Ik moest even 3 x lezen om te volgen waar je het hier nu over hebt, maar als ik het goed begrijp, heb je het over supermarkt-alternatieven voor gruit. Vandaar dat ik het verplaats naar 'Grondstoffen'. Als we een recept gaan bespreken, zwieren we het wel weer terug.
Misschien doe je er goed aan om, als je een nieuw topic plaatst, erop te letten dat het een beetje duidelijker is voor de argeloze lezer. Ik denk dat dat de reden is voor de 2 sterretjes die iemand (iemanden?) eraan toekende. En eigenlijk valt dit onderwerp niet zo ver buiten
een recent eerder onderwerp.
Na verplaatsing dan maar gelijk commentaar.
Marmelade is sinaasappel met suiker, dus dat is geen probleem in bier. Zelfde effect als sinaasappelschil. Ik denk wel, dat voordat je er bitterheid van in je bier krijgt, je er vooral veel zoete sinaasappelgeur aan overhoudt. Misschien niet je bedoeling.
Koreander(blad?): Mja, waarom niet. Bedoel je nu de zaadjes of het kruid?
Thijm... Daar moet je denk ik mee oppassen. Ik denk dat dat heel snel een nare medicinale smaak geeft.
In de supermarkt kan je natuurlijk ook specerijen vinden. Wat dacht je van: Kaneel, drop, peper, nootmuskaat, laurier(dat is dan weer een kruid), gember, kardemom natuurlijk, koreanderzaad, komijn, en dan nog thee, magere cacao, buisman koffiekaramel, en ga zo maar door.