Verander water in bier

Gestart door Adrie, 07-11-2011 21:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie


Klik op het plaatje om de tweede herziene druk van dit boek te bestellen. Je steunt daarmee het forum.






Met veel plezier kan ik jullie bij deze een nieuwtje vertellen: begin december verschijnt mijn nieuwe boek over hobbybrouwen: Verander water in bier.

In dit boek leg ik aan de beginnende brouwer stap voor stap uit hoe brouwen in zijn werk gaat en wat je ervoor nodig hebt. Gevorderde brouwers vinden heel veel achtergrondinformatie over ingrediënten en brouwprocessen. En natuurlijk ontbreken recepten niet. Een aanrader voor elke hobbybrouwer!



Het boek bestaat uit drie delen.

Deel 1 is voor de beginnende brouwer. Wat is brouwen nu eigenlijk precies, welke stappen komen bij het brouwproces kijken en wat heb je nodig aan apparatuur?

Deel 2 zoomt dieper in op bier en de brouwer. Welke stappen kun je onderscheiden in je weg naar het meesterbrouwerschap, welke eigenschappen bepalen een bier(type) en wat betekenen zij voor het brouwproces? Het laatste hoofdstuk gaat uitgebreid in op ingrediënten.

Deel 3 behandelt het brouwproces in detail. Welke chemische en biologische processen spelen een rol en hoe beïnvloeden die de smaak van bier? Hoe kun je de smaak van bier sturen? Welke brouwfouten kun je in bier tegenkomen en wat kun je eraan doen? Een hoofdstuk is gewijd aan meten en rekenen, zodat je meer grip krijgt op het brouwproces.

Tenslotte vind je een groot aantal recepten van verschillende bierstijlen.

Het boek is vanaf december te bestellen bij Brouwland of te verkrijgen bij de betere boekhandel en internetboekwinkel.


Klik hier om dit boek via Bol.com te bestellen

Anton

Adrie,
geweldig, proficiat. :groots:

Anton

Erick

Klinkt goed, gefeliciteerd!!
Nog korting voor forumleden?  ;D

janjansen

Mooi werk Adrie.
Die ga ik maar eens kopen dan.

Adrie

Citaat van: Erick op 07-11-2011  21:32 uKlinkt goed, gefeliciteerd!!
Nog korting voor forumleden?  ;D

Haha. Dat moet je met Brouwland uitonderhandelen.

William

Leuk Adrie en gefeliciteerd!

Ook leuk dat je in de titel jouw beroep hebt kunnen koppelen aan bier.

Dus we kunnen eigenlijk met de wiki stoppen want alles staat natuurlijk in dit boek ;D

Jacques

Ik had je al langs een andere weg gefeliciteerd met de uitgifte maar hier doe ik het nogmaals.
We hebben allemaal baat bij het verspreiden van zo veel mogelijk kennis. Jouw boek zal daar zeker een grote bijdrage aan leveren.
En verder blijven we natuurlijk kennis uitwisselen via dit forum. Onze kennis neemt immers steeds toe.

Alles handig bij elkaar maakt dat je snel dingen eigen kunt maken. Een boek is daarom een heel handig hulpmiddel. Jouw deskundigheid en heldere manier van schrijven staan garant voor een kwalitatief goed boek!

Edgar

Ik zal niet doen alsof ik 't niet al door de hopranken had horen waaien, maar ook van mij bij deze een openbaar proficiat. Ik heb het nog niet gezien maar het is onvermijdelijk een ware vrucht van dit forum.
Adrie is al jaren één van de meest rigoreuze zo niet de meest rigoreuze kennis-aanbrenger en -ordenaar hier en het is dus niet meer dan passend dat hij degene is die dat als eerste condenseert in een boek. Ik ben zeer benieuwd en wens 'm veel goeie recensies toe. :duimop:

Oscar

Citaat van: Adrie op 07-11-2011  21:35 uDat moet je met Brouwland uitonderhandelen.

Het is toch jou boek ?? Of heeft Brouwland een belang in dit boek of doen ze een bepaalde sponsoring aan het tot stand komen van dit boek (Merk op het logo van Brouwland op de voorkant).

Toch gefeliciteerd ! Is dit boek volledig van jouw hand? of.. ::)  ;)

Adrie

Citaat van: Oscar op 07-11-2011  21:58 uHet is toch jou boek ?? Of heeft Brouwland een belang in dit boek of doen ze een bepaalde sponsoring aan het tot stand komen van dit boek (Merk op het logo van Brouwland op de voorkant).

Brouwland is de uitgever, dus Brouwland bepaalt de prijs.

Citaat van: Oscar op 07-11-2011  21:58 uToch gefeliciteerd! Is dit boek volledig van jou hand? Of... ::)  ;)

Nee, niet volledig. Twee forumleden hebben foto's aangeleverd.  ;)

Oscar

Citaat van: Adrie op 07-11-2011  22:03 uBrouwland is de uitgever, dus Brouwland bepaalt de prijs.

Oke, mag je ze ook op persoonlijke titel verkopen? Dus bijv als een vereniging jou vraagt om dit boek op een gilde-avond toe te lichten en te promoten?  :)

De titel is wel grappig. Het boek is net uit... en er zijn al truien en T-shits in omloop met de titel. ;D ;D ;D ;D (Maar ik verander water in bier.)

EBC

Hi Adrie,
Wandelend tussen de hopranken had ik ook al een ander vernomen... ::)

Hoewel ik niet echt op weer een boek over brouwen zit te wachten, want ik heb er al voldoende, denk ik toch dat ik de Sint en Kerstman zal influisteren dat er iets te wensen is. Al was het maar om je te steunen in al het goede en vanwege de mooie fotos die er ongetwijfeld in zullen staan  ;).

Proficiat!

bazje

Hier ziet de Sint dit als een geschenk uit de hemel  ;D

Adrie

Citaat van: Oscar op 07-11-2011  22:11 uDe titel is wel grappig. Het boek is net uit... en er zijn al truien en T-shits in omloop met de titel. ;D ;D ;D ;D (Maar ik verander water in bier.)

Ja, slimbo, wie heeft die kreet bedacht, denk je?

Herman

Adrie,

Ook van mij nogmaals van harte gefeliciteerd! Goede planning om het voor de feestdagen te laten verschijnen, ik neem aan dat het voor 5 december ook al verkrijgbaar is?

