Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Verander water in bier  (gelezen 88784 keer)

Offline tjleet

• Super lid
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is nog steeds mijn informatiebron
Re: Verander water in bier
« Reactie #275 Gepost op: 06-09-2013 10:48 u »
Wanneer de auteur aangeeft dat hij dan ruzie krijgt, zal dat wel opgenomen zijn in het contract.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Paul Bier

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Bier isn't just a drink
« Reactie #276 Gepost op: 09-09-2013 00:31 u »
Vrijdag het boek binnen gekregen. Ziet er goed uit allemaal Adrie! Ik ga hem met plezier lezen. :groots:

Offline Gerald

• Senior lid
  • without faillure there is no succes.
    • praktijk manitou
« Reactie #277 Gepost op: 09-09-2013 08:22 u »
Vrijdag het boek binnen gekregen. Ziet er goed uit allemaal Adrie! Ik ga hem met plezier lezen. :groots:

Pas maar op, voor je het weet heb je hem in 1 keer uitgelezen. ;)

Offline Mtouw

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #278 Gepost op: 21-10-2013 15:12 u »
Vorige week binnen gekregen en bijna in 1 ruk uitgelezen.
Goed geschreven en voor een beginner als mijzelf goed te volgen.  :duimop:

Offline vormstreber

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #279 Gepost op: 19-11-2013 21:11 u »
Dit boek is nu een vast onderdeel van mijn brouwkit. Goede recepten en handige schema's. Aanrader

Offline George81

• Super lid
« Reactie #280 Gepost op: 05-05-2014 20:51 u »
Op het moment niet meer verkrijgbaar bij bol.com :weetniet:

Offline hoppa

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #281 Gepost op: 19-06-2014 16:23 u »
Dit boek lijkt nergens (on-line) verkrijgbaar meer. Heeft iemand tips over een locatie die ze nog wel heeft?

Offline A.r.j.a.n.

• Junior lid
  • **
« Reactie #282 Gepost op: 19-06-2014 16:38 u »
Dit boek lijkt nergens (on-line) verkrijgbaar meer. Heeft iemand tips over een locatie die ze nog wel heeft?

Via bruna.nl, Brouwmarkt en Brouwland is hij nog gewoon te bestellen.

Offline hoppa

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #283 Gepost op: 19-06-2014 16:51 u »
Bedankt! Ik had de gebruikelijkere kanalen als BOL.com en dergelijke geprobeerd en was niet op de hoogte van deze sites.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #284 Gepost op: 19-06-2014 20:58 u »
Bedankt! Ik had de gebruikelijkere kanalen als BOL.com en dergelijke geprobeerd en was niet op de hoogte van deze sites.

Het gebeurt wel eens meer dat het boek tijdelijk ergens niet verkrijgbaar is.

Net even gekeken en gezien dat het boek gewoon te koop is via Bol.com

Klik hier om het boek te bestellen via een forumlink. Door te bestellen via een forumlink steun je het forum en het kost je niets extra! Daarom als je iets wilt bestellen bij Bol.com (ze hebben tegenwoordig heel veel) denk er dan even aan te bestellen via de links naar Bol.com die je boven elke pagina van het forum kunt vinden.

Offline rutgeri

• Boven 10 berichten
  • *
  • Experimenteren tot ik erbij neerval.
« Reactie #285 Gepost op: 25-07-2017 18:07 u »
Dag Adrie,

Super boek om mee aan de slag te gaan als beginnend brouwer, maar dat wist je wellicht al :)

Ik had nog wel een inhoudelijk vraagje: Bij mij staat nu het voorbeeld recept (blond bier) op basis van mout en niet extract op dit moment te vergisten. Wat is de te verwachten smaak bij dit bier? Ik wil dit namelijk toch een beetje als ijkpunt gebruiken, en kijken of ik eventuele grote afwijkingen kan verklaren.

Offline AukeRadelaar

• Junior lid
  • **
« Reactie #286 Gepost op: 28-07-2017 08:01 u »
Ik heb hem ook besteld via bol.com. Kreeg gister een berichtje van mijn vriendin dat mijn boek binnen was. Vandaag weer om 11.00 uur vrij en dan lekker lezen.

Offline Easywoods

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn inspiratiebron
« Reactie #287 Gepost op: 14-09-2017 02:31 u »
Afgezien dat het een geweldig boek is ontbreken in mijn exemplaar de pagina's 161 t/m 168. Dat was me in eerste instantie niet opgevallen tot ik tot de conclusie kwam dat er maar een beperkt aantal hopsoorten in bijlage 4 stonden en alle recepten dubbel  :huilen:

Ben ik de enige met een misdruk of zijn er meer?

Ik zal Almere eens mailen voor de ontbrekende pagina's, eens zien of we dat na een aantal maanden nog opgelost krijgen  ;)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #288 Gepost op: 14-09-2017 20:56 u »
Ik zal Almere eens mailen voor de ontbrekende pagina's, eens zien of we dat na een aantal maanden nog opgelost krijgen  ;)

Zou je niet naar Beverlo bellen? Het boek komt uiteindelijk daar vandaan...
Kijk maar eens goed op de kaft van het boek.

Offline Hannes

• Boven 10 berichten
  • *
  • op weg naar perfectie, helaas ben ik verdwaald.
« Reactie #289 Gepost op: 14-09-2017 21:32 u »
Ik had hetzelfde probleem. Boek gekregen als kado van mijn broer. Ik wilde hem er niet mee lastig vallen dus Brouwland maar gemaild. Daar zijn ze van mening dat ze niet de uitgever van het boek zijn, ook al staat het op bijna iedere bladzijde. Ik zal de dame in kwestie maar niet bij naam noemen. Ik had een ander probleem dat super door haar collega was opgelost. Zal dus wel niet aan de firma liggen, maar aan 1 van haar medewerkers.

