Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Brouwvereniging "Rotterdam e.o."  (gelezen 4943 keer)

Offline janjansen

• Super lid
  • Land: nl
Brouwvereniging "Rotterdam e.o."
« Gepost op: 04-01-2013 19:55 u »
Vanmiddag heeft de nieuw opgerichtte brouwvereniging “Rotterdam e.o.” het levenslicht gezien. Vier brouwers: Etn82, Ris, Harry en JanJansen hebben daarmee het startschot gegeven voor een bierbrouwvereniging in de omgeving van Rotterdam. Die was er namelijk nog niet. Aan een meer originele naam wordt nog gewerkt, maar voorlopig dekt het de lading. De meegebrachte bieren hebben natuurlijk bijgedragen aan de feestvreugde, maar het was vooral ook het delen van ervaringen, en het geven en ontvangen van feedback op de meegbrachte bieren (w.o. enkele fantastische Stouts en Bitters van Ettiene, enige vakkundig gerijpte tarwebieren van Ros (Harmen), en een aantal  doorwrochtte brouwsels van Harry), die e.e.a. tot een leuke en interessante middag hebben gemaakt.

De vereniging Rotterdam e.o. (werknaam) stelt zich ten doel op regelmatige basis bij elkaar te komen, elkaars bieren te proeven en de vereniging uit te bouwen tot een platform waar brouwers uit de omgeving van Rotterdam zich thuis voelen. Nieuwe leden zijn welkom!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Brouwvereniging "Rotterdam e.o."
« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2013 20:01 u »
Goed initiatief!  :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: Succes! En in 2013 uitgroeien naar 20 leden! (Mooi streven)  :brouwen:

Offline Etn82

• Beheerder
  • Super lid
  • Life is too short to drink bad beer
    • www.debebaardebrouwer.nl
« Reactie #2 Gepost op: 04-01-2013 20:10 u »
De meegebrachte bieren hebben natuurlijk bijgedragen aan de feestvreugde, maar het was vooral ook het delen van ervaringen, en het geven en ontvangen van feedback op de meegbrachte bieren (w.o. enkele fantastische Stouts en Bitters van Ettiene, enige vakkundig gerijpte tarwebieren van Ros (Harmen), en een aantal  doorwrochtte brouwsels van Harry), die e.e.a. tot een leuke en interessante middag hebben gemaakt.

En zeker niet te vergeten, de Hobgoblin Kloon van gastheer Jan, nog lekkerder dan het origineel  :proost: en ook zijn heerlijke volle milkstout  :biersmile:

Gezellig was het zeker!

Offline dennis

• WHO Wageningen
  • Super lid
  • Drink je vrijheid!
    • Stadsbrouwerij Wageningen
« Reactie #3 Gepost op: 04-01-2013 21:11 u »
Klinkt goed, gefeliciteerd!

Een naam? In navolging van ons WHO, RHO? Rotterdams Hobbybrouwers Overleg ;) Of wordt het ene echte vereniging?

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #4 Gepost op: 04-01-2013 21:17 u »
Een naam? In navolging van ons WHO, RHO? Rotterdams Hobbybrouwers Overleg ;) Of wordt het ene echte vereniging?

r is inderdaad wel aardig.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 04-01-2013 22:29 u »
Gefeliciteerd met jullie nieuw clubje.

Van Jan kreeg ik een persoonlijk bericht waarvan ik de inhoud hier bekend maakt omdat anderen daar aan kunnen bijdragen dan wel hun voordeel mee kunnen doen.

De vraag van Jan was:
Jacques, ons (voorlopig eerste) doel is om het bestaan van deze vereniging onder de attentie te brengen van brouwers in de regio, zoals je wel zult begrijpen.
Heb je tips?

Ik raad je aan kleine posters te maken die je kunt ophangen bij plaatselijke biercafé's en slijters.

Via het geven van een cursus zou je mensen kunnen interesseren om ook zelf te gaan brouwen.