Adrie

Citaat van: Herman op 07-11-2011  22:23 uAdrie,

Ook van mij nogmaals van harte gefeliciteerd! Goede planning om het voor de feestdagen te laten verschijnen, ik neem aan dat het voor 5 december ook al verkrijgbaar is?

Dat hoop ik wel ja. In ieder geval komt het in de decemberfolder van Brouwland.

Citaat van: EBC op 07-11-2011  22:17 uHi Adrie,
Hoewel ik niet echt op weer een boek over brouwen zit te wachten, want ik heb er al voldoende, denk ik toch dat ik de Sint en Kerstman zal influisteren dat er iets te wensen is. Al was het maar om je te steunen in al het goede en vanwege de mooie fotos die er ongetwijfeld in zullen staan  ;).

Proficiat!

Dank! Je hebt gelijk dat er al veel boeken zijn, maar die zijn voornamelijk Engelstalig.

Adrie

Dank allen voor de felicitaties. Ik hoop dat het boek eraan mag bijdragen dat er steeds meer mensen steeds betere bieren brouwen. Het werd in ieder geval hoog tijd dat er een up-to-date, Nederlandstalig boek op de markt kwam.

Verder ben ik natuurlijk ook veel dank verschuldigd aan iedereen van wie ik iets geleerd heb op dit forum. En dat zijn heel veel mensen. Ik kan wel stellen dat dit boek nooit had bestaan zonder dit forum.

Kleine_Schriek

Van harte, smak smok smak, met je boek! Tof zeg!! En die titel is natuurlijk super (heb m ook op mijn kanariegele sweater). Dat het maar veel verkocht mag worden!!

Henielma

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Er staat ongetwijfeld veel zinnige informatie in voor aanstaande en reeds brouwende brouwers.

Ik ben benieuwd.

Ronnie

Hey!

ik kijk er naar uit! mooi zo!,  een boek voor hobbybrouwers van een professional hobbybrouwer, met degelijke opleiding in voeding, biochemie en van die dingen!

Oscar

Citaat van: Ronnie op 07-11-2011  23:52 ueen boek voor hobbybrouwers van een professional hobbybrouwer,

Eeuh.? Adrie is gewoon hobbybrouwer hoor, met een baan, net als wij. ;) (De meeste dan toch hoop ik) Dus we zijn dan allen proffesional hobbybrouwer?

Laten we er niet meer van maken dan dat het is. :)



jpt

Wat leuk, Adrie, ik wil het graag eens lezen.

12345

Gefeliciteerd, Adrie, zal ik tzt gaan kopen!

Johannes

Citaat van: Oscar op 08-11-2011  00:09 uEeuh.? Adrie is gewoon hobbybrouwer hoor, met een baan, net als wij. ;) (De meeste dan toch hoop ik) Dus we zijn dan allen proffesional hobbybrouwer?

Laten we er niet meer van maken dan dat het is. :)

Kom op Oscar, Ronnie hanteert een term die op bijna beter past dan Adrie. Ere wie ere toekomt!

Twonky

Namens mij natuurlijk ook gefeliciteerd!

 :degroeten:
Zwaai

Albertus

Fijn dat je uit de (boeken)kast komt. ;D
Nu ik er ook met anderen over kan praten zal ik een bespreking plaatsen.

Bert

RGeraads

Adrie,

Van harte gefeliciteerd met het uitbrengen van dit, ongetwijfeld, prachtige boek. Ik ga hem zeker aanschaffen. Er bestonden wel al goede Nederlandstalige boeken over hobbybrouwen, maar deze waren mijns inziens toch al flink verouderd. Dit is dus een verrijking voor de Nederlandse hobbybrouwer! Hulde! :groots:

Groetjes,
Raymond

Ronald_

Geeft Brouwland ook uit als e-book?  >:D

Adrie

Citaat van: Ronald_ op 08-11-2011  10:05 uGeeft Brouwland ook uit als e-book?  >:D

Ah, joh. Een echt boek leest toch veel fijner. Iedere brouwer hoort een beduimeld boek naast zijn brouwketel te hebben liggen.  8)

Ronald_

Citaat van: Adrie op 08-11-2011  10:07 uAh, joh. Een echt boek leest toch veel fijner. Iedere brouwer hoort een beduimeld boek naast zijn brouwketel te hebben liggen.  8)

Ik ben blij voor je dat je een boek hebt kunnen uitgeven! Zelf nooit echt een boek nodig gehad of willen hebben (dankzij dit forum).. Als ik een boek over brouwen lees is het over een specifiek onderdeel.. (zoals het boek 'Yeast'). Maar misschien dat de kerstman hem wel op het lijstje zien verschijnen hoor ;)

Adrie

Citaat van: Herman op 07-11-2011  22:23 uGoede planning om het voor de feestdagen te laten verschijnen, ik neem aan dat het voor 5 december ook al verkrijgbaar is?

Ik verneem net dat de Brouwland en de drukker hun uiterste best zullen doen om het boek voor 5 december op de markt te hebben.  :hoera:

0180

Dat ziet er veelbelovend uit, ben erg benieuwd en zal het zeker kopen.

Caspar

Wow, geweldig nieuws man! Ik ga hem zeker kopen :D .

Franske

Proficiat Adrie, dat wordt een leerzame december maand

NewLine


Hieronymus

Dag Adrie,
Gefeliciteerd met je boek, ben zeer benieuwd  :brouwen:

Nils

Proficiat Adrie,

Ga zeker proberen om jouw boek in het hoge noorden te krijgen met de kerst.


goom

Ook namens mij gefeliciteerd

dennis

Hi Adrie,

Gefeliciteerd, tof joh!

Dennis.

