15-10-2005 Maasland Thuisbrouwersdag EN hobbybrouwen.nl dag

Gestart door MO, 27-01-2005 14:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

In 2004 voor het eerst gehouden, en nu al bekend dat op de derde zaterdag in oktober 2005 wederom de thuisbrouwersdag in de Maaslandbrouwerij gehouden zal worden.

Het leek A3 en mij een goed idee om dit te combineren met een hobbybrouwen.nl dag. Wat mij betreft kan op deze plek uitgebreid worden bediscussieerd wat mensen verwachten van een dag als deze. Het bestuur van het maasland thuisbrouwersgenootschap zal binnen enkele maanden met de organisatie gaan beginnen.

Johannes


MO

Nee, in principe niet. Doel van deze dag is primair niet om samen te brouwen, maar meer proeven van zelfgebrouwen bieren, grondstoffen kopen, lezingen bijwonen, ouwehoeren over bier etc.
Ik besef me wel dat beide dagen nu erg dicht op elkaar dreigen te gaan liggen. hier moeten we een mouw aan kunnen passen.

Johannes

Tsja, voor mij zal het geen van beiden een praktijkdag worden aangezien ik geen auto maar goed ik vind alles leuk :proost: als het maar bierig is. Het zou alleen jammer zijn als je in mekaars vaarwater zit te bieren, en een afscheiding krijgt waarbij de helft naar de praktijkdag en andere helft naar de maasland-dag gaat.

Johannes

wim

Ehm. Er is dus gewoon een thuisbrouwersdag bij de Maasland brouwerij. Dat is leuk.
Maar waarom kopel je dat aan hobbybrouwen.nl? Nodig gewoon de forumlede uit te komen.
Het is toch beter een hobbybrouwen.nl theorie/proef dag op een andere tijd te organiseren? (een tijd die wat verder af ligt van de praktijkdag en misschien in Amersfoort of een centrale plek)


De Maasland brouwerij stelt zijn deuren al open, dus een andere locatie lijkt me beter. Laten we nu juist niet gaan combineren maar juist meer keuzen op de agenda zetten.
Bijvoorbeeld bij een kleine brouwerij die we eerst bezichtigen (Drie Ringen, Jopen, De Prael, enz enz de mogelijkheden zijn groot.)
Zelf is het denkelijk om elke maand een brouweijr in een provincie te selecteren en daar dan naar toe te gan met de mensen die het willen (van te voren opgeven) Dan krijgt iedereen de kans eens aanwezig te zijn of die persoon nu in Groningen of Limburg woont.
Op de ledenkaart is te zien dat de actieve leden verspreid over Nederland wonen en waarschijnlijk hebben de meeste wle contact met één of meerdere brouwerijen en kunnen dus de afsprken maken. (Ik zou het wel bij de Preal kunnen doen bijvoorbeeld, MO en Adrie bij Maasland en ga zo maar door. Geen verplichtingen, gewoon een maand of twee vantevoren een datum en brouwerij prikken en als er tenminste tien mensen zijn die willen komen (en minimaal tien flesjes eigen brouwsel mee willen nemen) kan het geregeld worden.
Is dit geen betere optie voor de Praktijd/Proef dagen?

:degroeten:

Wim

MO

Gisteren hebben we vergaderd over de hobbybrouwen.nl dat in de Maaslandbrouwerij op 15 oktober as. Het belooft een zeer interessant en breed programma te worden. We zullen zo snel mogelijk met een voorlopig programma komen, maar houd alsjeblieft de datum vrij in je agenda. En bedenk: de brouwerij is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer (ca 10 min lopen van Oss centraal station).

Johannes

Staat genoteerd! Wellicht hoef ik tegen die tijd wat minder ver te reizen om in Oss te komen.

Adrie

Kijk voor meer informatie op de website van het Maasland Thuisbrouwers Genootschap. Binnenkort verschijnt hierop het programma van de dag.

Er bestaat de mogelijkheid om je eigen bieren te laten proeven. Wil je een fust meenemen, kondig dat dan even aan, zodat we genoeg tappunten kunnen regelen.

Edwin

Ha brouwers :proost:

Ondertussen is de flyer met het programma gereed. Deze kun je downloaden, uitprinten en voor het raam plakken  :bijdrage_forum:
Het beloofd een mooie dag te worden. Hopelijk helpt het weer ook nog een handje.

Edwin

Johannes

Ik heb de flyer maar niet voor het raam gehangen maar wel doorgestuurd naar de leden van ons Gilde, het programma ziet er erg aantrekkelijk uit, ik heb er zin in!

:degroeten:

Johannes

Johannes


Bruyn

Hoi Brouwers,

Oss is wel  een heel stukje rijden voor mij, maar denk toch dat ik de trip ga maken. Als beginnend brouwer denk ik heel wat nuttige informatie bij elkaar te sprokkelen op zo'n dag.

