Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp Eroica  (gelezen 142257 keer)

Offline Jasper

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: BrouwHulp Eroica
« Reactie #200 Gepost op: 01-07-2017 11:20 u »
Is er een BrouwHulp welke online staat en dus beschikbaar is voor Chromebooks (Chromebooks hebben geen harde schijf en werken in de cloud)?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline McMelloW

• Super lid
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
« Reactie #201 Gepost op: 02-07-2017 12:36 u »
Is er een BrouwHulp welke online staat en dus beschikbaar is voor Chromebooks (Chromebooks hebben geen harde schijf en werken in de cloud)?
BrouwHulp volgens mij niet. Maar kijk eens bij BRodeLuxe.nl  Deze NL software heeft wel een online versie.

Online Knobby

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #202 Gepost op: 02-07-2017 15:17 u »
Soms loop ik tegen een bug aan bij het kopiëren naar forumopmaak.
Dan wordt de gist verkeerd geparsed. (zie onder)
Ik weet niet of dit komt omdat ik de gist zelf aan de database heb toegevoegd, of dat het ergens anders aan ligt, want ik heb het ook een keer gezien met een andere gist meen ik me te herinneren.
Versie 5.3.5.2 win10

Gist
starter[/data][data]Vermont Ale / Conan ()[/data][data]bovengist[/data][/row]
HoeveelheidNaamType
[row][data]30,0 gCascadebellen5,1%0 min.3,4 IBU

Offline Hoppenbrouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Übung macht den Meister
« Reactie #203 Gepost op: 17-07-2017 12:14 u »
Ik heb een nieuwe pc moeten kopen omdat de oude gecrashed was (data wel enigszins bewaard op losse HD). Hierop heb ik opnieuw BrouwHulp geïnstalleerd natuurlijk, maar ik krijg mijn oude gegevens en instellingen niet zomaar overgeladen.
Iemand een tutorial of tip voor me hoe ik dat het beste kan doen en werkend kan krijgen?

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #204 Gepost op: 17-07-2017 12:25 u »
Soms loop ik tegen een bug aan bij het kopiëren naar forumopmaak.
Dan wordt de gist verkeerd geparsed. (zie onder)
Ik weet niet of dit komt omdat ik de gist zelf aan de database heb toegevoegd, of dat het ergens anders aan ligt, want ik heb het ook een keer gezien met een andere gist meen ik me te herinneren.
Versie 5.3.5.2 win10

Gist
starter[/data][data]Vermont Ale / Conan ()[/data][data]bovengist[/data][/row]
HoeveelheidNaamType
[row][data]30,0 gCascadebellen5,1%0 min.3,4 IBU

Deze fout ontstaat (ook) als je aan hebt gevinkt dat je een starter maakt terwijl je een korrelgist gekozen hebt.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #205 Gepost op: 17-07-2017 12:35 u »
Ik heb een nieuwe pc moeten kopen omdat de oude gecrashed was (data wel enigszins bewaard op losse HD). Hierop heb ik opnieuw BrouwHulp geïnstalleerd natuurlijk, maar ik krijg mijn oude gegevens en instellingen niet zomaar overgeladen.
Iemand een tutorial of tip voor me hoe ik dat het beste kan doen en werkend kan krijgen?

Even een backup maken van de hele BrouwHulp database (de vers geïnstalleerde). Dan de oude BrouwHulp database op de plek van de nieuwe installatie zetten. Hopelijk werkt het dan. Als dat niet lukt, de nieuwe database weer terug zetten. Je kunt dan met de "trial and error methode" één voor één de XML bestanden uit de oude installatie naar de nieuwe map kopiëren. Net zo lang tot dat je de boosdoener hebt gevonden waarom het niet werkt. Ik hoop voor jou dat het niet je brouwsel XML is...

Succes!

Offline Hoppenbrouwers

• Super lid
« Reactie #206 Gepost op: 17-07-2017 14:08 u »
Als ik die hele map omzet hangt BrouwHulp zichzelf op. Hij blijft ook bij opstarten steeds om een invoer van brouwinstallatie vragen. Verder staat alles op standaard en kan ik geen spoor ontdekken van al mijn oude bestanden.
Moet ik ergens in BrouwHulp zelf iets fysiek gaan importeren of zou die dat moeten herkennen?

