Bierkeuring ONK Complimenten en Commentaren

Gestart door Johannes, 01-06-2005 19:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ypenga

Citaat van: bazje op 31-05-2011  13:17 uKrijgen de afwezigen die dag hun keuringsformulieren toegestuurd?
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar, tot nu heb ik alleen een puntentotaal gezien op labo.nu
Hoe kom je hieraan als je niet aanwezig was / kon zijn

Jacques

Citaat van: ypenga op 01-06-2011  15:47 uIk ben hier ook wel nieuwsgierig naar, tot nu heb ik alleen een puntentotaal gezien op labo.nu
Hoe kom je hieraan als je niet aanwezig was / kon zijn

Deze zouden worden opgestuurd is gezegd na de prijsuitreiking.

PS 1
Nog van harte gefeliciteerd.

PS 2
Zou je zo vriendelijk willen zijn om het recept waarmee je de eerste prijs hebt gewonnen in de klasse kloonbieren binnenkort op het forum te zetten in de rubriek Bewezen Recepten.

warningh

De resterende wedstrijdformulieren zijn maandag en dinsdag op de post gedaan. Die zullen dus deze week op de plaats van bestemming aankomen.

Een vraag aan de deelnemers in de Klasse E.
Voor deze klasse is een aangepast wedstrijdformulier gemaakt mede naar aanleiding van opmerkingen op dit forum. Graag reacties of dit formulier de brouwer de gewenste feedback geeft en op welke punten het zou kunnen worden verbeterd.

William

Citaat van: warningh op 02-06-2011  08:38 uEen vraag aan de deelnemers in de Klasse E.
Voor deze klasse is een aangepast wedstrijdformulier gemaakt mede naar aanleiding van opmerkingen op dit forum. Graag reacties of dit formulier de brouwer de gewenste feedback geeft en op welke punten het zou kunnen worden verbeterd.

Hans. Dit is door mij in ieder geval erg op prijs gesteld. Ik hoop dat het voor jullie gemakkelijk in te bouwen was.

Citaat van: William op 29-05-2011  14:34 uOok een speciaal woord van dank aan de keurmeesters die ook bij het kloonbier ditmaal uitgebreide proefnotities hebben gemaakt.

Ik moest wel twee keer kijken voordat ik het formulier snapte (zie onderstaande plaatjes).
De voorkant van het formulier (1e bladzijde) gaat over de presentatie / uiterlijk van het bier
De 2e bladzijde gaat over geur en smaak waarbij de meest relevant attributen werden genoemd
De 3e bladzijde gaat over basissmaak, body, mondgevoel, nasmaak

Alle aspecten op deze 1e 3 bladzijden werden gescoord op een schaal van 1 tot 5 in plaats van de verschillende maximale scores voor attributen zoals je die op een normaal formulier hebt. De eerste 3 bladzijden geven een goed beeld over alle aspecten van het bier en hoe zich dat verhoudt met het origineel.

De laatste bladzijde (4e) is anders. Hier staan de volgende attributen vermeld: geur; smaak; body; nasmaak. Hierbij wordt in tekst beschreven wat men van dit kenmerk vind en ook deze wordt gescoord op een schaal van 1 tot 5. Op basis van deze scores wordt de eindscore bepaald. Presentatie van het bier zie je in dit blok niet meer terug.

Het was een beetje verrassend om op bladzijde 1 tot 3 en op bladzijde 4 dezelfde attributen te zien waarbij er andere punten werden gegeven. Ik vermoed dat men eerst op basis van bladzijde 1 tot 3 een normale keuring heeft gedaan met zoveel mogelijk detail om daarna op bladzijde 4 een herkeuring van de beste bieren te doen om de eindstand te bepalen.

Kortom, ik vind het formulier er goed uit zien waarbij ik vooral heb gekeken naar de 4e bladzijde met tekstuele beschrijvingen


blz 4 en 1


blz 2 en 3

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.