plastic maar wat precies weet ik echt niet. Qua levering geen enkel probleem.
Ik heb hem nog geen 2 weken geleden via ebay gekocht en vandaag was hij al binnen.

Zooms


dennisbier

Ik denk niet dat dat voor voedselveiligheidsproblemen gaat zorgen.
Van tevoren eens met kokend water door laten pompen.
Is de pakking epdm rubber?
Is denk ik een siliconen afdichtring of niet?

Henielma

Lijkt mij een standaard vijverpompje te zijn. Niet geschikt om heet wort mee te verpompem naar mijn idee. Bij voedselveilige magneetpompen kan het wort niet bij de magneet komen volgens mij. Tevens is er bij die voedselveilige pompjes een scheiding tussen de  motor en het pomphuis. Dat zie ik bij deze niet.

EvdBroek

De pomp lijkt inderdaad op een vijverpomp. Ik heb een vergelijkbare in mijn vijver.

dennisbier

Dus verpomp ff kokend water dan weet je hoe hij zich technisch houdt. :weetniet:

JAVAL

Citaat van: Maartennijhof op 21-08-2014  23:03 uEn de foto's:







De pomp is van hard plastic maar wat precies weet ik echt niet. Qua levering geen enkel probleem.
Ik heb hem nog geen 2 weken geleden via ebay gekocht en vandaag was hij al binnen.

De pomp is volgens de verkoper gemaakt van PA66+GF30%. De eigenschappen van dit materiaal zijn beschreven in de volgende specsheet http://www.matbase.com/material-categories/natural-and-synthetic-composites/polymer-matrix-composites-pmc/reinforced-polymers/material-properties-of-polyamide-66-30-percent-glass-fiber-reinforced-pa-66-gf30.html

Voorzover ik hieruit kan opmaken: polyamide 66 versterkt met 30% glassfiber, temperatuurbereik tussen -40 en +80 C., smelpunt bij 260 C.

Ik gebruik zelf een pompje van Topsflo, gemaakt van PPS (PolyPhenyleneSulphide)m zie de specsheet http://www.matbase.com/material-categories/natural-and-synthetic-composites/polymer-matrix-composites-pmc/reinforced-polymers/material-properties-of-poly-p-phenylene-sulfide-40-percent-glass-fiber-reinforced-pps-gf40.html#properties


Succes Jaap


Maartennijhof

Nou ja voor mijn flessenwasser doet de pomp het prima.

Superbeun

Citaat van: Maartennijhof op 16-09-2014  21:20 uNou ja voor mijn flessenwasser doet de pomp het prima.

Daar is de pomp prima geschikt voor denk ik, sanitaire doeleinden.
Ik zou er alleen geen wort mee rondpompen.

Eric v B

Citaat van: EvdBroek op 15-09-2014  20:40 uDe pomp lijkt inderdaad op een vijverpomp. Ik heb een vergelijkbare in mijn vijver.

Heb jij een wortpomp in je vijver? ;D

Sander van Dijk

Citaat van: Superbeun op 16-09-2014  21:28 uDaar is de pomp prima geschikt voor denk ik, sanitaire doeleinden.
Ik zou er alleen geen wort mee rondpompen.

Dit zal zeker hetzelfde gelden voor deze pompjes? In de beschrijving staat niet dat het food grade materiaal is.

Superbeun

Citaat van: Sander van Dijk op 17-09-2014  09:29 uDit zal zeker hetzelfde gelden voor deze pompjes? In de beschrijving staat niet dat het food grade materiaal is.

Moeilijk te zeggen, er staat niet bij van welke materialen het pomphuis gemaakt is.
Het gaat bij een foodgrade pomp niet alleen om het  pomphuis maar om alle materialen die met het wort in contact komen (impeller, as, afdichtingsring), deze moeten allemaal voedselveilig zijn.

Er staan op ebay wel wat andere foodgrade pompjes, je zou hier eens kunnen kijken: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=brushless+pump+foodgrade&_sacat=0

Zooms

Citaat van: Superbeun op 17-09-2014  10:04 uEr staan op ebay wel wat andere foodgrade pompjes, je zou hier eens kunnen kijken: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=brushless+pump+foodgrade&_sacat=0

Ehhh, dat onze vriendelijke vrienden uit China en Hongkong in hun advertentie zetten dat het 'foodgrade' is wil nog niet zoveel zeggen hoor! Ik heb apparatuur gekocht in China waar op staat: 'Made in Italy', terwijl ik er vrij zeker van ben (zeg maar 100 % of zo) dat het Italië nog nooit heeft gezien. Waar je achter moet zien te komen (mail) is van welk materiaal het pompje is gemaakt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.