Ernstig

Proficiat ! Aangezien ik net voor een klein fortuin bij Bol aan bierboeken heb besteed wacht ik de bespreking even af ;>)

Ernstig

Citaat van: Ernstig op 08-11-2011  20:16 uProficiat ! Aangezien ik net voor een klein fortuin bij Bol aan bierboeken heb besteed wacht ik de bespreking even af ;>)

En de bespreking gelezen - had geen idee dat die al hier stond - dat wordt een welkome aanvulling op de verzamelng bierboeken, ik kijk er naar uit!

ps kunnen wij voorbestellen als forumleden?

de sleutel

Adrie, gefeliciteerd met je boek :groots:
Ik ga hem gegarandeerd aanschaffen, en ik hoop op een handtekening
van je in dat boek. Ik neem aan dat je wel een handtekening sessie houdt
op een van  komende Roode Toren avonden.
Lijkt mij leuk op de oudjaars bijeenkomst, kunnen wij alle forum leden uitnodigen
in Zutphen. Dat zal een drukke boel worden, leuk.
Van harte

 :pan: Hans de Sleutel

Johannes

Citaat van: Ernstig op 08-11-2011  20:31 uEn de bespreking gelezen - had geen idee dat die al hier stond

He, die had ik ook gemist! Voor de anderen hij staat hier: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,18808.msg276407/boardseen.html#new

De opbouw van het boek lijkt me uitstekend. Een mooie inleiding voor de beginnende brouwer die vaak door de bomen het bos niet meer ziet. En een naslagwerk voor de ervaren brouwer. Ik was sowieso al van plan het boek te kopen. Uiteraard omdat Adrie het heeft geschreven en niet omdat dacht het boek nodig te hebben. Maar ik ga er vast gebruik van maken als ik dit zo lees. Ik word steeds nieuwsgieriger!

Adrie

Citaat van: Ernstig op 08-11-2011  20:31 ups kunnen wij voorbestellen als forumleden?

Je kunt vast al voorbestellen bij Brouwland. Stuur ze een mail, zou ik zeggen.

Citaat van: de sleutel op 08-11-2011  22:39 uAdrie, gefeliciteerd met je boek :groots:
Ik ga hem gegarandeerd aanschaffen, en ik hoop op een handtekening
van je in dat boek. Ik neem aan dat je wel een handtekening sessie houdt
op een van  komende Roode Toren avonden.
Lijkt mij leuk op de oudjaars bijeenkomst, kunnen wij alle forum leden uitnodigen
in Zutphen. Dat zal een drukke boel worden, leuk.

Dank je, Hans. Uiteraard komt er een handtekeningensessie met mijn brouwbroeders van de Roode Toren. Wellicht op de clubavond in december of anders bij de oudejaarsborrel.

Klier-Bier

Beste Adrie,
gefeliciteerd met je boek, meer dan respect.
Zal een mailtje sturen naar Brouwland om alvast in te schrijven.
Ben erg benieuwd

Fons

Hoi Adrie,

Hartelijk gefeliciteerd met je boek. Het lang geleden dat ik een boek over brouwen heb aangeschaft, maar deze zet ik zeker op mijn lijstje.

MM

Gefeliciteerd met je boek.

Adrie

Dank voor de felicitaties allemaal.

De finale "go" is gegeven op de (digitale) drukproef. Dan nog de laatste puntjes op de i. Over een paar dagen gaat de boel naar de drukker. Pfffff. Eindelijk.

Ernstig

Citaat van: Adrie op 09-11-2011  08:58 uJe kunt vast al voorbestellen bij Brouwland. Stuur ze een mail, zou ik zeggen.

Dank je, Hans. Uiteraard komt er een handtekeningensessie met mijn brouwbroeders van de Roode Toren. Wellicht op de clubavond in december of anders bij de oudejaarsborrel.

Een email gestuurd naar Brouwland, we zullen zien !

Zaphod_B

Van harte Adrie! Erg leuk!
En als het net zo helder is geschreven als je hier vaak doet, dan komt het vast goed. Hoog tijd voor een nieuw Nederlands brouwboek. Die van Van Schaick is toch echt hopeloos verouderd.

Jacques

Citaat van: Klier-Bier op 09-11-2011  10:12 uBeste Adrie,
gefeliciteerd met je boek, meer dan respect.
Zal een mailtje sturen naar Brouwland om alvast in te schrijven.
Ben erg benieuwd

Het mooiste is natuurlijk om dit boek te bestellen via Bol zodra het daar beschikbaar is. Het forum heeft er dan ook wat aan.

René K

Gefeliciteerd Adrie! Ben erg benieuwd naar het boek. Uiteraard heb ik er alle vertrouwen in dat er waardevolle informatie in zal staan.

Henkie1

Leuk! Dit lijkt me voor mij, als beginner, een goed boek om te lezen! Ga het zeker aanschaffen! :)
Gefeliciteerd met dept publicatie!

Klier-Bier

Citaat van: Jacques op 09-11-2011  23:57 uHet mooiste is natuurlijk om dit boek te bestellen via Bol zodra het daar beschikbaar is. Het forum heeft er dan ook wat aan.

Als ik op deze manier het forum kan ondersteunen, zal ik zeker via Bol bestellen.

hansHalberstadt

Hallo Adrie,
Mooie prestatie om een boek uit te brengen. Ik zal het op mijn verlanglijstje zetten voor (2)5 December. Ik hoop dat ik naast een gezin nog eens net zoveel tijd krijg als jij om aan de hobby ter besteden. Zoals je misschien weet heb ik ooit een boekwerk 'rekenen aan bier' geschreven, met als resultaat dat ik niet meer aan brouwen toekwam en veel compromissen. Jij krijgt het blijkbaar beiden voor elkaar en daarnaast zo te zien nog veel meer. Misschien moet je ook eens een boek schrijven hoe je dat doet.
HansH.

Adrie

Citaat van: hansHalberstadt op 10-11-2011  11:39 uHallo Adrie,
Mooie prestatie om een boek uit te brengen. Ik zal het op mijn verlanglijstje zetten voor (2)5 December. Ik hoop dat ik naast een gezin nog eens net zoveel tijd krijg als jij om aan de hobby ter besteden. Zoals je misschien weet heb ik ooit een boekwerk 'rekenen aan bier' geschreven, met als resultaat dat ik niet meer aan brouwen toekwam en veel compromissen. Jij krijgt het blijkbaar beiden voor elkaar en daarnaast zo te zien nog veel meer. Misschien moet je ook eens een boek schrijven hoe je dat doet.
HansH.

Ha Hans,
Ik kom ook lang niet zo vaak aan brouwen toe als ik zou willen. Momenteel zijn mijn beide taps leeg.  :P

Verder scheelt het dat ik snel schrijf. Daarnaast geeft mijn vrouw vaak 's avonds les, dus dan ben ik toch thuis en als de kinderen dan slapen heb ik tijd zat om aan een boek te werken. En toen mijn baan ophield had ik even tijd om, voor de hectiek van het starten van een eigen bedrijf, even een eindsprint te maken.

