ONK welke klasse...

Gestart door Sjaak_Deventer, 31-03-2012 13:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaak_Deventer

Ik ga voor de eerste keer een bier insturen voor het ONK. Alleen weet ik niet voor welke klasse ik 'm moet insturen. Het gaat om een Pumpkin Ale, maar gebrouwen namens de restricties van een Amber red (American). Dus dat zal klasse B zijn. Of zou ik dit bier voor de vrije klasse kunnen insturen?  :weetniet:

Groet Sjaak

William

Als er in een American Amber Red volgens de stijl geen pompoen zit en je kunt de aanwezigheid van pompoen wel duidelijk herkennen dan zou ik hem insturen in de vrij klasse. Merk je niets van de pompoen dan zal het bier niet voldoende speciaal zijn en kun je hem beter insturen als een Amber Red (is dat een stijl volgens het LABO?)

Sjaak_Deventer

Het is een stijl volgens de LABO. Maar de pompoen is aanwezig! Dus dan lijkt mij de vrije klasse een betere oplossing...

Bedankt!  :)

Caspar

Ik zou hem zeker in de vrije klasse inzenden, tenzij je inderdaad niets proeft van de pompoen ;) .

orangeloo

Ik zit met een soortgelijke vraag.... :weetniet:
Kriekenbier maar dan geen lambiek, is dat klasse B ???

Oscar

Citaat van: orangeloo op 31-03-2012  16:28 uKriekenbier maar dan geen lambiek, is dat klasse B ???

Dus een gewoon bier met krieken... uiteindelijke bier is zoet? Dan vrije klasse, want dit is niet volgens type. Is gewoon een Fruitbier.

orangeloo

Inderdaad een gewoon bier met krieken, maar zoet wil ik het niet noemen.
Krieken zijn behoorlijk zuur in tegenstelling tot kersen.
En het is niet aangezoet met zoetstof of zo... maar wel een fruitbier ja.
Dus ja wat nu  :weetniet:

Oscar

Citaat van: orangeloo op 31-03-2012  18:00 umaar wel een fruitbier ja.
Dus ja wat nu  :weetniet:

Staat het type fruitbier in klasse A ? B? C? D?   ;)

orangeloo

Citaat van: Oscar op 31-03-2012  18:18 uStaat het type fruitbier in klasse A ? B? C? D?   ;)

Ik zal wel op een verkeerde lijst zitten kijken (BKG typenlijst 2011-2012) maar daar staat geen fruitbier tussen....
Het wereldbekende boekje van Derek is helaas ook niet meer te koop, dus als je echt wil dat ik het ergens opzoek... :nut:
Heb je dan een tip waar ik dit kan vinden ,of welke lijst ik dan moet kijken....

Of is dat het juist... Hij staat er niet tussen dus... vrije klasse  :weetniet:

Oscar

Citaat van: orangeloo op 31-03-2012  20:39 uof welke lijst ik dan moet kijken....

Die bij het inschrijf formulier van het ONK  ;)

Citaat van: orangeloo op 31-03-2012  20:39 uOf is dat het juist... hij staat er niet tussen dus... vrije klasse  :weetniet:

Het is allemaal niet zo moeilijk. Een fruitbier is niet te vangen in een biertype (te grote variatie) dus een vrije klasse bier... :)

RobinB

Citaat van: William op 31-03-2012  13:14 udan zal het bier niet voldoende speciaal zijn

Dat is elk jaar inderdaad hèt mankement van de vrije klasse: die is niet vrij!
Voor de creatievelingen kan beter een creatieve klasse of fantasieklasse of iets dergelijks gecreëerd worden.

cervisia

Kan iemand mij vertellen wat ze verstaan onder een logboek/ waar dit aan moet voldoen voor de vrije klasse?
Ik wil graag een soort Tripel in sturen.

Herman

Als je die even download van de inschrijvingssite, dan kun je het zelf lezen...

RobinB

Citaat van: cervisia op 05-04-2012  08:35 uKan iemand mij vertellen wat ze verstaan onder een logboek/ waar dit aan moet voldoen voor de vrije klasse?
Ik wil graag een soort Tripel in sturen.


Als het toch redelijk een tripel is, zou ik em gewoon als tripel insturen.

cervisia

Citaat van: Herman op 05-04-2012  21:02 uAls je die even download van de inschrijvingssite, dan kun je het zelf lezen...

Ik heb hem gevonden en het is weer helemaal duidelijk, waarvoor dank :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.