Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Gasbrander  (gelezen 12855 keer)

Offline jodehoop

• Junior lid
  • **
  • Land: es
  • Una cerveza por favor!!!
Gasbrander
« Gepost op: 09-05-2012 13:54 u »
Ik heb op ebay deze gasbrander gezien

http://www.ebay.es/itm/Cocina-Hornillo-a-gas-portatil-4-pies-acero-barnizado-camping-40x40x16cm-/110868726570?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item19d04a832a#ht_500wt_922

Is deze brander een goede keuze voor een 50 liter pan diameter 40 cm. of kan ik beter een andere kopen?
Groeten,
Johan.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline koffie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wat in het vat zit, verzuurt wel zeker!
Re: Gas brander
« Reactie #1 Gepost op: 09-05-2012 14:12 u »
Als ik het zo zie is dit 'gewoon' de powerfire die in NL ok te koop is.
Voldoet prima voor een 50 liter pan.

Offline Joost81

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: 09-05-2012 14:15 u »
Als ik het zo zie is dit 'gewoon' de powerfire die in NL ok te koop is.
Voldoet prima voor een 50 liter pan.

Deze lijkt inderdaad heel erg op de powerfire. Die heb ik ook op aardgas en heeft meer dan genoeg vermogen voor een 50L pan. Hij staat bij mij tijdens het koken altijd op een 'zacht' pitje en vol gas kookt het zo.

Offline BierHenk

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 09-05-2012 15:01 u »
Heb hem ook, op flessengas, en dat gaat als de brandweer. :brouwen: :brouwen: :brouwen:

Offline John

• Super lid
  • Vergist wort wordt nooit meer wort!
« Reactie #4 Gepost op: 09-05-2012 15:05 u »
Ik heb hem ook maar dan met vlambeveiliging; vond ik wel zo veilig. 25 liter zonder problemen snel aan de kook. Meer heb ik niet geprobeerd maar denk dat dat totaal geen probleem zal zijn.

Offline jodehoop

• Junior lid
  • **
  • Land: es
  • Una cerveza por favor!!!
Re: Gasbrander
« Reactie #5 Gepost op: 10-05-2012 13:35 u »
Bedankt. Ik ga hem bestellen!

Offline Tinus

• Vol lid
  • www.biergildegroningen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 10-05-2012 14:04 u »
Is dit anders niet iets voor je?

http://www.gasproducten.nl/buitenkoken/powerfire/4poot.htm

Bij deze brander krijg je namelijk een aansluitset erbij. Als ik ervan uit ga dat zo'n setje ongeveer 15 euro kost dan betaal je voor deze brander met met thermo beveiliging nog maar 45 euro. 

Je moet er alleen wel even op wachten aangezien ze momenteel niet op voorraad liggen volgens de site.

Aaah, eeeh, ik zie net dat je in Spanje woont...  :nut: in dat geval... goede keuze!  :degroeten:

Offline George81

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 10-05-2012 22:04 u »
Ik zie dat http://www.gasproducten.nl hun site vernieuwd heeft, dat was ook hard nodig want hij was erg ONoverzichtelijk.

Er staat nu bij de powerfire dat ze begin juni weer worden verwacht. Ik wacht en spaar nog even maar dit gaat 'm zeker worden.

Offline Tinus

• Vol lid
« Reactie #8 Gepost op: 10-05-2012 22:37 u »
Ik kan je hem aanraden! Heb hem zelf ook :-)

Ik zocht eerder naar een tweedehands mamoet brander maar dan was ik 30 euro kwijt via Marktplaats, dan nog 7 euro verzenden en nog eens 15 euro voor een gasdrukregelaar en slang. Al met al betaalde ik nu een paar euro meer en had ik een nieuwe met thermo beveiliging en piezo ontsteking.

Hoe dan ook, genoeg reclame voor nu...

Offline George81

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 15-06-2012 19:41 u »
De powerfire staat er niet meer op  :-[
www.gaswinkel.com is uit de lucht, ik hoop dat het maar een tijdelijke storing is.

Weet iemand nog een adres voor die powerfire?

Offline Joshua

• Vol lid
  • Land: fr
  • Ware Jacob
« Reactie #10 Gepost op: 15-06-2012 19:45 u »
Op de zwarte markt in Beverwijk zijn deze branders voor ongeveer 25 eurie te koop

Offline George81

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 15-06-2012 19:52 u »
Bedankt voor de tip.

Ik heb 'm gevonden op marktplaats, volgens mij is het dezelfde toko als gaswinkel, tenminste die zit ook in Doetinchem.

Londenshop
Grutbroek 38 A
7008 AN DOETINCHEM
T. 0314 – 32 40 74

Hier ook direct op hun site:  http://www.londenshop.nl/artikel/88/wokbranders/

Offline Lorejas

• Vol lid
« Reactie #12 Gepost op: 16-06-2012 00:01 u »
Hier ook direct op hun site:  http://www.londenshop.nl/artikel/88/wokbranders/

Als ik dat ding bestel (de brander van 59,95 en de drukregelaar met slang voor 12,95), heb ik dan alleen nog een volle gasfles nodig of mis ik dan nog iets?

