broeder doet nog steeds ook in etiketten 7

Gestart door broeder, 12-02-2013 19:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

broeder

deel 7    deel 7      deel 7     deel     deel 7      deel 7     deel 7    deel 7      deel 7     deel 7
Het vorig deel 6 kan je hier bekijken: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,21970.msg333865.html#msg333865

Zo daar ben ik weer, nog even een etiket uit 2006 en wel voor een Weizenbier.
Toch jammer dat ik niet alle bestanden bewaard heb, want een dergelijk gescand etiket moet toch wel flink inleveren aan kwaliteit. Helaas het zij zo.
De foto is in werkelijkheid een plaatje, maar wel uit ons dia-tijdperk. Deze dia is door een kennis toen afgedrukt en toen ingescand voor dit etiket.
Vergeet je toch gauw dat analoge gedoe, met de huidige apparatuur werk je een stuk sneller en goedkoper.
Overigens was dit brouwsel de eerste twee maanden goed drinkbaar biertje, maar op gegeven moment begon minder te worden (zuurder).



Inmiddels aangeland in 2008, want al eerder geplaatste etiketten opnieuw publiceren is niet nodig.
He, toch weer een bekende, al eerder geplaatst in deel 5. Nu een aangepast recept voor het bier en ook het etiket enigszins gerestyled.
Zo'n witbiertje blijft toch een lekker sapje in een zonnige tuin onder de parasol en een BBQ op de achtergrond.
Dan denk je: Het leven is het toch waard om er (nu even niet) afscheid van te nemen.



Eindelijk een winterbier.
Daar ik liefhebber ben van tripels en quadrupels, vond ik het toch een gemis om geen winterbier in mijn assortiment te hebben. Dus hier is ie dan.
Was een prima brouwsel, ik bedenk nu dat ik toch weer eens dat recept op moet zoeken.
De foto is genomen in mijn achtertuin tijdens een mooie sneeuwbui.
Het bouwsel stelt een oud grafmonument voor, welke tevens de functie opberghok voor openhaardhout heeft.



Het geheel heb ik gemaakt van beton.
Gegoten in bekistingen, waar ik ook meteen de ''ouderdomsverschijnselen'' heb opgenomen, zoals barsten, butsen en een romeins jaartal.
Ook het familie wapen van moeder de vrouw en natuurlijk ook een zelfbedacht wapen voor mij (wil niet achterblijven) zijn in relief in het beton gegoten en beschilderd.
Links het Wapen van Tilanus en rechts een schild met een brouwketel en de cilinders van een drukpers met een vel papier (ik doe wat grafisch werk).
En een oud Christusbeeld op een rommelmarkt op de kop getikt (niet te hard).




Tot een volgende keer maar weer,
broeder Willem

Adbrouwt

Eindelijk deel 7. Begin er inmiddels naar uit te kijken. Wat begon als sapjes eindigt met een compleet kerkhof in je tuin :groots: :lol:

Sjezus kristus wat kan jij ouwehoeren op die etiketten. Kleinste lettertype en nog plek te kort. Als je het complete etiket hardop voor leest zul je wel dorst gekregen hebben.  :proost:

Durf het bijna niet te vragen naar het kerkhof maar hoop niet dat dit het laatste is :(


dennisbier

Cat S 10.5%. Verder lees ik niet. 
Het is TEN goede komen, trouwens.
Maar het is belangrijk om iemand een goede mood te geven bij het drinken van jouw bier!

broeder

Citaat van: dennisbier op 13-02-2013  00:09 uCat S 10.5%. Verder lees ik niet. 
Het is TEN goede komen, trouwens.
Maar het is belangrijk om iemand een goede mood te geven bij het drinken van jouw bier!

Hoe kan je te goede tegenkomen,
als je niet verder dan CAT.S 10,5% komt  :nut: :weetniet:

Ik zal de correctie doorvoeren in nog maken etiketten :lessmile: :petje-af:

groet,
broeder Willem

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.