Verder is het een idee om de lokale pers op te zoeken. Zeker kleine lokale bladen die hun voortbestaan te danken hebben aan reclames hebben vaak behoefte van redactioneel nieuws.
Ook zou je contact kunnen opnemen met regionale omroepen.
Hierbij zou je kunnen melden dat hobbybrouwen sterk in de lift zit en dat er nu ook een club van hobbybrouwers actief is in Rotterdam.

O ja, vergeet niet om in de interviews Hobbybrouwen.nl te vermelden. Op die manier kunnen er misschien ook in andere plaatsen clubs ontstaan. Want via het forum kun je veel kennis uitwisselen maar elkaars bieren proeven gaat het handigst in clubverband. (Hoewel forumontmoetingen ook heel goed werken...)

Offline janjansen

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 04-01-2013 22:59 u »
Jacques,

Soow... ik stuur jou nog eens een "persoonlijk bericht"  ;D ;D ;D
Maar zonder dollen, helemaal goed je reactie.  Goede tips ook.
We gaan eens kijken wat we er mee gaan doen.

Enne, natuurlijk zullen we het hobbybrouwforum vermelden waar en wanneer gepast.
Okee. Ook wanneer ongepast.  ^-^

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #7 Gepost op: 04-01-2013 23:11 u »
Wellicht vindt Brouwerij de Pelgrim het wel leuk om een dergelijke vereniging "onderdak" te bieden... ofwel de brouwerij als ontmoetingsplek?  :brouwen: Dat is natuurlijk in Delfshaven, maar is ook Rotterdam e.o.  :)  Nee heb je al... :)

Offline goom

• Super lid
  • lekker bier = niet vies
« Reactie #8 Gepost op: 06-01-2013 21:05 u »
Zulke ideen zijn altijd goed, maar dan moet wel iedereen de tijd nemen en beschikbaar stellen om wat te doen.
Daarom zijn dan ook eerdere pogingen gefaald.
Iedereen die mee wilde doen had het te druk en en had geen tijd om iets te doen.

Offline Etn82

• Beheerder
  • Super lid
  • Life is too short to drink bad beer
    • www.debebaardebrouwer.nl
« Reactie #9 Gepost op: 07-01-2013 01:29 u »
Dat is natuurlijk in Delfshaven, maar is ook Rotterdam e.o.  :)

Sterker nog, Delfshaven = Rotterdam

Het is voorlopig nog een deelgemeente van Rotterdam

Offline Ooievaar

• Vol lid
  • A je to!
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2013 23:26 u »
Hoi, ik vind het een heel leuk initiatief. Heb ik goed begrepen dat jullie in Delfshaven afspreken?  Dat is namelijk best prima te doen op de fiets vanuit Delft.

Kunnen jullie mij op de hoogte houden. Ik ben er graag een keer bij als dat kan.

Groet,
Ooievaar

Offline mactwyver

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.brouwvereniging.nl
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2013 19:12 u »
Hey brouwers uit Rotterdam.

Een half jaar geleden ben ik met twee vrienden ook begonnen met brouwen en inmiddels zijn we al behoorlijke brouw fanatics aan het worden, haha.
We zouden graag een keer langs willen komen om ook een keer andere brouwers uit de buurt zien, en natuurlijk om elkaars bieren te proeven.

Gr. Will

Offline janjansen

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 26-02-2013 09:53 u »
Hey brouwers uit Rotterdam.

Een half jaar geleden ben ik met twee vrienden ook begonnen met brouwen en inmiddels zijn we al behoorlijke brouw fanatics aan het worden, haha.
We zouden graag een keer langs willen komen om ook een keer andere brouwers uit de buurt zien, en natuurlijk om elkaars bieren te proeven.

Gr. Will

Je hebt een PM.

