Reactie op de brouwinstallatie van Mickey

Gestart door William, 01-12-2013 12:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

William

Citaat van: mickey op 01-12-2013  12:36 uHet brouwrek

Van links beginnen
100  liter kookketel
  65  liter Maischketel
  70  liter warmwaterketel



De branders


Het roerwerk en regelbare voeding



De Javafilter



De klimaat kasten





Deze maand wordt de Chugerpomp geplaatst.
Dat ziet er mooi uit Mickey!

Bij de laatste foto zou ik er voor zorgen dat het blow-off fles (ik neem aan dat het dat is) op de bodem van de kast wordt gezet. Nu loop je de kans dat het water in deze fles in het gistvat wordt geheveld.

mickey

Citaat van: William op 01-12-2013  12:48 uDat ziet er mooi uit Mickey!

Bij de laatste foto zou ik er voor zorgen dat het blow-off fles (ik neem aan dat het dat is) op de bodem van de kast wordt gezet. Nu loop je de kans dat het water in deze fles in het gistvat wordt geheveld.

Oei. Daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik ga gelijk er iets aan doen. Bedankt.

Bob82

Hallo

Ziet er mooi en goed uit, waar heb je die conische plastic gisting tank weg?

Grt
Bob

Niels B.

Citaat van: mickey op 01-12-2013  12:51 uOei. Daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik ga gelijk er iets aan doen. Bedankt.

Maar, als het niveau van de blow-off beneden het jongbier staat, loopt het vat dan niet leeg zodra er iets door de slang loopt? Met andere woorden wordt het vat dan niet leeggeheveld?

berdus

Zolang de slang niet in het gistend bier hangt niet... (wat niet zo is, anders druk je het vat leeg ongeacht waar je je blow-off fles plaatst)
Met een beetje schuim in de pijp trek je zo'n vat niet leeg.

mickey

Citaat van: mickey op 01-12-2013  12:51 uOei. Daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik ga gelijk er iets aan doen. Bedankt.

Ik heb het veranderd naar een gewoon waterslot.

mickey

Citaat van: Bob82 op 02-12-2013  08:59 uHallo

Ziet er mooi en goed uit, waar heb je die conische plastic gisting tank weg?

Grt
Bob

Bedoelt u waar ik deze gekocht heb? Die kun je bestellen bij de BierBrouwShop.


Bob82

Citaat van: mickey op 02-12-2013  10:50 uBedoelt u waar ik deze gekocht heb? Die kun je bestellen bij de BierBrouwShop.

Ja dat bedoelde ik, want ik zie ze meestal in RVS en dan zijn vaak erg prijzig.

Bedankt.

RobinB

Dat zijn toch gewoon de CCT's van hobbyquip?

Auke0611

Citaat van: RobinB op 04-12-2013  13:34 uDat zijn toch gewoon de CCT's van hobbyquip?
Hobbyquip heet tegenwoordig Bier brouw shop.

mickey

Citaat van: RobinB op 04-12-2013  13:34 uDat zijn toch gewoon de CCT's van hobbyquip?

Yep

Bob82

Ik had ze hier wel op het forum gezien alleen wist niet waar ze te koop waren, en had ook nog nooit van Hobby Quip gehoord.

mickey

Citaat van: Bob82 op 05-12-2013  13:03 uIk had ze hier wel op het forum gezien alleen wist niet waar ze te koop waren, en had ook nog nooit van Hobby Quip gehoord.

Het duurde bij mij ruim een week voor ik hem binnen had, terwijl hij toch op voorraad was!!

 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.