Probleem Novax 20 pomp

Gestart door Hpps, 14-04-2013 21:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hpps

Hoi,
Ik heb me een Novax 2 pomp aangekocht en vandaag eens getest.  Eerst de viton dichting geplaatst.
Wat me als eerst opviel was het irritant geluid van de pomp, metaal over metaal.
Na een uurtje draaien op 60 graden de pomp eens open gedaan en hieronder de foto's.
De pomp raakt echt metaal op metaal en kleine metaalplinters zijn in het pomphuis.
Hebben jullie dit ook al voorgehad?






Gts

Kurt

Pim

Heb je de pomp ook laten draaien vóórdat je de Viton afdichting hebt vervangen? En draaide die toen wel vrij?

MICMAC

Had hetzelfde probleem, zonder de dichting te vervangen. Probleem opgelost door de pomp te laten draaien zonder het deksel op het pomphuis en een vlakke slijpsteen tegen het draaiende rad te houden zodat hier wat metaal wordt weggeslepen. Alles terug dicht gedaan en getest op 85°C;
Geen probleem meer.

Hpps

Inderdaad, heb het geprobeerd en nu gaat die goed, bedankt voor de hint.

wulletje

Hallo,

Ben nieuwsgierig naar de codering/tekst die aangegeven staat op de Viton-dichting.
Volgens mij moet dergelijke dichting goedkoper te vinden zijn bij andere leveranciers dan de klassieke leveranciers van brouwbenodigdheden.

bierhenkie

Citaat van: wulletje op 01-08-2013  21:00 uHallo,

Ben nieuwsgierig naar de codering/tekst die aangegeven staat op de Viton-dichting.
Volgens mij moet dergelijke dichting goedkoper te vinden zijn bij andere leveranciers dan de klassieke leveranciers van brouwbenodigdheden.
Natuurlijk kan het goedkoper. Misschien e-bay?

Pim

Even ge-googled...  eBay levert geen hits op maar in Leende zit ook een leverancier. Het scheelt maar een eurotje.

bierhenkie

Citaat van: Pim op 02-08-2013  09:56 uEven ge-googled...  eBay levert geen hits op maar in Leende zit ook een leverancier. Het scheelt maar een eurotje.

Da's dan ook een Brouwland-leverancier.
Meet gewoon de diameter binnen buiten en de dikte op.

Pim

Citaat van: bierhenkie op 02-08-2013  10:08 uMeet gewoon de diameter binnen buiten en de dikte op.
En dan?   

bierhenkie

Citaat van: bierhenkie op 02-08-2013  10:08 uMeet gewoon de diameter binnen buiten en de dikte op.
Citaat van: Pim op 02-08-2013  10:34 uEn dan?
Zoeken!
Of wees creatief en koop gewoon een paar velletjes viton (ebay), of desnoods een siliconen cakevorm van de Action en knippen maar!

orangeloo

Hier hetzelfde probleem, gelukkig wist ik dat er hier op het forum al eens iets over geschreven was.  :brouwen:

Waarschijnlijk zet de waaier toch iets uit door de warme wort, zodat deze net het pomphuis raakt.  >:D


Lincolnm3

Heb vorig jaar het zelfde gehad die van mij ging zelfs na 10 min helemaal niet meer aan.
Wel een nieuwe gekregen maar staat eigenlijk werkeloos in de schuur :-[
Ben inmiddels overgestapt naar een iwaki :)

orangeloo

Vandaag wederom de pomp open gehaald...
De laatste brouwdag maakte deze zoveel herrie  >:D

Ik heb de versie zonder Viton dichting. Ik dacht als het gaat lekken kan ik het nog vervangen.
En het is dus gaan lekken na 2jaar en 7 maanden, met gevolg dat het lager achter de keerring is gaan roesten.
Daar komt dus ook de herrie vandaan.
Nu ga ik dus de lagers allebei maar vervangen voor Skf lagers  ^-^
En nu het toch weer open ligt gelijk maar de defecte keerring vervangen voor een Viton exemplaar.

orangeloo

Nog even een fotootje van de pomp uit elkaar...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.