Ik kom weer aan andere dingen niet toe, zoals een goed boek lezen.

Brouwbedrijf

Citaat van: Adrie op 10-11-2011  11:49 u.

Ik kom weer aan andere dingen niet toe, zoals een goed boek lezen.

Als jij schrijft, dan lezen wij wel. Goed geregeld toch? :)

Albertus

Dit is wel een erg verdachte poging van Brouwland om de verkoop van het boek op te krikken.

Bert

Jacques

Citaat van: Albertus op 12-11-2011  15:17 uDit is wel een erg verdachte poging van Brouwland om de verkoop van het boek op te krikken.

Bert

Een geintje van een forumlid vermoed ik. Bierlo Buitenland is ?

Albertus

Citaat van: Jacques op 12-11-2011  15:23 uEen geintje van een forumlid vermoed ik. Bierlo Buitenland is ?

Lijkt mij de meest logische verklaring.

Bert

Adrie

Citaat van: Albertus op 12-11-2011  15:17 uDit is wel een erg verdachte poging van Brouwland om de verkoop van het boek op te krikken.

Bert

Geinig. Ik zit hier niet achter, laat dat duidelijk zijn, noch heb ik iemand aangezet tot deze actie.

weed

Proficiat!

Mijn signatuur, spreuk of wat het dan ook mag zijn is tegenovergesteld aan de titel van het boek.

Dat is dan weer een goede titel voor een boek over incontinentie.

Cheers

Adrie

Zojuist krijg ik bericht dat de bestanden naar de drukker zijn gestuurd. Nu maar wachten.

Henkie1

Oké, goed nieuws! Ik koop het graag zodra het beschikbaar is...

De Kiekert

Man, ik kan niet wachten :leren:

Brouwbedrijf


Albertus

Citaat van: Albertus op 12-11-2011  15:17 uDit is wel een erg verdachte poging van Brouwland om de verkoop van het boek op te krikken.

Citaat van: Jacques op 12-11-2011  15:23 uEen geintje van een forumlid vermoed ik. Bierlo Buitenland is ?

Je had volkomen gelijk Jacques.
Brouwbedrijf is de dader, naam staat nu in de advertentie.

Bert

Brouwbedrijf


12345

Blij dat de dader in de kraag gevat is. Hopelijk komt dit boek nog ruim vóór Sinterklaas uit? Kan ik het nog gauw op mijn verlanglijstje zetten. En als dat te laat is voor de Goedheiligman, zal ik het , helaas, voor mezelf moeten kopen ...

De Kiekert

Komt de kerstman niet in uw wijk :'(

koffie

Is het al bekend wat dit boek gaat kosten? Gaat het ook bij Brouwmarkt verkocht worden?

Adrie

Citaat van: koffie op 21-11-2011  10:01 uIs het al bekend wat dit boek gaat kosten? Gaat het ook bij Brouwmarkt verkocht worden?

Het boek is te koop bij Brouwland en alle verdelers van Brouwland, dus ook Brouwmarkt. Daarnaast in alle boekhandels en internetboekhandels. Dus kies maar.

Voor zover ik gehoord heb wordt de prijs €24,95.

Adrie

Het ISBN nummer is bekend: 97.89.08.17.39.450.

12345

Het staat op mijn verlanglijstje. Maar ik heb het bij Bolcom, Bruna en Brouwland nog niet gezien ... zal nog wel een paar dagen duren voordat het echt overal ligt.

Wybe

Zoveel enthousiaste reacties, zonder ook nog maar een woord gelezen te hebben in dit nieuwe boek! Dat moet een erg fijn gevoel geven Adrie! Ook van mijn kant een heeele grote pluim. :biersmile:
Als beginnner zat ik ook op dit boek te wachten en ben blij dat er (naar ik begreep) lekker veel recepten in staan.

Ernstig

Citaat van: Jacques op 09-11-2011  23:57 uHet mooiste is natuurlijk om dit boek te bestellen via Bol zodra het daar beschikbaar is. Het forum heeft er dan ook wat aan.

Jacques, ik heb onlangs 4 boeken besteld bij Bol, slechts 1 stuks kan rechtstreeks via de link op het forum worden besteld, de overige 3 openen een aparte koopsessie bij Bol, inclusief verzendkosten per sessie. Zodoende heeft het forum maar voor het bestellen van 1 boek kunnen profiteren. Wellicht was eea tijdelijk oid, ik wil je dit toch meedelen. Jammer dat voor de 3 overige boeken geen provisie kon worden opgestreken.

John

Hoop dat het ook bij Bol.com "in de winkel" komt; de boekhandel hier in het dorp (heel uitgebreid assortiment) kon het niet bestellen, zegt dat het alleen via Brouwland te koop komt ... Ik hoop dat ze ongelijk heeft; ik kom niet dagelijks in Belgie...

Jacques

Citaat van: Ernstig op 24-11-2011  19:23 uJacques, ik heb onlangs 4 boeken besteld bij Bol, slechts 1 stuks kan rechtstreeks via de link op het forum worden besteld, de overige 3 openen een aparte koopsessie bij Bol, inclusief verzendkosten per sessie. Zodoende heeft het forum maar voor het bestellen van 1 boek kunnen profiteren. Wellicht was eea tijdelijk oid, ik wil je dit toch meedelen. Jammer dat voor de 3 overige boeken geen provisie kon worden opgestreken.

Als je via een link op deze site op Bol.com komt en je gebruikt de zoekfunctie zou het ook allemaal moeten werken. Als je een nieuwe sessie opent niet.

RobinB

Van harte gefeliciteerd Adrie!
Ik zal eens kijken of ik em hier rond de kerst in handen kan krijgen. :)

(we kunnen ook boekjes ruilen, maar de jouwe is dikker denk ik... ;) )

William

Citaat van: RobinB op 27-11-2011  20:16 u(we kunnen ook boekjes ruilen, maar de jouwe is dikker denk ik... ;) )

En waarschijnlijk nog interessanter ook ;) . Die van mij was 192 blz.

Adrie

En hij staat al in de Libris webshop: http://bit.ly/rwzUGO.

Prijs is blijkbaar verlaagd naar €19,95. Goed nieuws dus voor jullie.

Citaat van: William op 27-11-2011  20:41 uEn waarschijnlijk nog interessanter ook ;) . Die van mij was 192 blz.

Die van mij is 184 pagina's.

Albertus

Helaas, nog niet verkrijgbaar.
Wachten tot 5 december.

Bert

John

Volgens mij kan ik als  ik bij Libris webschop bestel niet laten thuisbezorgen; alleen bij een boekhandel afhalen... en er zit geen afhaalpunt bij me in de buurt... Nog ff wachten dus.

Klier-Bier

Zojuist besteld.
Je kunt hem wel laten bezorgen via de post, alleen bij het aanmaken van een account moet je een boekhandel in de regio opgeven.

Adrie

Citaat van: John op 28-11-2011  12:45 uVolgens mij kan ik als  ik bij Libris webschop bestel niet laten thuisbezorgen; alleen bij een boekhandel afhalen... en er zit geen afhaalpunt bij me in de buurt... Nog ff wachten dus.

Ja hoor, je kunt kiezen of je boeken laat thuisbezorgen of dat je ze ophaalt in een winkel.

En anders kun je natuurlijk bij Brouwland bestellen via een mailtje.

John

Ook besteld! Wat zal Adrie een goede Sinterklaas krijgen...

Adrie

Citaat van: John op 28-11-2011  14:32 uOok besteld! Wat zal Adrie een goede Sinterklaas krijgen...

Inderdaad. Het doet me deugd om te zien dat er zo gretig wordt besteld. Als je bedoelt dat ik er financieel veel beter van word, dan moet ik je teleurstellen. Dan had ik de geïnvesteerde uren beter in mijn werk kunnen stoppen, dat veel beter gerendeerd hebben.

John

Nee joh... ik bedoel: dat zal wel voldoening geven dat er zoveel serieuze belangstelling is voor je boek. Het is en blijft een passie/roeping: bier brouwen...

RobinB

Citaat van: William op 27-11-2011  20:41 uEn waarschijnlijk nog interessanter ook ;) . Die van mij was 192 blz.
Citaat van: Adrie op 28-11-2011  11:27 uDie van mij is 184 pagina's.
Hehehe, kom ik aan met slechts 124p... ;)
Klinisch onderzoek hè, minder wollig taalgebruik... ;D

Maar back on-topic; ik bestel em wel via de link van Adrie!
€20 is geen geld voor een goed Nederlands brouwboek!
:duimop:

MO

Morgenavond zal ik reclame maken bij de Osse brouwclub waar Adrie in zijn donkere jaren lid van was. En daarna tientallen exemplaren bestellen bij Brouwland. Hoop ik.

Erick

En ik maar denken er goed aan te doen door via de link op dit forum te bestellen...  :weetniet:   :degroeten:

RobinB

Voor het forum is dat inderdaad goed. Ik hanteer een max aanvaardbaar prijsverschil van 10%... ;)

Jacques

Citaat van: Erick op 29-11-2011  08:16 uEn ik maar denken er goed aan te doen door via de link op dit forum te bestellen...  :weetniet:   :degroeten:

Bestellen via Bol.com is voor het forum beter. En het kost je niets extra. (Buiten de verzendkosten...)

Bij Bol.com is het nog niet beschikbaar maar dat zal wel snel komen.

Adrie


Adrie

En ook Proxis heeft hem.

Waar blijft Bol?

RGeraads

Heeft iemand dit boek inmiddels al in zijn bezit? Vandaag zou het uit moeten zijn gekomen. Ik ga morgen denk ik even langs de boekhandel, kijken of het daar ligt en anders bestel ik hem via bol.com.

John

(nog) niet te bestellen bij Bol.com...

LRFokken

Citaat van: John op 05-12-2011  21:45 u(nog) niet te bestellen bij Bol.com...

Ik kan hem inderdaad ook niet vinden. Alhoewel hij wel als zoekterm bij bol.com verschijnt?

John

Denk dat je hem dan eerder hebt proberen te zoeken... Dt heeft pc opgeslagen denk ik.

LRFokken

Citaat van: John op 05-12-2011  21:54 uDenk dat je hem dan eerder hebt proberen te zoeken... Dt heeft pc opgeslagen denk ik.

Daar zat ik ook aan te denken, maar hij geeft wel aan het dat in Nederlandse boeken is..

Adrie

Jongens, geduld. Zelfs ik heb het boek nog niet, maar hij is onderweg.

Oscar

Citaat van: Adrie op 06-12-2011  08:53 uJongens, geduld. Zelfs ik heb het boek nog niet

En ik mag toch aannemen dat jij het 1e exemplaar ontvangt... :)

Adrie

En ze zijn binnen!



Het leuke is dat ze net kwamen op het moment dat een journaliste een interview afnam voor De Stentor.

John

Die persoon op de foto heeft lang moeten wachten... :-)

RGeraads

Kijk eens aan, gefeliciteerd Adrie! Benieuwd waar ze als eerste te krijgen zijn voor ons :)

LRFokken

Selexyz zet hem onder kookboeken ;-)

Adrie

Citaat van: RGeraads op 06-12-2011  12:43 uKijk eens aan, gefeliciteerd Adrie! Benieuwd waar ze als eerste te krijgen zijn voor ons :)

Bij Brouwland kun je het boek nu bestellen.

Albertus

Citaat van: Adrie op 06-12-2011  11:42 uEn ze zijn binnen!

 :hoera:

Citaat van: Adrie op 06-12-2011  11:42 uHet leuke is dat ze net kwamen op het moment dat een journaliste een interview afnam voor De Stentor.

Volgend jaar heel Zutphen aan het brouwen. :brouwen:

Bert

Pimpeltje

Vrijdag lag hij al bij Brouwland. Uiteraard meegenomen, maar nog geen tijd gehad om echt te lezen.
Snel doorgebladerd, leuke opzet, goed boek voor beginners en leuke info voor de wat gevorderde brouwer.

Jacques

Mooi dat het boek nu echt op papier gedrukt is. Gefeliciteerd Adrie.

Albertus

Gisteren heb ik mijn exemplaar uit handen van de schrijver mogen ontvangen. Daarna hebben we dat even stevig gevierd. :proost2:

Bert

Drents Hopbier

Citaat van: Adrie op 07-11-2011  21:25 uMet veel plezier kan ik jullie bij deze een nieuwtje vertellen: begin december verschijnt mijn nieuwe boek over hobbybrouwen: Verander water in bier.