Offline nembrionic

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2013 10:16 u »
Wellicht vindt Brouwerij de Pelgrim het wel leuk om een dergelijke vereniging "onderdak" te bieden... ofwel de brouwerij als ontmoetingsplek?  :brouwen: Dat is natuurlijk in Delfshaven, maar is ook Rotterdam e.o.  :)  Nee heb je al... :)

Dat moet mogelijk zijn :)

Offline janjansen

• Super lid
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2013 09:44 u »
Dat moet mogelijk zijn :)

Hoi Eric,

ik heb je gemaild,

groet,
Jan

Offline jeroenvk

• Boven 10 berichten
  • *
  • GADVERRRRPIELEKES!!!!! Das pas lekker!
« Reactie #15 Gepost op: 17-05-2013 13:04 u »
hallo,

ik ben net begonnen met blikbrouwen en nu op het gemakkie aan het lezen en zoeken naar apparatuur om uiteindelijk te gaan volmout brouwen (hoop dat ik het goed zeg). Ik woon in Waddinxveen, vlak bij Rotterdam. Lijkt me leuk om eens kennis te maken als jullie bij elkaar komen. Dus, ik hou me aanbevolen voor een uitnodiging.

jeroen

Offline Gerlachus

• Senior lid
  • www.gerlachusbier.nl
    • Gerlachus Bier
« Reactie #16 Gepost op: 17-05-2013 14:52 u »
Jeroen,

Een clubje mensen met ervaring is een must om de kneepjes van het "vak" te leren. Ik heb een tijdje zitten klooien met filteren en moest er zelf achter komen wat ik niet goed deed, terwijl ik zeker weet dat ik veel sneller erachter was gekomen als ik het al eens had kunnen zien bij iemand anders.

Veel plezier gewenst met blikbrouwen! Ik ben er ook mee begonnen en het resultaat was zeker goed. Op het Bierfestival in Maastricht wilden de bezoekers niet geloven dat het blikbieren waren, hoewel ik toen niets anders kon maken dan dat. En de vervolgstappen maak je eerder als je een goed voorbeeld hebt (en je wordt er ook toe verleid op die manier).

Succes!

Offline janjansen

• Super lid
« Reactie #17 Gepost op: 17-05-2013 16:33 u »
Hoi Jeroen,

Je hebt een PM.

groet,
Jan

Offline marc0871

• Senior lid
  • ik heb alleen een drankprobleem als de drank op is
« Reactie #18 Gepost op: 14-08-2017 20:23 u »
Binnenkort ook maar eens komen buurten.
Ik beloof het mezelf al een half jaar, maar die zijn nogal hectisch verlopen.
Binnenkort.
Echt.

Offline Dugraph

• Vol lid
  • Brouwvereniging Rotterdam
« Reactie #19 Gepost op: 15-08-2017 09:41 u »
Binnenkort ook maar eens komen buurten.
Ik beloof het mezelf al een half jaar, maar die zijn nogal hectisch verlopen.
Binnenkort.
Echt.

Hoi Marc,

Kom gerust eens langs bij Brouwvereniging Rotterdam! Contactgegevens via de website http://www.brouwvereniging.nl

In principe komen we maandelijks bijeen voor een verenigingsavond. Tussendoor is er nog wel eens tijd voor een Big Brew of een proeverij (op locatie). Excursies, workshops en een heus festival zitten ook in de planning maar staan nog in de kinderschoenen.

Zelf ben ik een jaar lid en het bevalt goed! Het is een relatief kleine club mensen met uiteenlopende mate van ervaring en veel liefde voor brouwen. De verenigingslocatie in Rotterdam Overschie is goed uitgerust met een 200ltr brouwinstallatie en allerhande brouwmateriaal. Nieuwe initiatieven worden ondersteund (in overleg met alle leden) maar vereist wel dat je zelf de kar trekt. Tenslotte hebben we een levendige whatsapp groep waar leden ervaringen delen en vragen aan elkaar kunnen stellen.

Wie weet tot ziens!

Offline Dugraph

• Vol lid
« Reactie #20 Gepost op: 15-08-2017 09:45 u »
We hebben trouwens ook een Facebook pagina. Deze staat ook in de kinderschoenen  ::)  Like de pagina als je het leuk vindt om op de hoogte te blijven van onze activiteiten!

https://www.facebook.com/BrouwverenigingRotterdam/

Tags: