Poll: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?

Jazeker!
- 11 (25.6%)
Nee, ik gebruik wel BrouwHulp, maar nooit de cloud
- 17 (39.5%)
Nee,  ik gebruik geen BrouwHulp
- 15 (34.9%)

Totaal aantal stemmen: 42

Poll gesloten: 23-10-2013 15:37 u


Pagina's:
Actions
  • #26 door Adrie Gepost op 03 Oct 2013
  • Adrie, hoe vaak word het forum gescand op recepten?

    Elke keer als je BrouwHulp opstart en de computer is aangesloten op het internet.

    Ik heb vorige week mijn WK83 Mild Smoked Oktober.xml recept gepost als BrouwHulp-xml  in bewezen recepten maar zie deze niet terug in de recepten onder de cloud-tab.
    Ik zie wel een paar recepten uit 2013 maar die zijn volgens mij vooral van jou (4broeders en wittepaard) incl. jouw OBBK recept uit bewezen recepten.

    Moet ik nog iets extra doen om ze te laden (BH 5.2.7.0)

    Nee, je hoeft niets extra's te doen. Alle recepten die in het juiste formaat op het forum worden geplaatst als bijlage komen in de cloud.

    Ik zie jouw recept ook niet. Dat is vreemd. Ik kijk een dezer dagen even of ik de oorzaak kan vinden.
  • #27 door ThomasM Gepost op 03 Oct 2013
  • @Ooievaar: het zijn toch alleen bewezen recepten? Je moet inderdaad kijken of je het lekker vindt en of je het goed kan nabrouwen, maar het zijn alleen maar prijswinnaars dus van de kwaliteit kan je uitgaan, of zie ik nu niet wat je bedoelt?
    • ThomasM
  • #28 door Ooievaar Gepost op 03 Oct 2013
  • @Ooievaar: het zijn toch alleen bewezen recepten? Je moet inderdaad kijken of je het lekker vindt en of je het goed kan nabrouwen, maar het zijn alleen maar prijswinnaars dus van de kwaliteit kan je uitgaan, of zie ik nu niet wat je bedoelt?

    Ik weet niet of het alleen bewezen recepten zijn, is dat zo?
    Ik zie allemaal recepten waar ik ingrediŽnten in mis, ze zijn vaak incompleet. Zodra ik de mogelijkheid heb al ik er is eentje posten hier.

    groeten
  • #29 door arluijen Gepost op 09 Oct 2013
  • 1. Ik heb het vinkje "gebruik de cloud" aangevinkt, maar kreeg daarna melding: inloggen mislukt. Sindsdien staat ie wel aan, maar is het tabje leeg.

    Nu is het tabblaadje weg... mijn internetverbinding zou nu wel op orde moeten zijn, maar of ik het aan- of uitvink... geen cloud recepten.
  • #30 door arluijen Gepost op 09 Oct 2013
  • Nu is het tabblaadje weg... mijn internetverbinding zou nu wel op orde moeten zijn, maar of ik het aan- of uitvink... geen cloud recepten..

    ....en weer gefixt: Cloud vinkje uitzetten-> programma sluiten, programma starten -> cloud vinkje weer aanzetten... maar nog steeds "inloggen mislukt". Welke URL probeert de tool te benaderen?
  • #31 door bierhenkie Gepost op 09 Oct 2013
  • ....en weer gefixt: Cloud vinkje uitzetten-> programma sluiten, programma starten -> cloud vinkje weer aanzetten... maar nog steeds "inloggen mislukt". Welke URL probeert de tool te benaderen?
    Dit had ik ook. Nu heb ik al die cleaute cloudrecepten er 2 keer in staan...
  • #32 door arluijen Gepost op 09 Oct 2013
  • Dit had ik ook. Nu heb ik al die cleaute cloudrecepten er 2 keer in staan...

    Lol: en ik heb twee keer niks. Ruilen?
  • #33 door KoenVdH Gepost op 09 Oct 2013
  • Mijn ervaring in het ontwikkelen van software leert dat de grote meerderheid van de gebruikers de default settings gebruikt.
    Dus als dat vinkje van cloud niet aanstaat gaat 90% van de mensen dat niet gebruiken.

    Wat je ook kan doen is (anonieme) gebruikersstatistieken via de cloud naar jezelf sturen...
    Zo krijg je mooi een beeld van hoe de software wordt gebruikt.
  • #34 door Oscar Gepost op 09 Oct 2013
  • Wat je ook kan doen is (anonieme) gebruikersstatistieken via de cloud naar jezelf sturen...
    Zo krijg je mooi een beeld van hoe de software wordt gebruikt.

    Een virusscanner zal dat zien als spyware... :-\  NOT DONE dus...
  • #35 door bierhenkie Gepost op 09 Oct 2013
  • Dit had ik ook. Nu heb ik al die cleaute cloudrecepten er 2 keer in staan......

    Lol: en ik heb twee keer niks. Ruilen?
    Fijn, een hoop geklets verder, maar geen oplossing... Ik heb een stappenplan bedacht.
    1 Cloud uit.
    2 Software verwijderen met Revo.
    3 Andere software.
    4 Opgelost.
  • #36 door KoenVdH Gepost op 15 Oct 2013
  • Een virusscanner zal dat zien als spyware... :-\  NOT DONE dus...

    Daar ben ik nog niet zo zeker van. Volgens mij komt Windows met een bericht dat je programma het internet wil gebruiken en vraagt of je firewall dit mag toelaten.
  • #37 door arluijen Gepost op 21 Oct 2013
  • Fijn, een hoop geklets verder, maar geen oplossing... Ik heb een stappenplan bedacht.
    1 Cloud uit.
    2 Software verwijderen met Revo.
    3 Andere software.
    4 Opgelost.

    Bij mij bleek het simpeler. de keren dat het niet werkte was van achter een andere firewall. Oplossing:
    Cloud uitvinken en BrouwHulp aflsuiten. Op ander netwerk (thuis) opstarten en cloud aanvinken, tjakkaa: ik had ze allemaal.

    Ziet er puik uit.
  • #38 door bierhenkie Gepost op 21 Oct 2013
  • Fijn, een hoop geklets verder, maar geen oplossing... Ik heb een stappenplan bedacht.
    1 Cloud uit.
    2 Software verwijderen met Revo.
    3 Andere software.
    4 Opgelost.
    Bij mij bleek het simpeler. de keren dat het niet werkte was van achter een andere firewall. Oplossing:
    Cloud uitvinken en BrouwHulp aflsuiten. Op ander netwerk (thuis) opstarten en cloud aanvinken, tjakkaa: ik had ze allemaal.

    Ziet er puik uit.
    Mijn probleem was niet zozeer het niet aan de praat krijgen, maar ik had alles er dubbel in staan. Hier kwam geen oplossing voor, dus toen zat er weinig anders op dan afscheid nemen.
  • #39 door arluijen Gepost op 21 Oct 2013
  • Mijn probleem was niet zozeer het niet aan de praat krijgen, maar ik had alles er dubbel in staan. Hier kwam geen oplossing voor, dus toen zat er weinig anders op dan afscheid nemen.

    Ok. Got it
Pagina's:
Actions