Na 23 dagen nagisting nog steeds activiteit in het waterslot

Gestart door Terry, 23-05-2014 18:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Terry

Op dit moment ben ik met mijn laatste bierconcentraat brouwsel voor de zomer bezig (koel/warmte kast komt eraan. Heb op dit moment alleen een warmte kast) dit laatste brouwsel is een speciaal bier en zou straks 6,6 % alcohol moeten hebben.

Mijn vorige brouwsels met een veel lager alcoholpercentage waren na 2 weken nagisting klaar. Alleen deze blijft activiteit in het waterslot geven. Mijn gevoel zeg dat ik nog niet kan bottelen. Ik wou graag jullie advies hierbij.

Alvast bedankt
 :biersmile:

Hoppenbrouwers

Is het vat verzet van de ene ruimte naar de andere (ivm temperatuurschommelingen?). Heb je SG gemeten en zo ja, kwam dat overheen met wat normaal is voor die gist?

Frans Maarkelsbier


Terry

Het vat staat al 23 dagen vast op zijn plek. SG deed ik bij mijn vorige brouwsel eigenlijk pas meten als er geen activiteit meer was, en dan wachtte ik nog een paar dagen om te kijken of de SG niet veranderde.

Temperatuur is wel een graad gestegen in vergelijking met de start


Terry


sven


Terry

Ik meet een SG van 1008 precies zoals ze bij Bulldog aangeven. Ook meteen geproefd en dat viel ook niet tegen!  :proost:

Terry

Sven, ik heb de gist gebruikt die bij het pakket (Bulldog Hammer of Thor) zat.

Terry

Naar mijn idee is de SG vandaag 1 puntje gezakt naar 1007 dat duidt er toch op dat mijn brouwsel nog niet genoeg uitgegist is  :weetniet:

RobinB


KC

Het is warm geweest binnen dan lijkt het een punt lager misschien. Ik zou het rap in de fles "steken" :)

Terry

@RobinB

Dat was na 1 dag. Maar vandaag na wat schudden en bewegen kom toch weer op 1008 uit.... :o

Denk dat ik inderdaad vandaag maar gewoon ga bottelen  :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.