Reacties op vergistingskasten Albertus

Gestart door FremBrew, 03-07-2013 18:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FremBrew

Citaat van: Albertus op 03-07-2013  15:00 uMijn gistkasten in vol bedrijf.
De pvc buis die in de deur hangt bevat een pc-ventilator en een lamp ten behoeve van de verwarming. Doordat de buis met de deur naar buiten draait heb ik er geen last van bij het plaatsen/verwijderen van de cct.
Het waterslot zit buiten de kast, het openen van de kast om te kijken naar het waterslot is niet meer nodig.

Bert



Ziet er zeer indrukwekkend uit. Prachtig.

KJ!

Citaat van: Albertus op 03-07-2013  15:00 uHet waterslot zit buiten de kast, het openen van de kast om te kijken naar het waterslot is niet meer nodig.


Dat vind ik nog wel een handige tip. Inderdaad is het nu deurtje open-deurtje dicht.....
 :nut:

Reinout

Wauw! Ziet er proffecioneel uit.

Zou je een korte uitleg kunnen geven hoe je de pvc buis met lamp en ventilator precies gemaakt hebt?
Vind het namelijk een mooie oplossing voor mijn toekomstige gistkast.

Joshua

Albertus,

Ziet er goed uit, Zou willen dat ik zo'n mooie ruimte had om te vergisten. Kan je uitleg geven over je vergistingsinstallatie?


Brouwerstraat

Erg mooi!

Ik ga ook 2 vergistingskasten bouwen, kon nog aan 2 koelkasten komen, daar zit alleen een vriesvakboven dus moet even kijken of de watersloten op de kast te maken zijn. STC1000 ook binnen. Nu nog wat verwarmingsmatten.


Oscar

Voor wie het nog niet had gezien...
:)

Albertus

Citaat van: Reinout op 03-07-2013  20:58 uZou je een korte uitleg kunnen geven hoe je de pvc buis met lamp en ventilator precies gemaakt hebt?
Vind het namelijk een mooie oplossing voor mijn toekomstige gistkast.

Citaat van: Joshua op 04-07-2013  19:18 uZiet er goed uit, Zou willen dat ik zo'n mooie ruimte had om te vergisten. Kan je uitleg geven over je vergistingsinstallatie?

Meer uitleg dan het plaatje kan ik nauwelijks geven. Alle oplossingen zijn ad hoc met materiaal dat ik toevallig had liggen.
Belangrijkste: koelkast met de juiste afmetingen. Ik heb gekozen voor de goedkoopste, maar wel nieuwe koelkasten. De wat oudere koelkasten gebruiken zoveel meer energie dat je het prijsverschil er uit haalt.
Kastje met STC1000. Dit behoeft geen toelichting, de helft van het forum wordt er over volgeschreven.
PVC-pijp met binnenin een fitting voor een 40 W gloeilamp en bovenop een computerventilator ten behoeve van de goede warmteverdeling in de kast. De pvc-pijp hangt in een gat in het bovenste deurvakje maar je kunt de pijp ook achterin de kast tegen de zijwand bevestigen. Vast voorin bevestigen gaat niet omdat de cct er uit moet kunnen.

Bert

RoodeLeeuwVenlo

Ik wilde zojuist een dergelijke kunststof CCT bestellen bij hobbyquip maar kreeg te horen dat ze ze pas weer bestellen als er voldoende op voorraad zijn. Zijn er meer mensen die deze plastic tanks willen bestellen, of wil iemand er wellicht van af?

Louis

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.