In dit boek leg ik aan de beginnende brouwer stap voor stap uit hoe brouwen in zijn werk gaat en wat je ervoor nodig hebt. Gevorderde brouwers vinden heel veel achtergrondinformatie over ingrediënten en brouwprocessen. En natuurlijk ontbreken recepten niet. Een aanrader voor elke hobbybrouwer!

Probeer mij eens te overtuigen om dit boek aan te schaffen, als ik al op de plank heb staan:
Groot Zelf Bier Brouw Boek van J.v. Schaik
Bier uit eigen brouwerij van W. Vogel
Het internationale bier brouw boek van H.v. Slageren
Bieren zelf brouwen van J. Lambrechts

Hopbier

Oscar

Citaat van: Drents Hopbier op 07-12-2011  10:52 uProbeer mij eens te overtuigen om dit boek aan te schaffen,

Wellicht dat het voor jou geen toegevoegde waarde heeft, maar voor de beginners zeker wel aangezien, ik aanneem, dat dit boek duidelijk, volledig en volgens de "laatste" nieuwe inzichten geschreven is... :)   :brouwen:


Adrie

Citaat van: Drents Hopbier op 07-12-2011  10:52 uProbeer mij eens te overtuigen om dit boek aan te schaffen, als ik al op de plank heb staan:
Groot Zelf Bier Brouw Boek van J.v. Schaik
Bier uit eigen brouwerij van W. Vogel
Het internationale bier brouw boek van H.v. Slageren
Bieren zelf brouwen van J. Lambrechts

Hopbier

De middelste twee boeken ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. De overige twee zijn behoorlijk verouderd. Mijn boek behandelt de nieuwste inzichten op het gebied van hobbybrouwen. Hierbij heb ik gekozen voor een praktisch insteek. Hoe doe je de dingen nou het best thuis? Mijn boek geeft veel informatie over ingrediënten die op dit moment op de Nederlandse markt zijn. Verander water in bier gaat dieper op brouwtechnische zaken in dan van Schaik en Lambrechts, maar altijd met de link naar de praktijk. Daarnaast komen in mijn boek hoofdstukken voor die je niet snel in andere brouwboeken zult vinden, zoals hoe je je ontwikkelen kunt als brouwer en hoe je goede metingen doet. Verder staat het boek natuurlijk vol met handige tabellen en mooie recepten.

Adrie

Citaat van: Oscar op 07-12-2011  11:01 uWellicht dat het voor jou geen toegevoegde waarde heeft, maar voor de beginners zeker wel aangezien, ik aanneem, dat dit boek duidelijk, volledig en volgens de "laatste" nieuwe inzichten geschreven is... :)   :brouwen:

Het boek is zeker niet alleen voor beginners. Deel 1 is wel voor beginners, delen 2 en 3 zijn ook voor gevorderden interessant.

TVERSCH

Citaat van: Drents Hopbier op 07-12-2011  10:52 uProbeer mij eens te overtuigen om dit boek aan te schaffen, als ik al op de plank heb staan.

Adrie,

Na bijna 30 jaar van rommelen tot  brouwen ga ik zeker je boekje aanschaffen.

Ondanks dat ik alle voorgenoemde boeken, en nog meer, heb staan weet ik dat jou inbreng weer iets gaat toevoegen aan het hobbybrouwen.


Een aanrader voor iedere hobbybrouwer!!!!!!!!!, zonder het gezien te hebben.

Misschien kan het boek me van het "Zoetemelk" imago afhelpen.  ;D

A3 gefeliciteerd- :groots: :petje-af:


Adrie

Dank je Theo voor je hartverwarmende reactie. En volgens mij heb je zat prijzen gewonnen, toch?

Johannes

Zoetemelk ook, maar steeds net niet...  ;)

LRFokken

Citaat van: Johannes op 09-12-2011  22:17 uZoetemelk ook, maar steeds net niet...  ;)

Verander je naam anders in Zurebier? ;-)

Adrie: Ik had je nog niet gefeliciteerd, bij deze. Momenteel een beetje krap bij kas, maar ik ga hem zeker halen!

orangeloo

En ook hier te bestellen,
Kookboeken-kopen
Bruna
waar blijft bol.com..

Gefeliciteerd.  :duimop:
Ook ik wilde hem wel bestellen bij bol.com
Vandaag gelezen dat er maandag weer een actie start...maar helaas

RobinB

Citaat van: LRFokken op 09-12-2011  22:19 uMomenteel een beetje krap bij kas

Arme student of zo?
Wat is nu € 20,- op een brouwersleven? ;D :clownsmile:

LRFokken

Citaat van: RobinB op 09-12-2011  22:28 uArme student of zo?
Wat is nu € 20,- op een brouwersleven? ;D :clownsmile:

Is arme student geen pleonasme? ;-) Maar schot in de roos, en nog een werkloze, afgestudeerde, arme student ook, vanaf volgende maand.

Jaap


Ronnie

Eind volgende week ligt mijn exemplaar bij de Hopduvel in Gent (Brouwland dealer)  :)
Geen vervoerskosten: 'k ga er met de bus om, opstappen aan mijn deur enz...

koffie


koffie

Ik heb 'm aan de kerstman gevraagd, nu maar hopen dat ik dit jaar lief genoeg bent geweest  :biersmile:

LRFokken

Haha, op de hoofdpagina:

[Algemeen]   Verander water in bier door koffie   Vandaag om 18:02

HuygenMeester

Citaat van: koffie op 11-12-2011  17:09 uEn de Brouwmarkt heeft 'm ook :)
Zojuist bij Bol besteld dus daar is-ie nu dus ook. Ik ben erg benieuwd.
 :degroeten:
Auke

Meskers

Vanochtend bij BOL.Com besteld. Ben benieuwd of het boek bevalt. Komt morgen of woensdag binnen. Tevens Steve Jobs erbij besteld. Scheelde de beroemde 1.95 verzendkosten ;-) , maar koste me een extra boek

Albertus

Citaat van: Meskers op 12-12-2011  20:09 uTevens Steve Jobs erbij besteld. Scheelde de beroemde 1.95 verzendkosten ;-) , maar koste me een extra boek

Voor hetzelfde geld had je er een boek over bierbrouwen bij kunnen nemen. ;D

Bert

Hai

Ga hem morgen ook bestellen, ben benieuwd :)

Meskers

Vanochtend een mail ontvangen dat het boek over steve jobs verstuurd gaat worden, maar het Verander in bier boek nog niet gaat komen . Reden stond er niet bij. Niks vandaag besteld, morgen binnen dus.

