Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Poll

Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?

Jazeker!
11 (25.6%)
Nee, ik gebruik wel BrouwHulp, maar nooit de cloud
17 (39.5%)
Nee,  ik gebruik geen BrouwHulp
15 (34.9%)

Totaal aantal stemmen: 42

Poll gesloten: 23-10-2013 15:37 u

Auteur Topic: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?  (gelezen 24618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Adrie

  • Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 13.972
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #25 Gepost op: 03-10-2013 12:38 u »
Adrie, hoe vaak word het forum gescand op recepten?

Elke keer als je BrouwHulp opstart en de computer is aangesloten op het internet.

Ik heb vorige week mijn WK83 Mild Smoked Oktober.xml recept gepost als BrouwHulp-xml  in bewezen recepten maar zie deze niet terug in de recepten onder de cloud-tab.
Ik zie wel een paar recepten uit 2013 maar die zijn volgens mij vooral van jou (4broeders en wittepaard) incl. jouw OBBK recept uit bewezen recepten.

Moet ik nog iets extra doen om ze te laden (BH 5.2.7.0)

Nee, je hoeft niets extra's te doen. Alle recepten die in het juiste formaat op het forum worden geplaatst als bijlage komen in de cloud.

Ik zie jouw recept ook niet. Dat is vreemd. Ik kijk een dezer dagen even of ik de oorzaak kan vinden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.


ThomasM

  • Gast
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #26 Gepost op: 03-10-2013 13:53 u »
@Ooievaar: het zijn toch alleen bewezen recepten? Je moet inderdaad kijken of je het lekker vindt en of je het goed kan nabrouwen, maar het zijn alleen maar prijswinnaars dus van de kwaliteit kan je uitgaan, of zie ik nu niet wat je bedoelt?

Offline Ooievaar

  • Vol lid
  • ***
  • Berichten: 129
  • Land: nl
  • A je to!
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #27 Gepost op: 03-10-2013 14:03 u »
@Ooievaar: het zijn toch alleen bewezen recepten? Je moet inderdaad kijken of je het lekker vindt en of je het goed kan nabrouwen, maar het zijn alleen maar prijswinnaars dus van de kwaliteit kan je uitgaan, of zie ik nu niet wat je bedoelt?

Ik weet niet of het alleen bewezen recepten zijn, is dat zo?
Ik zie allemaal recepten waar ik ingrediŽnten in mis, ze zijn vaak incompleet. Zodra ik de mogelijkheid heb al ik er is eentje posten hier.

groeten

Offline arluijen

  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 597
  • Land: nl
  • Tegen een touw kun je niet duwen.
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #28 Gepost op: 09-10-2013 14:46 u »
1. Ik heb het vinkje "gebruik de cloud" aangevinkt, maar kreeg daarna melding: inloggen mislukt. Sindsdien staat ie wel aan, maar is het tabje leeg.

Nu is het tabblaadje weg... mijn internetverbinding zou nu wel op orde moeten zijn, maar of ik het aan- of uitvink... geen cloud recepten.

Offline arluijen

  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 597
  • Land: nl
  • Tegen een touw kun je niet duwen.
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #29 Gepost op: 09-10-2013 14:51 u »
Nu is het tabblaadje weg... mijn internetverbinding zou nu wel op orde moeten zijn, maar of ik het aan- of uitvink... geen cloud recepten..

....en weer gefixt: Cloud vinkje uitzetten-> programma sluiten, programma starten -> cloud vinkje weer aanzetten... maar nog steeds "inloggen mislukt". Welke URL probeert de tool te benaderen?

Offline bierhenkie

  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 982
  • Land: 00
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #30 Gepost op: 09-10-2013 14:59 u »
....en weer gefixt: Cloud vinkje uitzetten-> programma sluiten, programma starten -> cloud vinkje weer aanzetten... maar nog steeds "inloggen mislukt". Welke URL probeert de tool te benaderen?
Dit had ik ook. Nu heb ik al die cleaute cloudrecepten er 2 keer in staan...

Offline arluijen

  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 597
  • Land: nl
  • Tegen een touw kun je niet duwen.
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #31 Gepost op: 09-10-2013 15:09 u »
Dit had ik ook. Nu heb ik al die cleaute cloudrecepten er 2 keer in staan...

Lol: en ik heb twee keer niks. Ruilen?

Offline KoenVdH

  • Boven 10 berichten
  • *
  • Berichten: 18
  • Land: be
    • De Keukenbrouwers
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #32 Gepost op: 09-10-2013 20:11 u »
Mijn ervaring in het ontwikkelen van software leert dat de grote meerderheid van de gebruikers de default settings gebruikt.
Dus als dat vinkje van cloud niet aanstaat gaat 90% van de mensen dat niet gebruiken.

Wat je ook kan doen is (anonieme) gebruikersstatistieken via de cloud naar jezelf sturen...
Zo krijg je mooi een beeld van hoe de software wordt gebruikt.

Offline Oscar

  • Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 23.224
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #33 Gepost op: 09-10-2013 20:54 u »
Wat je ook kan doen is (anonieme) gebruikersstatistieken via de cloud naar jezelf sturen...
Zo krijg je mooi een beeld van hoe de software wordt gebruikt.

Een virusscanner zal dat zien als spyware... :-\  NOT DONE dus...

Offline bierhenkie

  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 982
  • Land: 00
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #34 Gepost op: 09-10-2013 22:10 u »
Dit had ik ook. Nu heb ik al die cleaute cloudrecepten er 2 keer in staan......

Lol: en ik heb twee keer niks. Ruilen?
Fijn, een hoop geklets verder, maar geen oplossing... Ik heb een stappenplan bedacht.
1 Cloud uit.
2 Software verwijderen met Revo.
3 Andere software.
4 Opgelost.

Offline KoenVdH

  • Boven 10 berichten
  • *
  • Berichten: 18
  • Land: be
    • De Keukenbrouwers
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #35 Gepost op: 15-10-2013 20:57 u »
Een virusscanner zal dat zien als spyware... :-\  NOT DONE dus...

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Volgens mij komt Windows met een bericht dat je programma het internet wil gebruiken en vraagt of je firewall dit mag toelaten.

Offline arluijen

  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 597
  • Land: nl
  • Tegen een touw kun je niet duwen.
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #36 Gepost op: 21-10-2013 10:47 u »
Fijn, een hoop geklets verder, maar geen oplossing... Ik heb een stappenplan bedacht.
1 Cloud uit.
2 Software verwijderen met Revo.
3 Andere software.
4 Opgelost.

Bij mij bleek het simpeler. de keren dat het niet werkte was van achter een andere firewall. Oplossing:
Cloud uitvinken en BrouwHulp aflsuiten. Op ander netwerk (thuis) opstarten en cloud aanvinken, tjakkaa: ik had ze allemaal.

Ziet er puik uit.

Offline bierhenkie

  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 982
  • Land: 00
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #37 Gepost op: 21-10-2013 11:25 u »
Fijn, een hoop geklets verder, maar geen oplossing... Ik heb een stappenplan bedacht.
1 Cloud uit.
2 Software verwijderen met Revo.
3 Andere software.
4 Opgelost.
Bij mij bleek het simpeler. de keren dat het niet werkte was van achter een andere firewall. Oplossing:
Cloud uitvinken en BrouwHulp aflsuiten. Op ander netwerk (thuis) opstarten en cloud aanvinken, tjakkaa: ik had ze allemaal.

Ziet er puik uit.
Mijn probleem was niet zozeer het niet aan de praat krijgen, maar ik had alles er dubbel in staan. Hier kwam geen oplossing voor, dus toen zat er weinig anders op dan afscheid nemen.

Offline arluijen

  • Super lid
  • *****
  • Berichten: 597
  • Land: nl
  • Tegen een touw kun je niet duwen.
Re: Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?
« Reactie #38 Gepost op: 21-10-2013 11:36 u »
Mijn probleem was niet zozeer het niet aan de praat krijgen, maar ik had alles er dubbel in staan. Hier kwam geen oplossing voor, dus toen zat er weinig anders op dan afscheid nemen.

Ok. Got it

Tags: