Bielmeier?

Gestart door Peterrr, 25-09-2012 19:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobinB

Even een paar plaatjes van het schrootsel, dit is nog zonder modificaties:

Voor:


Resultaat vd Marga:


Resultaat vd maltmill:


Tot mijn verbazing heeft de Marga grover geschroot dan de maltmill, met mooi intacte kafjes.
Ook de korrels die er nog heel uitzien, verpulveren wanneer je ze tussen de vingers hebt.
Met een kleine modificatie zou ze nog grover kunnen schroten, maar dat vind ik niet nodig. Voor mij is ie dus zo uit de doos al goed. :)

Al met al een heel aardig resultaat en dus een erg mooie molen voor maar €58, mogelijk nóg minder met de link van Seed7?

Wel is hij minder "high-througput" dan de maltmill, door de kleine hopper en opvang in het bakje.
Aan de andere kant denk ik dat ie wel sneller is dan een schijvenmolen?
Het enige minpunt is het hengsel/handvat. Dat zit er een beetje los in en gaat lastig worden om aan te drijven met een boormachine.

Adbrouwt

Ben nu erg benieuwd nu ik deze mooie plaatjes zie en kan niet wachten tot hij binnen is. Het lijkt er dus op dat je hem niet hoeft aan te passen om mooi schrootsel te krijgen. Is er een boormachine op te plaatsen? Anders ga ik mijn sportschool abonnement opzeggen.

RobinB

Citaat van: RobinB op 14-10-2012  22:16 uHet enige minpunt is het hengsel/handvat. Dat zit er een beetje los in en gaat lastig worden om aan te drijven met een boormachine.

Misschien lukt het met een soort bitje?
Toch denk ik dat het wel lastig wordt.

Op zich draait het niet moeilijk hoor, ik heb nog wel het gaatje in de hopper groter gedremeld. :)

koffie

De pastamolen die ik thuis heb, heeft een losse slinger. In het gat waar de slinger in moet pas precies een speedboortje van 10 mm :)

McMelloW

Citaat van: RobinB op 14-10-2012  22:16 uTot mijn verbazing heeft de Marga grover geschroot dan de maltmill, met mooi intacte kafjes.
Ook de korrels die er nog heel uitzien, verpulveren wanneer je ze tussen de vingers hebt.
Met een kleine modificatie zou ze nog grover kunnen schroten, maar dat vind ik niet nodig. Voor mij is ie dus zo uit de doos al goed. :)

Al met al een heel aardig resultaat en dus een erg mooie molen voor maar €58, mogelijk nóg minder met de link van Seed7?

Wel is hij minder "high-througput" dan de maltmill, door de kleine hopper en opvang in het bakje.
Aan de andere kant denk ik dat ie wel sneller is dan een schijvenmolen?
Het enige minpunt is het hengsel/handvat. Dat zit er een beetje los in en gaat lastig worden om aan te drijven met een boormachine.
De resultaten zien er mooi uit.  Zo'n Marga van de link die Seed7 aan geeft is dan een erg voordelige oplossing.. Ik denk dat ik deze maar ga aan schaffen.

Edit:  amazon.de wil naar Utrecht, Niederlande versturen. Snap het niet

stefke

Citaat van: McMelloW op 15-10-2012  10:33 uDe resultaten zien er mooi uit.  Zo'n Marga van de link die Seed7 aan geeft is dan een erg voordelige oplossing.. Ik denk dat ik deze maar ga aan schaffen.

Edit:  amazon.de wil naar Utrecht, Niederlande versturen. Snap het niet

Bij de molen die Seed7 aangeeft staat het volgende: Verkauf und Versand durch dsversand.  Dit in tegenstelling tot de Bielmeier molen daar is het: Verkauf und Versand durch Amazon.de.  Hierbij gelden de verzendvoorwaarden van Amazon zelf, en dus ook de gratis verzending naar o.a. Blegie en Nederland.  De andere molen wordt verzonden door een andere firma met dus andere voorwaarden.

