Heeft er iemand ervaring met deze vaatjes

Gestart door wilwi, 04-10-2012 11:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wilwi

Weet niet of het mag maar zou hier graag wat extra info-ervaring vinden voor de biervaatjes op onderstaande link
http://www.Brouwmarkt.nl/startset-beer-beer-mini-drukvaatjes-p-5003686.html
Kan je die vaatjes onbeperkt hergebruiken?
Hoe lang doe je met zo een CO2 patroon?
Hoe lang kun je het vatje gebruiken na eerste tap, bedoel hoe lang blijft het bier er goed in?
Is het zijn geld waard?

Albertus

Dit type vaatjes heb ik geruime tijd gebruikt.
Onbeperkt hergebruik is er niet bij. De laklaag (binnenzijde) slijt op de rand door het plaatsen en verwijderen van het rubber.
Met de CO2 patronen heb ik geen ervaring, ik gebruikte grote CO2 flessen.
Het bier blijft weken goed.
De lege vaten zijn nogal duur, ik kocht in Duitsland gevulde vaten voor de prijs die voor lege vaten wordt gevraagd.
Tip: gebruik wel de rubbers met overdrukventiel, elders op dit forum zijn foto's te vinden van geƫxplodeerde vaten.
Of iets zijn geld waard is, is relatief. Uiteindelijk zijn de meeste gebruikers van deze vaatjes overgestapt op sodakegs, maar het is wel goed om ervaring op te doen.

Bert

cpmb

Ik heb dezelfde set ook.
Ik ben op dit moment  2 bieren hierin aan het laten nagisten... met overdruk ventielen.
Misschien dat dit weekend het eerste vaatje aangeslagen wordt.
Ooit stap ik nog wel een keertje over op soda kegs. Maar probeer eerst dit uit :D

koffie

Hier een fervent gebruiker van die vaatjes.
Nieuw en leeg zijn ze behoorlijk duur. Het is goedkoper om ze gevuld te kopen  :proost: Ook op MP wil je ze (leeg) nog wel eens tegenkomen.
Je moet uitgaan van gemiddeld 1 patroon per vaatje wat je tapt. Soms is het meer, soms minder.
Je ontkomt er niet aan om de gummidoppen met ventiel te gebruiken (ook duur! in Duitsland zijn ze goedkoper).

George81

Hmm ik heb 1 blik gevuld zonder ventieldop maar een gewone.
3 gram per liter bottelsuiker gebruikt.

Is nog niet ontploft en hij staat al dik 2~3 maanden. Gaat begin november los.

maateke

De vaatjes die je ledig aankoopt, zijn van inox en gaan normaliter een leven lang mee. Je hebt er een goed resultaat mee en het is leuk een glas  eigen bier te tappen! Wel neemt het vaatje flink wat plaats in, in je ijskast.
Met zonnige groet, maateke

Albertus

Citaat van: maateke op 04-10-2012  17:45 ude vaatjes die je ledig aankoopt, zijn van inox en gaan normaliter een leven lang mee.

De vaatjes die ik een jaar of vier geleden leeg kocht waren niet van rvs. Gewoon blik met een laklaag aan de binnenzijde, ook deze vaatje roestten aan de randen.
Zijn de vaatjes die momenteel verkocht worden wel van rvs?

Bert

BierHenk

Citaat van: Albertus op 04-10-2012  18:10 uDe vaatjes die ik een jaar of vier geleden leeg kocht waren niet van rvs. Gewoon blik met een laklaag aan de binnenzijde, ook deze vaatje roestten aan de randen.
Zijn de vaatjes die momenteel verkocht worden wel van rvs?

Bert
Bij Van der Kooy heeft het er wel de schijn van. Een mailtje zal uitkomst bieden?

Jacques

Citaat van: wilwi op 04-10-2012  11:47 uIs het zijn geld waard?

Ik heb dergelijke vaatjes een tijdje gebruikt maar was er nooit tevreden over. Je kunt niet zo veel druk opbouwen en de tapinrichting is van niet al te stevig plastic. In ieder geval heb ik tot drie keer toe een tapje gekocht die uiteindelijk niet functioneerde.

Als je een serieuze tapper wordt en je het geld kunt missen raad ik je aan om meteen voor een soda keg te gaan of voor een professionele tapinstallatie. Die zijn deugdelijk en kun gerepareerd worden als er iets mis mee is.

RobinB

Citaat van: Jacques op 04-10-2012  21:58 uJe kunt niet zo veel druk opbouwen en de tapinrichting is van niet al te stevig plastic.

Candirect verkoopt ook RVS systemen voor deze vaatjes. :)

Jacques

Citaat van: RobinB op 04-10-2012  21:59 uCadirect verkoopt ook RVS systemen voor deze vaatjes. :)

Dat is nieuw voor mij. Die plastic systemen zijn niet zo veel waard is mijn ervaring. Een goede ontwikkeling vind ik.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.