RGeraads

Heb het boek gisteren gehaald bij Brouwmarkt, was er toch en zag het boek staan, dus heb hem maar gelijk meegenomen. Ik weet dat ik hier weliswaar het forum niet mee steun, maar als ik anderen zo hoor, kan het nog wel een tijdje duren voor het boek leverbaar is bij Bol!

ZzemutaHh

zaterdag bij de lokale boekhandel besteld, gisteren in huis. Dus : net zo snel als bij BOL, net zo duur (want Bol is NIET goedkoop) en géén verzendkosten.

Steun de Nederlandse middenstanders!! En niet de Bertelsmann Gruppe.

Sorry, topic kaap, niet on topic, maar dat moest ff.




Hai

Kan het boek bij BOL niet vinden

Albertus

Citaat van: Hai's op 14-12-2011  12:35 uKan het boek bij BOL niet vinden

Het boek staat hier.

Als titel is vermeld "H2O Verander water in bier" en er staat bij "niet leverbaar", vreemd.

Bert

Raymond293

Ze kunnen de vraag niet aan natuurlijk ;)

Kokkie

Citaat van: orangeloo op 09-12-2011  22:22 uEn ook hier te bestellen,
Kookboeken-kopen


Maandag bij deze leverancier besteld vandaag netjes binnen.

Adrie, dat ziet er een mooi boek uit. Hier gaan we eens lekker in lezen met die natte dagen.
 :duimop:

Albertus

En wéér staat Adrie in de krant, ditmaal met een filmpje er bij waarin de journaliste uitlegt hoe je water in bier verandert.

Kijk hier.

Bert

Brouwbedrijf


off topic:
Citaat van: Albertus op 14-12-2011  12:40 uHet boek staat hier.

Als titel is vermeld "H2O Verander water in bier" en er staat bij "niet leverbaar", vreemd.


Als BOL.com de uitgever niet genoeg kan uitknijpen zeggen ze dat het boek niet leverbaar is, dit heb ik eerder meegemaakt.

Brouwbedrijf

Citaat van: Albertus op 14-12-2011  14:09 uEn wéér staat Adrie in de krant, ditmaal met een filmpje er bij waarin de journaliste uitlegt hoe je water in bier verandert.

Kijk hier.

Bert

Leuk hoor Adrie, je bent ook nog eens camerageniek...  8)

RGeraads

De goedkoopste inderdaad. Nu back on-topic! ;)

Jacques

Citaat van: Brouwbedrijf op 14-12-2011  14:35 uoff topic:
Als BOL.com de uitgever niet genoeg kan uitknijpen zeggen ze dat het boek niet leverbaar is, dit heb ik eerder meegemaakt.

Het boek was kort verkrijgbaar bij Bol.com.
Via een mailwisseling heb ik begrepen dat ze er te weinig van hadden en dat ze weer gaan leveren. In ieder geval hebben ze mij bericht dat het exemplaar dat ik maandag besteld heb overmorgen verzonden zal worden.

Jacques

Citaat van: Albertus op 14-12-2011  14:09 uEn wéér staat Adrie in de krant, ditmaal met een filmpje er bij waarin de journaliste uitlegt hoe je water in bier verandert.

Kijk hier.

Bert

Een erg leuk filmpje waar in en paar minuten tijd de essentie van het brouwproces kort en bondig wordt uitgelegd.

MO

Ooit zal ik ook eens leren zo rustig te praten als Adrie.

Fiona heeft Adrie's boek ook opgemerkt. Op de een of andere manier kijk ik deze dagen elk half uur op haar blog.

http://bier.blog.nl/biernieuws/2011/12/14/bierbrouwer-schrijft-handleiding-voor-thuisbrouwers#more-5613

Meskers

Citaat van: Jacques op 14-12-2011  21:32 uHet boek was kort verkrijgbaar bij Bol.com.
Via een mailwisseling heb ik begrepen dat ze er te weinig van hadden en dat ze weer gaan leveren. In ieder geval hebben ze mij bericht dat het exemplaar dat ik maandag besteld heb overmorgen verzonden zal worden.

Bij mij precies het zelfde. Maandag besteld samen met Steve Jobs boek. Deze vandaag gisteren middag ontvangen. Het eigenlijke boek pas de 16e.


Het is vandaag de 16e maar nog niets van Bol mzou nu ee 21e weer komen. Schiet niet op >:D

orangeloo

Bij Bol al uitverkocht.... >:D
Zou het dan toch waar zijn dat er een actie is dat hij dan net toevallig is uitverkocht...
Zoals hier laatst al ergens werd gepost. :weetniet:

davadox

Bij mijn volgende Brouwland bestelling zal ik hem ook eens nemen.
Iedereen is er zo enthousiast over.
Ik vermoed dat dit een waardig opvolger gaat worden van Jan van Schaiks bierbrouwboek  ;)

Fons

Besteld via Cosmox.
(Sorry, ik heb het niet zo met bol.com.  Misschien is Cosmox wel van dezelfde eigenaar?!.)

Het boek heb ik in huis en het is een boek die ik gelijk een beginnend bierbrouwer ga aanraden.

Goed werk Adrie.

Jacques

Het boek had vandaag eigenlijk binnen moeten komen. Maar Bol.com heeft gisteren bericht dat het wat langer op zich laat wachten. Ik ben benieuwd en ook wanneer het boek via Bol.com besteld kan worden.

Want door te bestellen via Bol.com steun je het forum. Het forum wordt er mee betaald en bijeenkomsten van de beheerders worden er ook mee mogelijk gemaakt.
Daarnaast zou het geld dat zo binnen komt ook gebruikt kunnen gaan worden voor andere activiteiten zoals het ondersteunen van een hobbybrouwendag of voor het uitvoeren van experimenten. Daar worden we dus met zijn allen wat wijzer van.