Bovendien wil ik er die dag ook van profiteren mijn eerste brouwsels eens te laten proeven door een keurmeester. Zodoende weet ik dan waar ik fouten heb gemaakt.

Als er nog Belgen zijn ( uit Limburg of omstreken ) die van plan zijn er naar toe te gaan, kunnen we misschien iets afspreken om samen te rijden. ( Kwestie van die uren in de auto nog wat over bier te zeveren ! ( voor de Nederlanders : zeveren = ouwedhoeren )

Greetz,

bruyn :pan:

MO

Het organiserend comitee (A3, David, Edwin en MO) zal er natuurlijk zijn. Jacques had volgens mij ook al beloofd te komen (of heb ik het mis Jacques). Verder heb ik al van vele thuisbrouwers gehoord dat ze zullen komen. Het zou wel eens een hele gezellige drukke dag kunnen worden. Ik hoop dat een fust bockbier van de 4 broeders en een fust stormbier van mijzelve nog meer mensen over de streep zullen trekken.

Jacques

Zoals het er nu naar uit ziet kom ik wel langs. Helemaal zeker is dat niet omdat ik dit jaar doorgewerkt heb tijdens de zomermaanden en voor die periode een wat langere vakantie gepland heb.

Herman

Ik heb de dag ook al in de agenda gezet, dus als er niets tussen komt ben ik present.

Adrie

Nog even voor mensen die lid zijn van een brouwgilde: roep alsjeblieft ook je medegildeleden op om deze dag te komen (en bier mee te nemen). Wil je een tap, laat dat dan even weten.

Verder bestaat de mogelijkheid voor gilden om zich op die dag te presenteren met een standje of ter plekke te brouwen. Wil je dat, neem dan contact op met MO of met mij. Als iemand zijn WURMS of RIMS mee zou willen nemen, zou dat erg leuk zijn.

Adrie

Gisteravond hebben we vergaderd en een aantal prikkelende stellingen bedacht voor de confrontatie tussen hobbybrouwers en kleine professionele brouwers. We moeten alleen nog een keuze maken.  :P Eén ding kan ik jullie verklappen: dat belooft vuurwerk.  :echtboos:

TVERSCH

Jammer dat ik dat vuurwerk moet missen A3, ik ben er even tussenuit en verblijf  op die datum ergens onder water in de Atlantische Oceaan met mijn kinderen (duiken op Lanzarote).
Maar ik hoop dat mijn bok op tijd klaar is voor het BONK, en zie jullie daar waarschijnlijk wel.
Theo

Adrie

Jammer, Theo, maar als ik zou moeten kiezen zou ik ook liever onder water liggen  ;) . Op het BONK ben ik zelf helaas niet aanwezig (mijn zoon is jarig), maar tenminste 1 andere Broeder wel.

Caspar

7-10 ontvang ik (vroeger dan in eerste instantie het plan was) de sleutel van mijn nieuwe woning.. Tijdens de Thuisbrouwersdag ben ik dus druk aan het klussen... Ik had er graag bij willen zijn, maar ik moet helaas dit dagje en het BONK over laten gaan!

Volgende festijn een herkansing  :biersmile:

Bruyn

Hey Brouwers,

Moest het interessant zijn voor iemand, ik kom op zo'n 2 km langs Brouwland door als ik richting Oss vertrek.
Als er iemand iets nodig heeft en de transportkosten wil besparen ... Laat maar iets weten.

Greetz,

Bruyn :pan:

MO

he, niet onze thuisbrouwwinkel ontzien he, dat is nergens voor nodig. In de Maasland groep is naast de Maasland brouwerij ook de thuisbrouwerswinkel gevestigd. Die zal 15 oktober natuurlijk gewoon open zijn. Heel veel Brouwland artikelen zijn op voorraad tegen concurerende prijzen. Je hoeft dus niet via Bruyn te bestellen. Overigens zal Siris ook aanwezig zijn met zijn korrelgisten en naar alle waarschijnlijkheid komt de gamellen man uit Helmond ook langs.

Jacques

Hoi Martin,

Natuurlijk klopt het dat je alle spullen van Brouwland ook bij Maasland kunt bestellen. Ik neem echter aan dat niet alle spullen van Brouwland ter plaatse ook aanwezig zijn bij Maasland. Het kan denk ik toch wel handig zijn om eerst te kiijken welke spullen Maasland voert (zie hier). De spullen kunnen dan tijdig besteld worden bij zowel Maasland als Bruyn.

Bruyn

Hoi Martin,

Ik wist niet dat er daar ook een winkel was. Ik wou gewoon behulpzaam zijn voor andere forumleden.
Ik verdien er niks aan om iets van Brouwland mee te brengen hoor ...

Greetz,

Bruyn :pan:

Adrie

Nou, het is meer zo dat we met de uitbater van de winkel een afspraak hebben dat er geen andere verkopers van brouwspullen aanwezig zijn (behalve SiriS en de gamellenman). In ruil daarvoor sponsort hij de dag.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.