Uiteindelijk heeft mijn broer het netjes via Bol.com opgelost. Direct een nieuwe gekregen en ze zeiden stuur de foute maar een keer retour. Snel opgelost

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #290 Gepost op: 14-09-2017 22:10 u »
Uiteindelijk heeft mijn broer het netjes via Bol.com opgelost. Direct een nieuwe gekregen en ze zeiden stuur de foute maar een keer retour. Snel opgelost

Dat zal niet werken als het boek bij Brouwmarkt gekocht is...

Offline Hannes

• Boven 10 berichten
  • *
  • op weg naar perfectie, helaas ben ik verdwaald.
« Reactie #291 Gepost op: 14-09-2017 22:23 u »
Uiteraard niet Jacques. Ik wilde er alleen maar mee aangeven dat Bol.com in tegenstelling tot de uitgeverij Brouwland het wel goed heeft opgelost. Wellicht dat Brouwmarkt ook wel netjes haar plicht doet, ook al is het lang geleden gekocht.

Iets met garantie etc. Bij aanschaf al defect. Wellicht zonder bon wat moeilijker, maar toch. Eerst maar eens proberen en het is blijkbaar geen onbekend probleem dus dat zou e.e.a. al makkelijker moeten maken.

Offline Easywoods

• Vol lid
« Reactie #292 Gepost op: 15-09-2017 00:49 u »
Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk heeft mijn broer het netjes via Bol.com opgelost. Direct een nieuwe gekregen en ze zeiden stuur de foute maar een keer retour. Snel opgelost
Zou je niet naar Beverlo bellen? Het boek komt uiteindelijk daar vandaan...
Kijk maar eens goed op de kaft van het boek.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat Brouwmarkt het ook gewoon netjes gaat oplossen, zeker omdat het dus blijkbaar om een bekend probleem gaat. Het betreffende exemplaar is eind juli geleverd en ik heb de factuur bij het mailtje gevoegd.  ;)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #293 Gepost op: 15-09-2017 01:13 u »
Dag Adrie,

Super boek om mee aan de slag te gaan als beginnend brouwer, maar dat wist je wellicht al :)

Ik had nog wel een inhoudelijk vraagje: Bij mij staat nu het voorbeeld recept (blond bier) op basis van mout en niet extract op dit moment te vergisten. Wat is de te verwachten smaak bij dit bier?

Verwachtte dus geen reactie van de auteur op dit forum... :(

Offline Flogiston

• Vol lid
  • De mogelijkheden zijn eindeloos
« Reactie #294 Gepost op: 15-09-2017 17:17 u »
Verwachtte dus geen reactie van de auteur op dit forum... :(

Ach, hij was 29 augustus 2017 nog actief op het forum.  :D

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #295 Gepost op: 17-09-2017 09:58 u »
Afgezien dat het een geweldig boek is ontbreken in mijn exemplaar de pagina's 161 t/m 168. Dat was me in eerste instantie niet opgevallen tot ik tot de conclusie kwam dat er maar een beperkt aantal hopsoorten in bijlage 4 stonden en alle recepten dubbel  :huilen:

Ben ik de enige met een misdruk of zijn er meer?

De verkoper (dus Brouwmarkt in dit geval?) is aansprakelijk als er iets mis is met iets wat je koopt wat niet aan de verwachting voldoet, dus zie zou het ook op moeten (willen) lossen, immers jij hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met de uitgever.

Offline Easywoods

• Vol lid
« Reactie #296 Gepost op: 18-09-2017 01:56 u »
De verkoper (dus Brouwmarkt in dit geval?) is aansprakelijk als er iets mis is met iets wat je koopt wat niet aan de verwachting voldoet, dus zie zou het ook op moeten (willen) lossen, immers jij hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met de uitgever.

Zo denk ik er ook over, de klantenservice van Brouwmarkt heeft 3 werkdagen nodig om te kunnen reageren dus ik verwacht dat ze vandaag met een oplossing zullen komen  :)

Offline lier

• Senior lid
« Reactie #297 Gepost op: 18-09-2017 08:44 u »
Ik heb tot nu toe aleen maar super positieve ervaringen met Brouwmarkt en als er was mis ging met een bestelling werd het direct en goed opgelost.

Offline lier

• Senior lid
« Reactie #298 Gepost op: 18-09-2017 08:46 u »
Ik heb mijn editie trouwens ff gecheckt en die is compleet, dus mocht het toch niet lukken die paar pagina's krijg ik wel ingescant en doorgemailt hoor

Offline Easywoods

• Vol lid
« Reactie #299 Gepost op: 18-09-2017 09:50 u »
Ik heb mijn editie trouwens ff gecheckt en die is compleet, dus mocht het toch niet lukken die paar pagina's krijg ik wel ingescant en doorgemailt hoor

Ik heb ook nog alleen maar goede ervaringen met Brouwmarkt dus ik verwacht gewoon alsnog een complete versie te krijgen maar niet minder bedankt voor je aanbod de ontbrekende pagina's voor me in te scannen. Mocht dit mijn eerste slechte ervaring worden met ze dan maak ik er heel graag gebruik van  ;) :duimop: :duimop:

Tags: