Hobra 45 - Brouwerij

Gestart door MO, 04-02-2005 09:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

De beheerders van het forum werden aangeschreven door Klaus Nink met de mededeling dat hij een complete brouwinstallatie aanbiedt. Veel informatie is te vinden op

http://www.bier-sankt-columban.de/

bij hobbybrauer, met ook een Nederlandse uitleg.

Ik heb deheer Nink gemaild met de vraag wat de installatie gaat kosten, want dat kon ik nergens vinden op de site.

Wat denken we van dit stukje Duitse brouwtechniek?

Edgar

Het viel mij ook op dat onder het kopje 'Zu verkaufen' alleen een lege pagina staat. Beetje vreemd.

Wel een gave installatie met die liften. Je moet er maar op komen. Toch heb ik het idee dat iemand die dat maakt meer een hobbybouwer is dan een hobbybrouwer!

MO

Bij ons op de Maaslandclub ken ik ook zo iemand: schitterende installatie, jaren aan gebouwd, en dan brouwt hij maximaal driemaal per jaar maar meestal minder. Om jaloers op te worden, want ik sjouw me rot.

jean

   Zo een installatie was te zien op de opendeurdag bij Brouwland.
   De prijs weet ik niet meer, maar ik vond deze veel te duur.


   Jean,

Eduard

Voor €600 heb je deze, uit Noorwegen, met katrollen:




Zie voor meer info
http://www.brygging.no/butikken.asp#

Jacques

Hoi Eduard, 

Dat is veel geld voor een systeem waarmee je gegarandeerd geoxideerde wort krijgt...

Het systeem van Klaus Nink heb ik ook gezien bij Brouwland. Ook bij dit systeem kun je veel last hebben van oxidatie omdat het beslag en het wort in ketels kletteren waarbij een stevige zuurstof opname niet is uitgesloten.

 :degroeten: Jacques

Herman

Enige reacties van dhr Nink (die via een intern bericht waren geplaatst, derhalve op zijn verzoek hier nogmaals geplaatst):

Als reactie op Edgar: "helaas beste vriend ik brouw sinds ruim 10 jaar en was zoekende om de afloop voor mij zo gemakkelijk als mogelijk te maken, dat is nu het resultaat."

Als reactie op MO: "ook fout, ik zei al` ik brouw sinds 10 jaar en wel vaker als toegestaan. komm eens proefen, groetjes, Klaus"

Als reactie op Jean: "die heb ik hier tentoongesteld, groetjes Klaus"

En als reactie op Eduard "ik wens je met deze installatie tevens veel succes, groetjes, Klaus  en laat mij een weten wat er nog bijbehoord."

columban

Citaat van: Edgar op 04-02-2005  09:26 uHet viel mij ook op dat onder het kopje 'Zu verkaufen' alleen een lege pagina staat. Beetje vreemd.

beste Edgar,

de pagina "Te verkoopen" is nog in de maak, heb geduld. Ik denk t/m eind Februari zal het wel lukken.


groetjes, Klaus

columban

Citaat van: MO op 04-02-2005  09:43 uBij ons op de Maaslandclub ken ik ook zo iemand: schitterende installatie, jaren aan gebouwed, en dan brouwt hij maximaal driemaal per jaar maar meestal minder. Om jaloers op te worden, want ik sjouw me rot.

hierop mijn aantwoord:  Ik brouw iedere 2 weken. Anders zou zo`n installatie geen zin maken. Waar precies heb je een dergelijke installatie gezien???

groetjes Klaus

columban

Citaat van: jean op 04-02-2005  10:55 uZo een installatie was te zien op de opendeurdag bij Brouwland.
De prijs weet ik niet meer,maar ik vond deze veel te duur.

Jean,

dat klopt beste Jean, die heb ik daar tentoongesteld, heb je geen folders meegenomen???

groetjes Klaus

columban

Citaat van: Eduard Möllenkamp op 04-02-2005  12:13 uVoor €600 heb je deze, uit Noorwegen, met katrollen:

Ik begrijp helaas niet goed hoe deze installatie werkt, je kan HOBRA 45 niet hiermee verglijken - dat zou zijn een FIAT met een Daimler. ok???

groetjes Klaus

columban

Citaat van: jacbier op 04-02-2005  20:24 uDat is veel geld voor een systeem waarmee je gegarandeerd geoxideerde wort krijgt...

Het systeem van Klaus Nink heb ik ook gezien bij Brouwland. Ook bij dit systeem kun je veel last hebben van oxidatie omdat het beslag en het wort in ketels kletteren waarbij een stevige zuurstof opname niet is uitgesloten.

Hoi Jacques,

Maak je maar geen zorgen over de oxidatie, ik hoef niet in het bijzonder te vertonen, dat dat niet het gevall is. Je zou eens mijn bieren moeten komen proberen. Het rijpingsprocess van mijn bieren liegt gemiddelt bij 12 weken.

Groetjes Klaus

Edgar

Beste Klaus,


Welkom op het forum.

Zoals u ziet heb ik de layout van uw berichten aangepast, er was nogal wat misgegaan bij het citeren. Als u de knop 'Citeer' gebruikt, onstaat in uw antwoord de volledige tekst van het geciteerde bericht tussen twee termen, die ik hier even met extra spaties zal aangeven:  [ q u o t e ]  [ / q u o t e ]  U dient uw reactie pas na de laaste term te beginnen.

Het is soms gewenst om datgene wat tussen die twee termen staat, te reduceren tot juist datgene waarop u wilt reageren. Links naar plaatjes bijvoorbeeld horen er niet in thuis.

Voordat u uw bericht verzendt, kunt u klikken op de knop 'Bekijken'. U krijgt dan te zien hoe het door u geplaatste bericht eruit zal zien indien u het definitief verstuurt. U kunt dan uw bericht nog wijzigen totdat het er uitziet zoals u wilt. Ik zou u willen vragen om van die functionaliteit gebruik te maken. U zult dan snel een inzicht krijgen in de werking van de code.

Tenslotte: Dit forum is een plaats waar gediscussieerd word over hobbybrouwen. U biedt een indrukwekkende installatie aan, maar het is niet de bedoeling dat deze thread als een advertentie voor uw installatie wordt gebruikt. Als mensen inhoudelijke vragen stellen of opmerkingen hebben over bijvoorbeeld prijs of oxidatie, wordt het op prijs gesteld als u daar inhoudelijk op ingaat. 'Mijn installatie veroorzaakt geen oxidatie' is niet voldoende. Kunt u uitleggen waarom niet? Misschien ziet de vraagsteller iets van het mechanisme over het hoofd, of heeft u technische oplossingen voor dat probleem.

Dank u!

 :degroeten:

MO

Ik lees pas nu dat deheer Mink mij de prijs van zijn installatie heeft gemaild op 4 feb jl. Hij vraagt 7500 euro voor zijn installatie. Eerlijk gezegd schrok in nogal van dit bedrag, vooral omdat een vergelijkbare installatie, de Speidel's Braumeister te koop is voor ca 1200 euro, zie
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,1983.0.html

www.speidel-behaelter.de

Edgar

Pas op wat je zegt; ik denk niet dat de heer Mink het eens zal zijn met de term "vergelijkbaar".

Alles op een rijtje, denk ik dat € 7500,- voor een brouwinstallatie nauwelijks meer onder de term 'hobbybrouwen' is te vatten. Nog afgezien van de nog onbeantwoorde technische bezwaren.

 :degroeten:

Huub Krekels

Met alle respect, deze prijs is niet normaal  :nut: voor een hobbybrouwer. :huilen:


Gr.

Huub.

Hopmans

Al zou ik op de prof-toer gaan, dan zou ik zo veel mogelijk zelf bouwen. toch  ???

 :lessmile: >>>  :leren: >>> :bijdrage_forum: >>>  :lekkerbier: >>>  :proost: >>>  :pcboos:

 :degroeten:


Jacques

Ik denk dat zo'n installatie een prima investering is als je een brouwcafé wilt beginnen. Voor € 75000,- heb je dan een installatie die er gelikt uitziet. Zo af en toe laat je een hobbybrouwer een beetje aanrommelen en je koop een goed etiketbier in. Iedereen zal je prijzen voor het feit dat je de biercultuur verrijkt en ondertussen verrijk je gewoon je eigen portomonee.

Och, het is zo maar een idee.

De serieuze hobbybrouwer kan in ieder geval voor het genoemde bedrag een RIMS/HERMS installatie laten bouwen.

 :degroeten: Jacques

Bas

Citaat van: jacbier op 21-02-2005  20:34 uDe serieuze hobbybrouwer kan in ieder geval voor het genoemde bedrag een RIMS/HERMS installatie laten bouwen.
Voor dat bedrag bouw ik er 2! En waarschijnlijk zullen dat betere en mooie instalaties zijn. Iemand interesse ;)?

Grt, Bas H.

Huub Krekels

Hallo Jaques,

75.000 Euro.??????    :weetniet:

Gr.

Huub.

Edgar

Ik denk dat Jacques een typefoutje maakte; volgens MO's bericht was de prijs geen € 75.000 maar € 7.500,-

 :degroeten:

Jacques

Jip, de nultoets net iets te lang ingedrukt gehadd  ;)

Blijft natuurlijk veel geld voor een hobbybrouwer waarvoor heel wat andere mooie dingen kunt krijgen...

 :degroeten: Jacques

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.