Brouwen zonder mout?

Gestart door Herman, 26-04-2005 14:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herman

Hoi,

Ik kwam elders een link naar een artikel over moutloos bier tegen die ik jullie niet wil onthouden. Geen mout beschikbaar? Dan maak je gebruik van wel beschikbare gewassen en voeg je toch gewoon enzymen toe?

Wellicht ook een mooie toekomst voor gluten-vrij bier?

Herman

MO

Leuk om te lezen, bedankt voor de link Herman. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het Roemeense moutloze bier smaakt. Was een paar jaar geleden in Roemenie en heb daar prima bieren gedronken. Het moet dus wel naar bier smaken, want de lokale consumentenmarkt knows the real thing.

Oscar

Even een "oude" Thread naar boven halen,

Dit kan natuurlijk prima, aangezien alleen de enzymen ontbreken. De basis, graan, is dus wel aanwezig. En aan de smaak zal het niets afdoen denk ik, gezien hun best verkochte biertje.

Groeten en gezondheid
Oscar

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 15-12-2005  14:34 uDit kan natuurlijk prima, aangezien alleen de enzymen ontbreken. De basis, graan, is dus wel aanwezig.
Ik zoek al jaren een vrijwilliger om een paar kilo graan te kauwen. Met wat dan niet (per ongeluk) is doorgeslikt zou ik een bier kunnen brouwen. De vrijwilliger moet wel een zuurpruim zijn, omdat de pH van speeksel (±6,6) wat hoog is.

Hans Hans

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.