RobinB

Amazon.de verstuurde wel goed naar mij, gratis.
Dan zou het inderdaad maar €24 zijn voor dit molentje, geen geld!
:)


Te langzaam; dan zullen er ook wel meer kosten aan verbonden zijn. Leek ook al tè goed om waar te zijn. Maar zelfs voor de prijs van Bielmeyer blijft het een leuk ding!
Toch een redelijk volwaardige walsenmolen voor de prijs van een schijvenmolen. :)



Ps. Ps.

Wel merkwaardig dat Brouwland deze molen niet als schrootmolen adverteert?
???

seed7

Citaat van: stefke op 15-10-2012  15:34 uBij de molen die Seed7 aangeeft staat het volgende: Verkauf und Versand durch dsversand. 

DSVersand is blijkbaar een "Shop in Shop", ze gebruiken de Amazon winkel maar doen zelf de logistiek. Heb het ook even geprobeertd, maar ze willen het ding blijkbaar niet naar Nederland versturen :(

Sorry dat ik jullie blij heb gemaakt met een dood vogeltje,

s7.

McMelloW

Citaat van: RobinB op 15-10-2012  15:35 uAmazon.de verstuurde wel goed naar mij, gratis.
Dan zou het inderdaad maar €24 zijn voor dit molentje, geen geld!
:)


Te langzaam; dan zullen er ook wel meer kosten aan verbonden zijn. Leek ook al tè goed om waar te zijn. Maar zelfs voor de prijs van Bielmeyer blijft het een leuk ding!
Toch een redelijk volwaardige walsenmolen voor de prijs van een schijvenmolen. :)



Ps. Ps.

Wel merkwaardig dat Brouwland deze molen niet als schrootmolen adverteert?
???
Bij Brouwmarkt kost een Mercato Marga molen € 91,50 en een schrootmolen € 55,50 excl verzendkosten. Dan is ook de Bielmeyer een voordelig alternatief. Eens kijken via Duitse contacten.


RobinB

Via Bielmeyer krijg je ook gewoon de Mercato Marga. :)

Markenrick

Citaat van: RobinB op 08-10-2012  20:18 uTerwijl ze van de inkoopactie nog aan het wachten zijn op hun verdwaalde Chinese molentjes, heb ik de mijne al binnen!
En dat voor de helft van het geld ;D

Nou... de helft? Rekenen is ook een kunst; Molens hebben slechts 74,- gekost... ^-^ En verdwaald? Niets van bekend.

RobinB

Citaat van: Markenrick op 15-10-2012  16:08 uNou... de helft? Rekenen is ook een kunst; Molens hebben slechts 74,- gekost...

Ff in de juiste tijd plaatsen is ook een kunst, toen was nog de verwachting dat hij € 108 zou gaan kosten.
Dan zit € 58 niet ver van de helft! (€ 54)

Dat het uiteindelijk €74 is geworden was toen (mij) nog niet bekend...
En ook voor de volgende lichting wordt het voorschot weer €108 als ik het goed begrepen heb?
De onzekerheid zit hem in het geluk dat je kennelijk moet hebben bij de douane.

Die van Bielmeyer is gewoon € 58, geen onverwachte kosten daarbij.

Zelfs geen additionele verzendkosten in Nederland, dat is ook weer minimaal € 4,50 erbij voor de Chinees.
Afgerond wordt dat dan € 80, ofwel 38% duurder dan de Bielmeier.

Markenrick

Citaat van: RobinB op 15-10-2012  16:13 uFf in de juiste tijd plaatsen is ook een kunst, toen was nog de verwachting dat hij € 108 zou gaan kosten.
Dan zit € 58 niet ver van de helft! (€ 54)

Dat het uiteindelijk €74 is geworden was toen (mij) nog niet bekend...
En ook voor de volgende lichting wordt het voorschot weer €108 als ik het goed begrepen heb?
De onzekerheid zit hem in het geluk dat je kennelijk moet hebben bij de douane.

Die van Bielmeyer is gewoon € 58, geen onverwachte kosten daarbij.

Is niet duur... Kan er niets anders van maken.

