Pagina's:
Actions
  • #176 door mbroek Gepost op 28 Mar 2017
  • Misschien kijk ik er overheen, maar ik zie op de download pagina alleen 5.3.5.1 staan...

Klopt, en je krijgt 5.3.5.2 als je op de download knop drukt.
  • #177 door McMelloW Gepost op 29 Mar 2017
  • Over gegaan naar versie 5.3.5.2 Nu werkt alles weer goed en alle speciale tekens zijn ook goed zichtbaar. Alle speciale tekens die ik onder 5.3.5.1 gewijzigd had laten nu een ? zien. Dus deze maar weer even opnieuw gewijzigd. Ook na het opnieuw opstarten, blijft alles OK.

Adrie  :hoera: :hoera: :groots: :groots:
  • #178 door Willy-en-co Gepost op 07 Apr 2017
  • Vind dit een fijn programma om mee te werken. Het enige wat ik echt zwaar kloten vind is dat als je een recept 1 keer hebt af geboekt en je daarna nog een keer dat zelfde recept wilt brouwen je hem nog een keer moet samenstellen om het weer te kunnen afboeken. Wat ik bedoel is dat als je een recept vaker brouwt het maar 1 keer kunt afboeken of het recept nog een keer moet uit zetten. Dus op ten duur krijg je een hele lijst met de zelfde recepten.
    En sommige gisten worden per gram berekend en sommige per pak :o soms is dat heel erg vervelend met prijzen berekenen.
  • #179 door Markiej87 Gepost op 07 Apr 2017
  • Je moet goed je "Recepten" en "Brouwsels" uit elkaar halen, dan heb je daar geen last van.
  • #180 door Underdike Gepost op 07 Apr 2017
  • Je moet goed je "Recepten" en "Brouwsels" uit elkaar halen, dan heb je daar geen last van.
    OK... dan ga ik een 'domme' vraag stellen:
    Hoe maak ik van een recept een brouwsel (dat ik meerdere keren wil kunnen brouwen )?

Ik vond het irritant dat de recepten tussen de meegeleverde recepten stonden... Dus heb ze allemaal maar onder 'Amerikaans Tarwebier' geschaald, dan staan ze namelijk bij elkaar bovenaan...
    Kan dit beter/anders?
  • #181 door henkie Gepost op 07 Apr 2017
  • rtfm

Blz. 11
  • #182 door McMelloW Gepost op 07 Apr 2017
  • rtfm

Blz. 11
    Haha, dan moet je wel uit de bulletinboard tijd komen. :proost:
  • #183 door Underdike Gepost op 07 Apr 2017
  • rtfm
    Blz. 11
    Which manual?
    Ik heb het programma doorgeschoven gekregen, nooit geen manual gezien...
  • #184 door foz Gepost op 07 Apr 2017
  • Which manual?

De grote vraagteken in het blauwe rondje aanklikken.
  • #185 door henkie Gepost op 07 Apr 2017
  • He... net te laat  :-)
  • #186 door Underdike Gepost op 07 Apr 2017
  • De grote vraagteken in het blauwe rondje aanklikken.
    Gelukt, bedankt!
  • #187 door dirk Gepost op 16 Apr 2017
  • Ik zie dat kolom hoeveelheid weg valt. Is dat een bug of is het een feature? Ik heb het geinstalleerd op Ubuntu 16.04 LTS, BrouwHulp 5.3.5.2

UPDATE: ik heb binnen het venstertje een kolom geselecteerd, en alles weer binnen beeld 'getrokken'. Heeft een halfuurtje geduurd, maar Adri, kun je dit ook vastzetten?

uploadimagecertificity.com
  • #188 door MarkD Gepost op 20 Apr 2017
  • Zijn er nog meer mensen bij wie de database met Wyeast gisten is weggevallen na de update? De xml file is verdwenen in de directory. Ik heb wel succesvol de Gozdawa en Whitelabs xml's ge´mporteerd die op de site http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php/BrouwHulp worden aangeboden.
    Adrie: is er nog een losse Wyeast-xml voor herstel?

Alvast bedankt.
  • #189 door Pim Gepost op 20 Apr 2017
  • Zijn er nog meer mensen bij wie de database met Wyeast gisten is weggevallen na de update? De xml file is verdwenen in de directory. Ik heb wel succesvol de Gozdawa en Whitelabs xml's ge´mporteerd die op de site http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php/BrouwHulp worden aangeboden.
    Adrie: is er nog een losse Wyeast-xml voor herstel?

Alvast bedankt.

De Wyeast gisten staan bij mij gewoon in de yeasts.xml. Alleen voor Whitelabs zie ik een apart xml bestand.
  • #190 door MarkD Gepost op 20 Apr 2017
  • Nu zie ik ze inderdaad. als ik BrouwHulp opende en in de gistdatabase keek was er geen Wyeast te vinden. yeast.xml opnieuw ge´mporteerd en ze waren weer terug. Bedankt.
Pagina's:
Actions