Reacties op de installatie van Superbeun

Gestart door seed7, 11-04-2013 14:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seed7

Dit is een afgesplitst topic. (In het originele topic ajb geen reacties plaatsen.)



Citaat van: Superbeun op 11-04-2013  14:13 uOnlangs heb ik besloten om mijn brouwerij in de kelder te maken, oude stellingen weg, muren tegelen, leidingen water elektra afvoer aanleggen.
Het is bijna klaar, hier en daar nog een afwerklatje en de vloer nog tegelen.
Het rvs aanrechtblad komt van marktplaats en de kastjes van Ikea.
Tevens heb ik het elektrische gedeelte wat uitgebreid door in alle ketels een sensor te maken en deze aan te laten sturen door een STC-1000.
De (elektrische) pannen heb ik verzonken in het aanrechtblad, zo hoef ik me niet druk te maken over overkoken en het werkt wat makkelijker.
De pomp is 12V en is in snelheid te regelen.
Voor de pomprichting heb ik er een elektrische 3 wegs kogelkraan ingezet zodat ik kan schakelen tussen het rondpompen van het wort tijdens het maischen of het doorpompen naar de kookketel (filteren).
Dit laatste is achteraf gezien een beetje overbodig want dat kan natuurlijk ook gewoon handmatig, maar ja ik was toch bezig.

De brouwerij ligt precies onder mijn huiskeuken waar ik de biertap in de muur heb ingebouwd, vanuit de tapkoelkast in de (brouw)kelder wordt er getapt.

Groetjes Patrick











De Tapkoelkast



De Gistingskast



De tap in de keuken boven de brouwerij



Fraai hoor!

Ingo

tjleet

Mooi. Leuk om je verzonken pannen (niet) te zien!
Die latjes mis ik niet op de foto, en de vloer heb je slim genoeg niet op de foto gezet ;)
Ik zeg: brouwen maar.

William


Ronald_

Geniaal! Vooral die ingebouwde pannen zijn echt bruut!

Dorstige Alexander

Mijn god, zelfs mijn gewone keuken ziet er niet eens uit als jouw brouwerij :)

David Steeman

Knap hoor, petje af! Je ziet dat er veel werk in zit, maar het resultaat mag er dubbel en dik wezen!

En hier geniet ik dan weer zelf het meest van:
Citaat van: Superbeun op 11-04-2013  14:13 u

Ik kan me zo de onderhandelingen over het grondplan van de nieuwe keuken voorstellen. Wat heeft ze in ruil gekregen? :-)

Pim

Gaaf! Proficiat met je mooie brouwerij   :biersmile:

RobinB

Erg mooi! :duimop:
Wat ik me wel afvraag, hoe krijg je die pannen eruit om een en ander schoon te maken?

Tinus

Oooh, whauw! Dit ziet er echt mega mooi uit!

Ook leuk om de foto's aan je partner te laten zien... Kijk schat, mijn installatie valt nog wel mee... ;-)


Henielma

Erg mooi gemaakt, zeker ook die tap.

ThomasM

Ziet er echt mooi uit. Dit zet me aan het denken wat ik later zelf kan doen.

heijligers

Citaat van: Tinus op 11-04-2013  18:02 uOooh, whauw!! Dit ziet er echt mega mooi uit!

Ook leuk om de foto's aan je partner te laten zien... Kijk schat, mijn installatie valt nog wel mee.... ;-)
Daar is deze zeer geschikt voor, net als Albertus zijn kelder  :groots:

Caspar

Wat een prachtige installaties allemaal. Kom ik aan met mijn ouderwetse pan en spoelton ;).  Mooi gemaakt!

KJ!

Mooi hoor! Ingebouwde ketels :-) ziet er strak uit... Hoe groot zijn ze? 20 liter? ???.

