Koelkast-extensie

Gestart door Hoppie, 21-03-2005 18:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hopmans

Naar aanleiding van een door Edgar gemaakte link in de topic "decocties stellen niets voor", stuite ik hierop. Dat is handig.

Een bestaande koelkast vergroten met piepschuim platen. Dan kan er echt van alles in.
Dus ook glazen lagerflessen, emmers etc. Dit geheel ombouwen naar constante temp, en een pils in midzomer is een feit.

http://hbd.org/discus/messages/366/29083.html?

Groetjes,

Hoppie

Edgar

Wel mee oppassen: Je kunt niet ongestraft het beperkte koelvermogen van een koelkast inzetten voor oneindig grote hoeveelheden bier. Je hebt al gauw tientallen kilo's water staan en om dat koud te houden (laat staan koud te krijgen) is een aardig vermogen nodig. Je hebt kans dat een huis-tuin-keuken-koelkast daar non-stop voor moet draaien. Het hangt natuurlijk allemaal af van veel factoren:

-hoeveelheid bier
-koelvermogen koelkast
-isolatie koelkast
-isolatie extensie
-ontwerp van de extensie (er zou enige luchtstroming mogelijk moeten zijn tussen extensie en kast)
-temperatuur van de ruimte

Een gemiddelde koelkast is schat ik ontworpen om een kilo of tien aan spul koel te houden. Ik hoor aan mijn Miele dat die, zelfs als het vrij koel is in de ruimte, met 40 liter bier toch aardig werk heeft Als ik er een extensie zou aanbouwen voor nog eens 40 liter, zou hij het vermoedelijk snel begeven.

 :degroeten:


Titus

He Hoppie,
jij komt ook overal zeg.
Maar uhh, wat een goed idee zeg! Ik ben nu met die oxidatieproef bezig maar ik heb er nooit aan gedacht om mijn koelkast (gistkast moet ik eigelijk zeggen) iets te vergroten zodat die mandfles er gewoon inpast.
Ik ga het es serieus bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Greetz, Titus
 :proost2:

Menno

Citaat van: Edgar op 21-03-2005  21:54 uEen gemiddelde koelkast is schat ik ontworpen om een kilo of tien aan spul koel te houden. Ik hoor aan mijn Miele dat die, zelfs als het vrij koel is in de ruimte, met 40 liter bier toch aardig werk heeft Als ik er een extensie zou aanbouwen voor nog eens 40 liter, zou hij het vermoedelijk snel begeven.

Edgar, volgens mij is het een Amerikaanse site. En die lui denken alleen maar in het GROOT!  ;D

jeroentjecross

ik zit regelmatig op het forum te lezen dat iedereen problemen heeft met de groote van zijn koelkast. ik ben gelukkig in het bezit van een grote koelkast met glazen deur. ik kan hier met gemak 2 mandflessen van 25 liter in kwijt. ik heb deze koelkast gekregen van een vriendelijke buurman die nieuwe koelkasten kreeg voor in zijn friettent. ik zou zeggen informeer eens bij een friettent voor een cocacola koelkast. deze worden geleased en na enkele jaren zijn ze eigendom van de betreffende leaser. het voordeel van deze dingen is dat het snelkoelers zijn en het terug koelen moet geen probleem vormen. je zal alleen ruimte in de garage of bijkeuken moeten maken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.