Fob-stop

Gestart door ROELEKE, 18-01-2005 21:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ROELEKE

Weet iemand waar je een goedkope fob-stop/bier-stop kan kopen?

Alvast bedankt RoeLEkE

Huub Krekels

Hallo Roeleke,

Wat in godsnaam is een Fob-stop/bierstop. :weetniet:

 :degroeten:

Huub.

wim

Even googlen levert oa dit resultaat:

http://www.beconet.nl/product13.htm

Google result Nederlands:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=FOB-stop+&btnG=Zoeken&lr=lang_nl

Ook ik had er nog niet van gehoord en verneem graag wat meer over dit stukje tapbenodigdheid.

:degroeten:

Wim

Huub Krekels

Bedankt voor de info. Nu is het mij duidelijk.

Gr.

Huub.

wim

Als ik het verhaal lees op deze link:
http://www.interbrewhoreca.nl/informatie/archiefonderwerp/index_75E27A5F437E4403A2331E91D3FCAB33.htm
is het misschien niet zo verstandig er één te gebruiken.

Hoe denk je dit probleem te tackelen RoeLEkE?

:degroeten:

Wim

ROELEKE

Hallo,

Ik zal als eerste antwoord geven wat een fob-stop is.
Deze stop zit tussen de bier en tap leiding. Hij werkt als volgt als je dus een fust verwisseld je draait de toevoer dicht van koolzuur nieuw fustje eronder, dan zet je de fob-stop af (OFF) dit doe je 5 sec er komt hier een harde schuimstraal uit. je zet hem aan en je kunt weer verder tappen!

Over de hygiëne de bedoeling is dat ie eens per maand gereinigd wordt, dit doe je door hem weer tussen de tap en bierleiding te halen, je legt hem in heet water met soda 5 min en plaats hem daarna terug.

Ik wil benadrukken dat vooral met leiding van 10 meter of langer dit een betere optie is dan bier weggooien, want dit doe je in zeker zin. Ik heb zelf goede ervaringen ermee, waar ik op het moment werk moet ik ook regelmatig fusten verwisselen en ik gebruik hierbij emmers van 30 liter hier zit al gauw 3 liter per fust in (waar ik werk hebben ze dus geen fob-stop!) moet maar na gaan die Leffe fusten van 20 liter of 30 liter die zijn eerder op dan de bedoeling is.

Zeg dat bij mij op het werk gemiddeld 6 fusten opgaan, 6x3iter=18L*4=72L in de maand daar bespaar je wel 70 euro mee. En wat kost z'n fob stop 100 euro? Even nog over de kwaliteit van het bier nog nooit iets van gemerkt!

Kijk interbrew is een groot bedrijf ze willen winst maken, dus het is voor hun voordeliger als jij dat ding niet gebruikt, dat zijn 17 fustjes op jaarbasis!

Ik hoop dat ik hierbij jullie genoeg heb geïnformeerd...

Later RoeLeKe

wim

Helemaal gelijk hoor, zo had ik het nog niet bekeken, tja nieuwe materie he.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik vond het tot ik het verhaal van Interbrew las zeker super, en nu ik jouw verhaal zo lees en zie dat het gewoon schoon te maken is blijkt die eerste mening dus gerechtvaardigd.

:degroeten:

Wim

ROELEKE

Ok dan, but back to topic, als iemand een fob-stop ziet die een beetje goedkoop is (100 euro in die richting) dan hoor ik het graag.

Ciao

RoelEkE

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.