Offline Kokkie

• Junior lid
  • **
  • Echte mannen komen thuis met dorst ipv bloemen.
« Reactie #13 Gepost op: 16-06-2012 09:20 u »
Als je de slang en drukregelaar erbij besteld, kun je inderdaad met een volle fles aan de gang.
Deze brander heb ik ook, wel zonder thermokoppel. En heb er een sproeier voor aardgas in gedaan. Gaat als de brandweer. ;)

Offline George81

• Super lid
« Reactie #14 Gepost op: 20-06-2012 12:09 u »
www.gaswinkel.com doet het weer, blijkbaar een storing in een DNS server ergens want hij heeft er zelf niks van gemerkt.

Ik heb even gebeld en de 4 poots powerfire komt half Juli weer binnen. De 3 poots gaat er tijdelijk uit, waarom weet hij niet want de fabrikant bepaald dat.
Ik ben zelf toch voor de 3 poots gegaan want die kan veel meer gewicht dragen volgens de winkel, tevens is die op voorraad en ik wil 'm gewoon nu snel hebben.

Ik heb flink vergeleken online maar dit is echt een goede, zo niet de beste, deal voor een goede brander met thermokoppel (beveiliging), piezo ontsteking, gasslang én de drukregelaar.

Tipje: 10% korting via deze code
(Als u bij het afrekenen de Kortingcode: CCN2002 invoert, krijgt u over de gehele bestelling 10% korting! kies dan Camper Club Nederland in)

Offline Lorejas

• Vol lid
« Reactie #15 Gepost op: 21-06-2012 19:39 u »
Ik heb hem binnen! Net besteld voordat de kortingscode hierboven er op stond, dus dat is wel zuur...

Ik heb even een foto'tje gemaakt.

Die klemmetjes op de foto, waar moet ik die precies vastmaken? Zit dat koperkleurige ding dan niet in de weg? (2 linkerhanden hier)

Offline davadox

• Super lid
  • Holland's Next Top Brewer
« Reactie #16 Gepost op: 21-06-2012 20:31 u »
Ik heb geen zin om naar de schuur te lopen omdat hier net een blizzard over het dorp heen trekt maar die maak je toch vast aan het vierkante frame ?
De koperen leiding kun je voorzichtig ,zodat er geen knikken inkomen,opzij duwen.

Offline Lorejas

• Vol lid
« Reactie #17 Gepost op: 21-06-2012 21:06 u »
Volgens mij is het gelukt zonder knikken van dat koperding zit ie nu in elkaar. Nu nog ergens een gasfles scoren en dan is er geen bonje meer over dat ik de keuken de halve dag bezet houd  ;D

Offline davadox

• Super lid
  • Holland's Next Top Brewer
« Reactie #18 Gepost op: 21-06-2012 21:13 u »
Bij je om de hoek..

http://www.ellmargassen.nl/

Offline Frankie

• Junior lid
  • **
  • Mons Sanctus
« Reactie #19 Gepost op: 22-06-2012 09:39 u »
Bij de Vrijbuiter kan je goedkoop aan Propaan komen. Een 5 kg vulling kost slechts € 10,00.

En tot en met zondag 24 juni hebben ze 20% korting op alles. Dus ook op gasflessen en vullingen.
Ik heb mooi een 5 kg vulling voor 8 euries.

Groeten,
Frank

Offline fwouters

• Vol lid
  • Opener over bier
    • Opener bier
« Reactie #20 Gepost op: 22-06-2012 13:11 u »
Wat ik zie op de site van Ellmar, is dat ze de groene 5 kg gasflessen (die ik net toevallig heb gekocht) alleen omruilen en dan moet je het aantal keuringsjaren bijbetalen.
Begrijp ik het goed dat ze bij de Vrijbuiter ook gewoon rechtstreeks vullen zonder omruilen?

Offline Henkvandongen

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #21 Gepost op: 22-06-2012 13:45 u »
Als je goed leest staat er dat je de fles om kunt ruilen jaar tegen jaar (dus geen keuringsjaren bijbetalen, of als je wilt kun je tegen bijbetaling een jongere fles kopen, en je kan per kilogram afrekenen wat overeen komt met bijvullen van de fles.

Offline Frankie

• Junior lid
  • **
  • Mons Sanctus
« Reactie #22 Gepost op: 22-06-2012 13:55 u »
De Vrijbuiter ruilt ook om. Jaar voor jaar en mocht het jaar van jou fles niet beschikbaar zijn dan moet je bijbetalen voor de keuringsjaren. (Of je krijgt geld terug voor de keuringsjaren).

Offline Tinus

• Vol lid
« Reactie #23 Gepost op: 22-06-2012 17:13 u »
Heb net maar even gebeld met de Vrijbuiter. Een nieuwe groene gasfles inclusief vulling kost normaal 30 euro. Aangezien ze nu 20 % korting hebben kost hij nog maar 24 euro!

Ik ga er vandaag of morgen nog maar even naar toe!

Offline KJ!

• Senior lid
Re: Gasbrander (Powerfire 9,5 kw)
« Reactie #24 Gepost op: 01-10-2012 22:23 u »
Als je de slang en drukregelaar erbij besteld, kun je inderdaad met een volle fles aan de gang.
Deze brander heb ik ook, wel zonder thermokoppel. En heb er een sproeier voor aardgas in gedaan. Gaat als de brandweer. ;)

Kan je een fotootje posten hoe de aansluiting er uit ziet? En hoe je de sproeier er in hebt gezet. Er zit geen handleiding bij en ik heb geen zin om met gas te gaan staan hannesen... (ik zet hem overigens op aardgas..)

Ik heb dit binnen gekregen.......

>:D

Grazias!

Tags: brander