RobinB

Citaat van: koffie op 15-10-2012  08:23 uDe pastamolen die ik thuis heb, heeft een losse slinger. In het gat waar de slinger in moet pas precies een speedboortje van 10 mm :)

Briljant!
Een 10 mm steen/betonboor past er precies in!
Heeft ook de juiste "uitsteeksels" op de kop:

McMelloW

Citaat van: RobinB op 15-10-2012  18:34 uBriljant!
Een 10 mm steen/betonboor past er precies in!
Heeft ook de juiste "uitsteeksels" op de kop:


Haha  :) :) moet je de boormachine niet op kloppen hebben staan.

RobinB

Hihihi, nee inderdaad. ;)

Peterrr

Goed vandaag het keteltje gebruikt om te maischen.

Kan geen minpunt ontdekken, redelijk snel op temperatuur analoge thermostaat komt in de buurt van de ikea fantast.
En makkelijk schoon te maken.
Dus voor dat geld (€ 79,- inclusief verzendkosten) zeer content.





grt Peterr

Adbrouwt

Mijn Margamolen ontvangen en het resultaat van het schrootsel zag er goed uit. Draait vlot dus heb mijn DE molen nu vaarwel gezegd. Bielmeier lijkt dus goed spul te hebben voor een goede prijs.

De weckketel ziet er ook goed uit Peter. Hopelijk heb je er nog veel plezier van. Thx voor de tip.

Markenrick

Citaat van: Peterrr op 21-10-2012  19:02 uGoed vandaag het keteltje gebruikt om te maischen.

Kan geen minpunt ontdekken, redelijk snel op temperatuur analoge thermostaat komt in de buurt van de ikea fantast.
En makkelijk schoon te maken.
Dus voor dat geld (€ 79,- inclusief verzendkosten) zeer content.







grt Peterr

Welk type is het precies? Bielmeyer heeft er nogal wat.....

Peterrr

Hoi, Marckenrick

Het is de 680023 einkoch-halbautomat/emaille/weib/ ohne auslaufhahn

Grt peterr

Markenrick

Citaat van: Peterrr op 22-10-2012  08:42 uHoi, Marckenrick

Het is de 680023 einkoch-halbautomat/emaille/weib/ ohne auslaufhahn

Grt peterr

Ha Peet!

Great, Thanx!! Ik ga eens kijken....

Markenrick

Ha Peterrr,

Waarom heb je 'm zonder kraantje genomen?

Peterrr

Hoi,

Ik gebruik deze alleen voor het maischen, daar heb ik een hevelfilter voor.
Dus geen kraantje nodig.
De bostel moet ik er toch uitscheppen, en het laatste beetje vocht zit altijd onder de niveaus van kraantjes
Dus dat moet er uitgekieperd worden, en de ketel is niet zo zwaar dus op de kop!
De wortkookketel heeft wel een kraan natuurlijk.

Grt peterr

Markenrick

Citaat van: Peterrr op 22-10-2012  09:16 uHoi,

Ik gebruik deze alleen voor het maischen, daar heb ik een hevelfilter voor.
Dus geen kraantje nodig.
De bostel moet ik er toch uitscheppen, en het laatste beetje vocht zit altijd onder de niveaus van kraantjes
Dus dat moet er uitgekieperd worden, en de ketel is niet zo zwaar dus op de kop!
De wortkookketel heeft wel een kraan natuurlijk.

Grt peterr

OK, bedankt!

RobinB

Vanavond 2 kg geschroot met de Bielmeier Marga, ging best vlot!
Eerst met mijn accuboormachine, maar die was al gauw leeg. Toen dus met de slinger verder. Ging al met al best vlot en het schrootresultaat is mooi. Voor de bulk blijft ik uiteraard mijn (gemotoriseerde) maltmill gebruiken, maar voor kleinere hoeveelheden van mout dat niet zo goed gaat in de maltmill (TF gemoutte haver) lijkt hij ideaal.

Met wat kleine modificaties (hopper en mout-afvoer-trechter) en een betere boormachine lijkt hij me ook prima als enige molen. :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.