Offline jeroendv

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Brouwerij De Kampen
« Reactie #207 Gepost op: 17-07-2017 19:47 u »
Sorry als het al eens gevraagd is maar zouden deze dingen in de toekomst worden toegevoegd aan BrouwHulp:

-Bij waterbehandeling als je het spoelwater hetzelfde wilt nemen als maischwater (mengsel van 2 bronnen), dan kun je niet zien hoeveel water van elk je nodig hebt. Enkel de totale gemengde hoeveelheid. (ja ik ben te lui om dit te berekenen  ;) )

- Het spoelwater wordt ook niet meegerekend in die tabel waar de aangepaste waarden staan van het maischwater. Altijd handig om een totaalplaatje te weten van je maisch en spoelwater samen...

Verder is het een zeer goed programma Adrie!

Offline Hoppenbrouwers

• Super lid
« Reactie #208 Gepost op: Gisteren om 14:09 »
Is er een mogelijkheid om BrouwHulp (althans de gegevens) over te zetten van de ene op de andere pc/hdd dmv de ingebouwde 'synchroniseer data' functie?

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #209 Gepost op: Gisteren om 14:51 »
Is er een mogelijkheid om BrouwHulp (althans de gegevens) over te zetten van de ene op de andere pc/hdd dmv de ingebouwde 'synchroniseer data' functie?
Hier weet ik het antwoord niet op maar wat bij mij wel werkte is het in BrouwHulp verwijzen naar de juiste locatie van de databases (Instellingen-DatabankLocatie). Bij mij wijst dat naar een eigen cloud (NAS) zodat ik vanaf iedere willekeurige PC met BrouwHulp gebruik kan maken van dezelfde data (recepten, databases) en ook de invoer centraal kan bewaren.

Offline Hoppenbrouwers

• Super lid
« Reactie #210 Gepost op: Gisteren om 14:59 »
Hier weet ik het antwoord niet op maar wat bij mij wel werkte is het in BrouwHulp verwijzen naar de juiste locatie van de databases (Instellingen-DatabankLocatie). Bij mij wijst dat naar een eigen cloud (NAS) zodat ik vanaf iedere willekeurige PC met BrouwHulp gebruik kan maken van dezelfde data (recepten, databases) en ook de invoer centraal kan bewaren.
Ik heb geen NAS. Zou het mogelijk zijn om tijdelijk een databank te creëren op een externe hdd zodat ik die vanuit de nieuwe pc weer kan benaderen? (het is me gelukt om de oude pc weer aan de gang te krijgen... gaat niet van harte).
En kan ik dan ook mijn brouwinstallatie en instellingen op die manier overzetten? Anders een heel werk om alles opnieuw in te stellen.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #211 Gepost op: Gisteren om 15:15 »
Ik heb geen NAS. Zou het mogelijk zijn om tijdelijk een databank te creëren op een externe hdd zodat ik die vanuit de nieuwe pc weer kan benaderen? (het is me gelukt om de oude pc weer aan de gang te krijgen... gaat niet van harte).
En kan ik dan ook mijn brouwinstallatie en instellingen op die manier overzetten? Anders een heel werk om alles opnieuw in te stellen.
Ja, ik zou dat zeker proberen. Dus eerst op je oude PC de BrouwHulp data kopieren naar de externe disk en de verwijzing in BrouwHulp aanpassen. Dan zou daar alles nog moeten werken. Vervolgens de externe disk aan je nieuwe PC en ook daar BrouwHulp verwijzen naar de externe disk. Dan zou je daar ook alles moeten zien.
Eventueel op je nieuwe PC eerst even BrouwHulp opnieuw installeren zodat je met een schone lei begint.

Offline Hoppenbrouwers

• Super lid
« Reactie #212 Gepost op: Gisteren om 19:01 »
Bedankt voor de tip. Zojuist geprobeerd maar zonder succes. Ik krijg nu steeds een melding van 'corrupt file'. Kan de bestanden in ieder geval niet lezen.

Tags: