Poll: In welke ruimte brouw je?

in de keuken
- 119 (46.5%)
in een andere ruimte in huis
- 52 (20.3%)
in een schuurtje buiten
- 64 (25%)
bij een vereniging
- 0 (0%)
anders
- 21 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 255

Pagina's:
Actions
  • #51 door Maldroy Gepost op 19 Jul 2015
  • In de keuken.  Ben ook nog maar 3 brouwsels op weg.
    Wie weet als ik straks wat verder op weg ben een andere ruimte in huis tot brouw kamer te maken.

Gr Roy.
  • #52 door tinuske Gepost op 19 Jul 2015
  • in mijn eigen brouwhut
  • #53 door joosting87 Gepost op 19 Jul 2015
  • Vooralsnog in de keuken (BIAB). Vrouw moest er even aan wennen (zeker de eerste keer hahah, vergeet ik nooit meer), maar ik ben afgelopen zaterdag zelfs smorgens vroeg gestart met brouwen. Dus ze werd wakker in de maischlucht ;-)... Geen commentaar gehoord en ze komt zelfs kijken hoe het gaat  :brouwen: :brouwen:.

Vergisten doe ik in een vergistingskoelkast in de schuur.
  • #54 door Pimmels Gepost op 19 Jul 2015
  • In de serre van mijn appartement, stroom van binnen, water van de buitenkraan, koelwater de tuin in en de binnen deur dicht. Heeft niemand last van... :brouwen:
  • #55 door Markiej87 Gepost op 20 Jul 2015
  • Ik brouw tegenwoordig in een omgebouwde kamer die ik over had :)

• #56 door Just-Ice Gepost op 21 Jul 2015
  • In de garage van een goede vriend (een van de twee mede brouwers)
  • #57 door Cerberus Gepost op 21 Jul 2015
  • In mijn garage.
  • #58 door Nazaat Gepost op 06 Aug 2015
  • Op het moment nog in de keuken, vergisten in de living en lageren in de kelder.
    De oude bouwvallige stal wordt nu vervangen door een brouwerij/werkplaats waar ook de auto en caravan onderdak vinden.
    Daar wordt een keuken geinstaleerd. wat ik op de zolder precies ga doen weet ik nog niet precies, vergisten in elk geval... (gesloten vergistingsvat)
  • #59 door hans_nwk Gepost op 06 Aug 2015
  • In de tuin op het terras.
  • #60 door MaartenP Gepost op 06 Aug 2015
  • Vooralsnog in de keuken (BIAB). Vrouw moest er even aan wennen (zeker de eerste keer hahah, vergeet ik nooit meer), maar ik ben afgelopen zaterdag zelfs smorgens vroeg gestart met brouwen. Dus ze werd wakker in de maischlucht ;-)... Geen commentaar gehoord en ze komt zelfs kijken hoe het gaat  :brouwen: :brouwen:.

Vergisten doe ik in een vergistingskoelkast in de schuur.

Bij mij gata het ook ongeveer zo... De schuur heeft geen water of afvoer en is ook net te klein om er een mooie brouwhut van te maken.
  • #61 door mashtun Gepost op 06 Aug 2015
  • Op zolder :brouwen:
  • #62 door HermanH Gepost op 06 Aug 2015
  • Wij hebben 4 slaapkamers en 1-tje daarvan is mijn "brouwkot":

Dus ik brouw onder een dak. :-)
  • #63 door Puck Gepost op 06 Aug 2015
  • Nu nog in de keuken maar ik ga naar zolder.  :brouwen:
  • #64 door Jeroen 1973 Gepost op 06 Aug 2015
  • In de keuken brouwen en vergisten op zolder opslag ook op zolder.

Dus altijd veel sjouwen  >:D
  • #65 door beermenke Gepost op 06 Aug 2015
  • In de garage waar nooit de auto in staat. Aanrecht warm water en aardgas. Gestuurde vergistingskat
    Opslag in kelder. Brouw momenteel elektrisch en bevalt prima.
  • #66 door Wisdom Gepost op 08 Aug 2015
  • Soort van kopi lowak bier?
  • #67 door Lonnes Gepost op 10 Nov 2015
  • Wauw, ben wel een beetje jaloers op al die mooie thuisbrouwerijtjes! Ik schroot aan de salontafel, brouw in de keuken, vergist in de badkamer, hergist in de bijkeuken en sla mijn spullen drie verdiepingen lager weer op (er zit een lift in het pand, dat dan weer wel).
  • #68 door hobbybob Gepost op 18 Nov 2015
  • Sinds afgelopen jaar gewoon buiten gaat prima
  • #69 door Erik Z Gepost op 18 Nov 2015
  • Net als veel Fransen heb ik een 2e keuken voor het bereiden van gerechten die sterk ruiken of vettig zijn (zoals paté, steaks of paddenstoelen. Maar ook oliebollen en pannenkoeken). Daar brouw ik, de voorraden staan in de aangrenzende garage.
  • #70 door Jeukstaardt Gepost op 18 Nov 2015
  • Schroten buiten of in de schuur, maischen, spoelen en filteren in de keuken, koken en koelen buiten of anders in de schuur bij slecht weer.
    Vergisten in een kamer waar er een plekje is. Met een vrouw en twee kleine kinderen moet je soms creatief en flexibel zijn daarin.
    Opslag is op zolder dus ook hier veel gesleep op een brouwdag  :)
Pagina's:
Actions