Brand - (blond) wedstrijd voor hobbybrouwers 2013

Gestart door William, 25-12-2012 11:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

William

En over de volgende Brandwedstrijd zal binnenkort meer worden gecommuniceerd.

De stagiare zal wel op 2 januari beginnen ;)

Doet PINT ook weer mee?





De documenten van de wedstrijd zijn aan dit bericht gekoppeld.

Oscar

Citaat van: William op 25-12-2012  11:50 uEn over de volgende Brandwedstrijd zal binnenkort meer worden gecommuniceerd.

Ben benieuwd wat ze allemaal geleerd hebben van vorig jaar... :D

Hoppenbrouwers

Wel grappig dat de communicatie nog gedaan moet worden maar het type wel al bekend is ;)

Gerb

Leuk! Ik ga voor een 'spannende' blonde. Met een strakke gist, een redelijk citrusachtig bittertje en droog uitvergist.

Drents Hopbier

Citaat van: Hoppenbrouwers op 25-12-2012  13:53 uWel grappig dat de communicatie nog gedaan moet worden maar het type wel al bekend is ;)

Nog grappiger vond ik de opmerking van de brouwer van Brand (Rob Habets): "dan zullen we toch eerst het type blond goed moeten definiëren".

Hopbier

Oscar

Citaat van: Gerb op 25-12-2012  13:59 uLeuk! Ik ga voor een 'spannende' blonde. Met een strakke gist, een redelijk citrusachtig bittertje en droog uitvergist.

Ik wacht ff tot de aankondiging en de gevraagde specificaties :-), maar heb al wel wat moois in mijn hoofd... :)

Albertus

Een Blond, dan doe ik deze keer misschien mee. :brouwen:
Maar Oscar heeft gelijk, even wachten op de eisen.

Bert

arluijen

Woei, een blondje gaat mij ook wel lukken. Hier haak ik ook bij aan, heb al wat experimentele varianten in het verleden uitgevoerd...

George81


JeroenCV


William

Citaat van: William op 25-12-2012  11:50 uEn over de volgende Brandwedstrijd zal binnenkort meer worden gecommuniceerd.

De stagiare zal wel op 2 januari beginnen ;)

Doet PINT ook weer mee?

Pint doet dus ook mee  :duimop:

krek zat

De ingrediënten heb ik al binnen, dus is het alleen nog een brouwdatum plannen.
Let the games begin

JeroenCV

Dames en Heren,

Zie http://www.pint.nl/

BROUW JIJ STRAKS JOUW EIGEN BLOND BIER IN DE BRAND BIERBROUWERIJ?
Heb jij je al eens aan het brouwen van je eigen Blond bier gewaagd? De Brand bierbrouwerij en bierconsumentenvereniging PINT dagen jou uit om het allermooiste Blond bier van Nederland  te brouwen.

Zie verder op de website.

Groet
Jeroen

Hoppenbrouwers

Citaat van: JeroenCV op 22-01-2013  22:51 uMorgen komt er nieuws...

Groet
Jeroen
Waar heb je dat gelezen/gehoord?

koffie

Leuk, binnenkort weer brouwen dus :)

Persoonlijk vind ik het jammer dat het een zware blond moet zijn ipv een gewoon blondje, maar we gaan het gewoon proberen!

heijligers

CiteerDe opdracht
Brouw thuis een zwaar blond bier! Daarbij dient het bier te voldoen aan de volgende eisen:
• Bovengistend
• Helderheid: (tweeschijn tot helder)
• Gebruikmakend van uitsluitend natuurlijke ingrediënten
• Met een alcoholgehalte tussen 8 en 9,5 procent
• het wort is voor 100% afkomstig van gerste- en/of tarwemout.
• Uiteraard moet het product ook voldoen aan de eisen van de Bierverordening 2003.Daarbij
is het extractgehalte van de stamwort van 15,5 of hoger. Daarmee vallend in de categorie S
• EBU minimaal 20
• Kleur: lichtblond tot goud
• Brand bier wordt gekaraktariseerd door die typische hopbitterheid en het gebruik van
aromahop. De jury zal uiteraard goed kijken of het winnende Blond bier in deze traditie van
Brand bier past. Daarbij zal de jury dus letten op herkenbaar gebruik van hop in de
receptuur.
Betekent dat een stort zonder suiker  :weetniet: . Lijkt me vreemd voor een sterke blonde...

koffie


Hoppenbrouwers

Citaat van: koffie op 23-01-2013  07:56 uSuikerstort na de hoofdvergisting dus ;)
Nee dus.  ;)
Citeeris het extractgehalte van de stamwort van 15,5 of hoger.

Oscar

Citaat van: heijligers op 23-01-2013  07:52 uLijkt me vreemd voor een sterke blonde ....

Wat is er vreemd aan een volmout sterke blonde?  :weetniet: Niet iedere sterke blonde of tripel heeft een suikerstort!

* Ingeschreven  :brouwen:

heijligers

Citaat van: Oscar op 23-01-2013  08:29 uWat is er vreemd aan een volmout sterke blonde?  :weetniet: Niet iedere sterke blonde of tripel heeft een suikerstort!

* Ingeschreven  :brouwen:
Das dan jammer. Ik had al een sterke blonde op de planning staan. Recept aanpassen tot volmout en gaan.

Ze willen dit jaar 10 flessen van ons hebben  :nut:
Proberen ze soms via deze wedstrijd alle flessen die we geleend hebben terug te krijgen?   ;D

seed7

Citeer• het wort is voor 100% afkomstig van gerste- en/of tarwemout.

Kruiden?

s7.

Albertus

Citaat van: seed7 op 23-01-2013  09:28 uKruiden?

"• Gebruikmakend van uitsluitend natuurlijke ingrediënten"

Lijkt mij wel.

Bert

Raymond293

Das wel een stevige stort...  doordrinkbaarheid zal een belangrijk issue zijn. Met de verkeerde keuzes heb je een goede kans op een flinke boterham.

Jammer dat ik me niet meer kan inschrijven, maar ik zal dit met veel belangstelling blijven volgen :)

hansm

Ik denk dat het ONK wel weer eens in de weg kan gaan zitten. Eind mei/begin juni... Laat me raden... Het weekend van 25/26 mei (het weekend dat de ONK-bieren gekeurd worden) of het weekend van 1/2 juni (ONK-festival).

Zal dus wel weer aan mij voorbij gaan :(

Herman

Dat is een lullige planning inderdaad, wellicht kan e.e.a. nog verplaatst worden?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.