Coopers Mexican Cerveza

Gestart door Manie, 26-08-2013 13:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Manie

Hoi brouwers,

Ik heb nog Coopers Mexican Cerveza staan, nou heb ik een vraag:

Moet je de genoemde 1 kg Brew Enhancer2 gebruiken of kan ik  volstaan met normaal brouwsuiker?

Stond eigenlijk op het punt hem vandaag te brouwen haha ;D

bierhenkie

Van brew-enhancer wordt ie wat voller van smaak door de dextrinen. Aan jou de keus.

Reinout

Heb hem gebrouwen met Brew-Enhancer.
Ik vind hem lekker geworden maar heb geen vergelijking met de variant zonder Enhancer.

RobinB

Brewenhancer is gewoon een mix van suiker met moutextractpoeder. Komt vast goed. ;)

Manie

Bedankt voor de reacties!  :groots:

Heb maandag toch besloten eerst de Barley Wine te doen die ik ook nog had , die staat nu te vergisten  ;D
Ga nu een 1kilo Coopers brewenhancer2 bestellen denk ik , wil het wel proberen daarmee eigenlijk!

Maar eerst moet de barley wine uit me net in gebruik genomen koelkastje zijn(zie elders in forum ;)) .
Zou nu al willen dat ik 2 koelkasten had hahaha :nut: (denk dat dat ook niet heel lang gaat duren haha)

Bedankt weer :groots: Groeten Manuel

Manie

Dit weekend wil ik dan eindelijk de Mexican Cerveza maken  ;D
Toch even een snel vraagje:

Kan ik water uit de kraan gebruiken (hard) of toch eerst koken voor een wat zachter water voor dit bier?
Of maakt het met een blik helemaal niet uit?

Iemand een tip? (Heb ook de brewenhancer2 erbij nu)

 :brouwen:

ThomasM

Zou een mexican cerveca vergelijkbaar zijn met een corona? (ja ja lichtinslag e.d. daargelaten).

Manie

Citaat van: ThomasM op 10-01-2014  12:19 uZou een mexican cerveca vergelijkbaar zijn met een corona? (ja ja lichtinslag e.d. daargelaten).

Als het goed is moet dat een corona achtig bier zijn inderdaad.

EvilWoutertje

Ik zou voor blik niet te moeilijk doen over water, gewoon uit de kraan :) Als het je toch dwars zit kun je ook een deel demiwater gebruiken waardoor het minder hard wordt, dat is veel sneller dan water koken.
Water en brouwzouten komen later wel als je het brouwen met mout onder de knie hebt

Manie

Citaat van: EvilWoutertje op 10-01-2014  13:05 uIk zou voor blik niet te moeilijk doen over water, gewoon uit de kraan :) Als het je toch dwars zit kun je ook een deel demiwater gebruiken waardoor het minder hard wordt, dat is veel sneller dan water koken.
Water en brouwzouten komen later wel als je het brouwen met mout onder de knie hebt

Dit wordt ook mijn laatste blik denk ik, wil nu het echte werk wel is gaan doen inderdaad 8). Ben alleen de spullen nog aan het verzamelen...  1 weckketel(elektrisch) is er al , de platenkoeler ook nu de 2e ketel nog die wil ik op gas denk ik.

Manie

En nog een filter verzinnen natuurlijk  :) Dan ben ik er wel in grote lijnen volgens mij :brouwen:

Manie

Gister de Cerveza gemaakt , alles ging voorspoedig alleen ben ik nu bang dat ik de brewenhancer niet goed opgelost is.
Toen ik na een uur of 7 keek bij het vat lag er een dikke laag witte substantie op de bodem , Maar dat kan nog niet van het vergisten zijn want dat was nog niet begonnen :weetniet: (vanochtend na 15 uur nog niet trouwens).

Ik wil de deksel er niet af halen om nog eens te roeren.
Iemand nog tips of zal het toch wel vergisten zo?

Begin SG was 1040

Rich

Het kan de 'cold break' (wat is de juiste Nederlandse benaming?) zijn, zie: http://www.coopers.com.au/#/diy-beer/faqs/faqs/?fw1=fi5

Ik had met een Draught kit precies hetzelfde!

Manie

Citaat van: Rich op 13-01-2014  15:17 uHet kan de 'cold break' (wat is de juiste NL benaming?) zijn, zie: http://www.coopers.com.au/#/diy-beer/faqs/faqs/?fw1=fi5

Ik had met een Draught kit precies hetzelfde!

Dat ziet er aannemelijk uit! Ik begon al aan me zelf te twijfelen of ik wel goed gemixt had.  ;D Het had ook dezelfde kleur als de Brewenhancer2 namelijk.

Nou hoop ik dat hij lekker aan het borrelen is als ik zo thuis kom :)

Bedankt voor de tip Rich!

Manie

Citaat van: Rich op 13-01-2014  15:17 uHet kan de 'cold break' (wat is de juiste NL benaming?) zijn, zie: http://www.coopers.com.au/#/diy-beer/faqs/faqs/?fw1=fi5

Ik had met een Draught kit precies hetzelfde!

Was het bij jou ook een redelijk dikke laag?
Ik heb het bij de vorige blikken nooit gehad of nooit op gelet dat kan ook natuurlijk!
Was wel me eerste Coopers blik dit.

Rich

Bij mij zo'n 5-10 mm denk ik, in ieder geval aan de randen.

Manie

Citaat van: Rich op 13-01-2014  19:38 uBij mij zo'n 5-10 mm denk ik, in ieder geval aan de randen.

ja bij mij ook ongeveer. Dan was dat het inderdaad :D

Het ziet er nu goed uit, en de hoofdgisting is zeker gestart nu! Borrelt goed :)

Bedankt voor de link!

RobinB

Citaat van: Rich op 13-01-2014  15:17 u'cold break' (wat is de juiste Nederlandse benaming?)
Koude trub. :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.