Moutaromawiel van Weyermann

Gestart door Cisdevésser, 23-04-2014 21:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cisdevésser

Hoi,

Zojuist gespot bij onze oosterburen, het moutaromawiel van Weyermann.
Je kunt er in één oogopslag de smaken/aroma's van vele moutsoorten bekijken.
http://www.weyermann.de/downloads/maltwheel/Weyermann%C2%AE_Malz_Aroma_Rad%C2%AE_Ganzkorn_Wuerze_DE.zip

Groetjes....Cis


Anton


RobinB


Hoppenbrouwers

Handig voor het maken van een keuze! :duimop:
 (Dat me die niet eerder opgevallen was...)

Jacques

Citaat van: Cisdevésser op 23-04-2014  21:48 uZojuist gespot bij onze oosterburen, het moutaromawiel van Weyermann.
Je kunt er in één oogopslag de smaken/aroma's van vele moutsoorten bekijken.
http://www.weyermann.de/downloads/maltwheel/Weyermann%C2%AE_Malz_Aroma_Rad%C2%AE_Ganzkorn_Wuerze_DE.zip

Het zou handig zijn als er ook een bestandje bij zou zitten met een korte beschrijving van de mouten en en link naar de verschillende aromaprofielen. Mogelijk gaat men dat doen op de website. Zou ik logisch vinden.

Overigens leer je volgens mij de verschillende mouten het beste als je er mini brouwsels mee maakt.

Adbrouwt

Citaat van: Jacques op 25-04-2014  09:13 uOverigens leer je volgens mij de verschillende mouten het beste als je er mini brouwsels mee maakt.
Natuurlijk Jacques, maar ik vind het verdomde handige info. Nu weet ik welke mout ik moet gebruiken voor een chocolade smaakje dus bedankt voor de link.

Jacques

Citaat van: Adbrouwt op 25-04-2014  11:50 uNatuurlijk Jacques, maar ik vind het verdomde handige info. Nu weet ik welke mout ik moet gebruiken voor een chocolade smaakje dus bedankt voor de link.

Het is zeker handige informatie. Maar het is wel zo dat je smaken alleen leert door te proeven. Omschrijvingen schieten altijd te kort. Heeft ook te maken met de persoonlijke beleving en associaties.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.