Tafelbier

Gestart door pladijs, 10-06-2005 01:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pladijs

Leuk te horen dat het met een standaard pomp mogelijk is. Ik zou inderdaad eenmaal boven het overtollige water er weer uit filteren (dat gaat waarschijnlijk wel vrij eenvoudig middels een paar gaten en een plastic container, misschien kan ik van dat filterwater dan nog tafelbier brouwen  ;)

Ik vraag me overigens wel af hoeveel mensen hier nog tafelbier kennen, zo'n pils van 1.5 %. ik ben er alleszins nog mee opgegroeid.

bedankt voor de input,

Pladijs   samenvol

MO

Tafelbier is best grappig. Er is zelfs een tripel van van iets 3.5% meen ik. Kreeg jij dat vroeger bij het eten, als kind? En was het toen ook al aangezoet bier?

Jacques

Citaat van: pladijs op 10-06-2005  01:52 uIk vraag me overigens wel af hoeveel mensen hier nog tafelbier kennen, zo'n pils van 1.5 %. ik ben er alleszins nog mee opgegroeid.

Toen ik zo'n maand geleden voor een week in het West-Vlaamse was heb ik het weer eens op.
Mijn zoon van 12 jaar was er verkikkerd op  :lekkerbier:
De donkere versie was erg zoet, het ging er in als cola!

jean

       

               MO,
                                             Wat is voor U tafelbier?

Als Belg drink ik zeer veel tafelbier,maar grappig, ik begrijp het niet.

MO

grappig dat zo'n licht bier met een grote historische achtergrond nog steeds best veel verkocht wordt in belgie. Of schattig. Grappig of schattig - slaat eigenlijk allebei nergens op. Typisch dan? In ieder geval karakteristiek voor de Belgische biermarkt.

MO

Zelf vond ik alleen de tripel wel lekker, want de andere 3/4 die ik gedronken heb waren allen aangezoet, ik meen met kunstmatige zoetstoffen en dat smaakte heel vies. Hebben andere daar geen last van of heb ik de verkeerde tafelbieren gedronken?

pladijs

Het bier dat ik als kind dronk was een stevig aangezoet bruin bier van piedboeuf, zeker geen 3.5 %, eerder 1.5%. Het is zo zoet dat ik het nu nooit meer zou binnenkrijgen, maar toen ging het er inderdaad in als cola!

De gewone blonde versie drink ik nog steeds met plezier, de gewone of de tripel vind ik prima voor bij de maaltijd, ze smaken niet sterk door.  :proost:

deze mensen leken het alvast niet al te lekker te vinden   
http://ratebeer.com/beer/piedboeuf-blonde/10875/

Maar wie brouwt er nog tafelbier? lijkt mij alvast wel eens leuk om te proberen...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.