Welke sproeier voor Powerfire op aardgas

Gestart door Joost81, 03-12-2011 12:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost81

Beste brouwers,

Ik begin al het materiaal voor mijn brouwerijtje al aardig compleet te krijgen.
Gisteren mijn brander ontvangen welke op aardgas moet gaan werken. Ik heb er speciaal een setje met aardgas sproeier bijgekocht.
Het is de volgende brander:
http://www.gaswinkel.com/gasbarbecues/powerfire.htm

en dit setje voor het ombouwen:
http://www.gaswinkel.com/diversen/aardgasset.htm

Nu zitten er in dat setje 2 sproeiers en nergens staat welke ik moet gebruiken.

Is hier iemand met ervaring met deze combinatie die me kan vertellen welke ik moet gebruiken?

Alvast bedankt!

Henielma

Voor aardgas moet je de sproeier met het grootste gat gebruiken volgens mij. Tenminste is dit zo met mijn BI-8000 brander.

12345

Die met het grootste gaatje. Houd er trouwens maar rekening mee, dat je vermogen door het gebruik van aardgas fors keldert! Mijn Kooij en Jubbega brandertje (B-8000) haalt volgens mij de 4 kW niet.

Ik ken overigens ook mensen die het gaatje nog wat hebben opgeboord, ook van die brander die jij hebt. Officieel zou dan wel eens je verzekering niet kunnen uitbetalen bij eventuele brand!

En dan leveren ze er een slangpilaar bij: dat is leuk voor propaan, maar van een normale aardgasslang moet je dan aan een kant de koppeling afsnijden. Jammer en overbodig. De ijzerwinkel heeft een verloopstuk dat je met teflontape op de brander schroeft en waar je een gewone aargasslang aan vast kunt draaien. Zal even een foto opzoeken.




Joost81

Bedankt voor de tips. Ik heb de sproeier met het grootste gat er in gezet. Door de constructie van deze brander past de meegeleverde slang wel aan de brander maar weer niet op de gaskraan in mijn bijkeuken.
Komende week maar een langere slang met de juiste koppelingen halen.

Bart J

Zou iemand die de powerfire 4 poot 9,5 kW op aardgas gebruikt, mij kunnen vertellen Welk nr. er op de sproeier staat? (Die zit in het lucht kanaal van de brander) en of dit een goede vlam geeft.

John

Ik heb 2 van die zelfde branders. Ik heb daarbij de aardgas sproeiers daarbij gekocht maar heb die toch nog moeten uitboren om de een of andere reden. Ben de maat van de boor even kwijt. Je moet uitkijken dat bij het "geven" van lucht dat je de vlam niet uitblaast. Ik krijg het oranje niet helemaal uit de vlam maar is goed zo lijkt me. Helemaal geen probleem om 25 liter wort aan de kook te krijgen.

George81

Denk er even aan dat je de zoekfunctie gebruikt, dat voorkomt een hoop dubbele topics en je hebt dan ook sneller antwoord, hier is namelijk al een topic over.

Heb je interesse naar aanleiding van mijn gekickte gasbrander topic? :P

Jacques

Citaat van: George81 op 15-06-2012  23:04 uDenk er even aan dat je de zoekfunctie gebruikt, dat voorkomt een hoop dubbele topics en je hebt dan ook sneller antwoord, hier is namelijk al een topic over.

Heb je interesse naar aanleiding van mijn gekickte gasbrander topic? :P

Ik heb de twee topics samengevoegd zodat er geen sprake meer is van dubbeling.

Joost81

Ik heb deze brander dus inmiddels al een tijdje in gebruik. Ik kan niet zien of er een nummer op de sproeier staat maar ik heb een prima vlam. De vlam hangt ook nog af van de stand van die aluminium afscherming aan de onderkant. Ik dacht dat ik 'm helemaal dicht moest schuiven voor het beste resultaat.
Ik had in eerste instantie van Gaswinkel een verkeerde sproeier gekregen in het aardgas setje, ze hebben me toen de juiste nog toegestuurd.

Ik ben erg tevreden met deze brander.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.