 :groots:

Adbrouwt

Het gras bij de buren is altijd groener maar dit is fluoriserend groen!
Tjee daar gaan vast super (beun) bieren uitkomen zo niet heb je toch in een mooie brouwerij gestaan. :groots: :brouwen: :brouwen: :brouwen: :brouwen:

dennisbier

Ontzettend mooi. Mond valt er van open.
Ik wou dat ik een kelder had.  :P
Misschien mijn kruipruimte maar eens uitdiepen.... ;)

heijligers

Misschien een domme vraag, maar hoe loopt je afvalwater omhoog naar de riolering?

dennisbier

Misschien een dompelpompje met vlotter?

Superbeun

Bedankt voor jullie reacties allemaal, erg leuk.
Voorlopig ben ik het klussen even zat, er moet nodig weer wat gebrouwen worden want de voorraad is flink geslonken.

Citaat van: waaslandwolf op 11-04-2013  16:11 uIk kan me zo de onderhandelingen over het grondplan van de nieuwe keuken voorstellen. Wat heeft ze in ruil gekregen? :-)
Jij hebt m door he ?  ::)
Ik moest eerst een nagelhoekje maken  :)
Ze is nogal dol op nailart.

Citaat van: Tinus op 11-04-2013  18:02 uOok leuk om de foto's aan je partner te laten zien... Kijk schat, mijn installatie valt nog wel mee... ;-)
Je zou dan ook deze foto even kunnen laten zien en wie weet kan je ook aan de slag  :idea:


Citaat van: RobinB op 11-04-2013  17:53 uWat ik me wel afvraag, hoe krijg je die pannen eruit om een en ander schoon te maken?
De pannen liggen in de kit, deze kunnen er niet meer uit.
Ik schep de pan eerst leeg met een grote spaan.
Dan zet ik een slang op de kogelkraan van de ketel en sluit deze aan op de afvoer van de naastgelegen spoelbak (extra afvoer gemaakt).
Zo kan ik de boel mooi schoonspoelen en het water loopt gelijk weg.
Er blijft wel ongeveer een halve liter water liggen in de pan, deze moet ik met een spons droogmaken.

Citaat van: KJ! op 11-04-2013  23:12 uMooi hoor! Ingebouwde ketels :-) ziet er strak uit... Hoe groot zijn ze? 20 liter? ???.
Het zijn weckketels van 29 liter.

Citaat van: heijligers op 12-04-2013  07:30 uMisschien een domme vraag, maar hoe loopt je afvalwater omhoog naar de riolering?
Ik had al een pomp in de kelder staan voor een wasmachine en een bad.
Het is een Sanibroyeur Vite, een sanitaire pomp met ingebouwde vlotterschakelaar en 40 mm aansluitingen.
Kan ook kortstondig water van 90 ºC pompen.


Patrick

Christian1990

Weer iets voor op mijn 'Bucket list' maar heb je het ook al met je partner over een eventuele lager kelder gehad?..  ;D
Misschien in ruil voor een schoenenrekje op de slaapkamer  :proost:

fwouters

Erg mooi Patrick, mijn complimenten.
Lijkt me goed om je forumnaam te laten wijzigen. Dit gaat de term 'beun' ver teboven  :groots:

Adrie

Citaat van: fwouters op 12-04-2013  11:00 uErg mooi Patrick, mijn complimenten.
Lijkt me goed om je forumnaam te laten wijzigen. Dit gaat de term 'beun' ver teboven  :groots:

Vandaar superbeun.

Hele mooie brouwerij! Compimenten voor de schitterende afronding. Wanneer is de vuurdoop?

Albertus

Fraai!
Er gaat niets boven een kelderbrouwerij. 8)

Bert

Peterrr

Mijn absolute complimenten wat een mooie brouwerij... :groots:

grt peterr


krek zat

Ik vond dat ik al niet mocht klagen met een aparte brouwruimte in mijn schuur, maar dit is echt heel erg strak. Mijn complimenten.
Als je niet kunt afkicken van het verbouwen, dan stel ik mijn schuur wel ter beschikking. ^-^

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.