Ronnie

Allez zeg, jullie boek nog niet binnen?  :huilen:

Hier wel hoor  :) kijk maar eens hier

HuygenMeester

Citaat van: Jacques op 17-12-2011  17:09 uHet boek had vandaag eigenlijk binnen moeten komen. Maar Bol.com heeft gisteren bericht dat het wat langer op zich laat wachten. Ik ben benieuwd en ook wanneer het boek via Bol.com besteld kan worden.


Heb net een mail binnen van Bol dat ik mijn geld terug kan laten storten omdat het dusdanig onduidelijk is wanneer er geleverd kan worden dat het wel drie maanden kan duren. :huilen: Er wordt gezegd dat het een moeilijk leverbaar product is. :-\
Ik ga wel met mijn geld naar mijn eigen boekhandel. De slogan: "ook daarom koop je bij Bol.com"is niet van toepassing op Adrie z'n boek kennelijk. :weetniet:
 :degroeten:
Auke

davadox


weed

Overal waar ik kijk is het niet meer leverbaar.
Weet er iemand waar er nog een exemplaar op voorraad is?

Ennuh niet met 7 Euro porto want daar is nog wel voorraad maar dat verbaasd me niet.

Oscar

Adrie, wat is de oplage van de eerste druk?

Adrie

Dat klinkt niet goed allemaal. Ik ga navraag doen. Zodra ik meer weet meld ik het hier.

@Oscar: toen ik dat vroeg zei men: "minimaal 500".

Oscar

Ja, dan zal ie wel uitverkocht zijn..Tijd voor een 2e druk.... :)

HuygenMeester

Citaat van: Adrie op 17-12-2011  23:03 uDat klinkt niet goed allemaal. Ik ga navraag doen. Zodra ik meer weet meld ik het hier.

@Oscar: toen ik dat vroeg zei men: "minimaal 500".
Ja dat is natuurlijk niet veel met zoveel thuisbrouwers. :nut: Ben benieuwd of het op dezelfde wijze gaat als het boek van Derek Walsh
 :degroeten:
Auke

RobinB

Lijkt me dat er wel animo is voor een 2e druk?
Zou em ook nog wel willen hebben, al is het alleen al voor de heb!

Meskers

Net bij Brouwmarkt in Almere geweest. Hier hebben Ze het boek van Adrie nog in grote hoeveelheden. Had er zelfs nog bijgekocht. Hier dus mijn boek maar gehaald. Bij Bol.com de bestelling dan ook annuleren. Kunnen niet aan leververplichting voldoen.

Jacques

Citaat van: Meskers op 18-12-2011  13:12 uKunnen niet aan leververplichting voldoen.

Ik ga er van uit dat dit tijdelijk is. Als er weer boeken bijgedrukt zijn zullen ze wel weer kunnen leveren.

Ronald_

Heeft Brouwland ze al aan bol.com gestuurd? Lijkt me hun taak als uitgever?

Adrie

Jongens, rustig blijven allemaal. Ik heb navraag gedaan, zodra ik iets hoor, meld ik dat hier.

davadox

Vandaag eens bij een hele grote boekenzaak gekeken in Breda of hij daar toevallig lag.
Ook daar niet natuurlijk en er was zelfs geen 1 boek meer te krijgen wat met bier te maken heeft.
Bierbrouwen is reuze populair op het moment.

Edgar

Mja, de Telegraaf, dat zet zoden aan de dijk, zo blijkt. Om van dit forum te zwijgen.

Vandaag kwam mijn moeder spontaan met het uitgeknipte artikel aanzetten. 'Volgens mij moet jij die wel kennen' dacht ze :)

Albertus

Wellicht antiquarisch te verkrijgen? ;D

Bert

Ronnie

Denk dat ik mijn exemplaar dat ik als enkeling hier heb ga verkopen per opbod  ;D

Pas op! Dat is het waard hé  :degroeten:

Kokkie

Als ik dat had geweten, dan had ik er nog een paar bij de Hopduvel meegenomen. Daar lagen er zaterdag nog een stuk of 4.
Ben blij dat ik er al een in mijn bezit heb!  :leren:

orangeloo

Citaat van: Kokkie op 18-12-2011  20:44 uAls ik dat had geweten, dan had ik er nog een paar bij de Hopduvel meegenomen. Daar lagen er zaterdag nog een stuk of 4.
Ben blij dat ik er al een in mijn bezit heb!  :leren:
Is goed om te weten dat jij er wel 1 hebt, kan ik het altijd nog stenselen...
(oh sorry zei ik dat nou hardop ;D)

John

Mensen mensen het lijkt wel of we het over de Bijbel hebben...

p.s. ik heb al een exemplaar (het bierboek dan)

George81

Kom zojuist achter deze uitgave, wat een paniek weer haha.
Ik denk dat ik 'm gewoon ga bestellen bij Brouwland, moet toch wat spullen hebben.

Adrie

Het boek is nog gewoon te bestellen bij Brouwland.

Brouwland gaat ondertussen na wat er mis gaat met de levering naar boekhandels en internetwinkels. Deze levering gaat via het Centraal Boekhuis en er lijkt daar ergens een kink in de kabel te zijn. Als ik meer info krijg, meld ik dat hier.

HuygenMeester

Citaat van: John op 18-12-2011  21:21 uMensen mensen het lijkt wel of we het over de Bijbel hebben...

p.s. ik heb al een exemplaar (het bierboek dan)
Ach je kunt niet alles hebben. >:( Helaas is het mij niet gelukt, maar die bijbel heb ik wel. ^-^  Leuk thema trouwens Bijbel en Bier.
Zijn leuke proefavonden van te maken. :proost:
 :degroeten:
Auke

KC

Ik laat nog wel even weten of het gelukt is, want mijn vrouw heeft het besteld bij het centraal boekhuis (werkt in boekhandel). Ik hoor het donderdag. Er staat duidelijk bij: leverbaar.
Heeft het een harde of een zachte kaft trouwens? Lees dat het ingebonden is dat is geweldig, ouderwets degelijk.

Meskers

Voor iedereen die nog een boek wil hebben. Zie mijn eerdere reactie hier boven. Bij Brouwmarkt in Almere is het boek nog te koop. Overigens ben er in aan het lezen en inderdaad een erg makkelijk en leerzaam boek.

Adrie

Ondertussen heb ik een update van Brouwland. De distributie naar boekhandels (al dan niet on-line) loopt via het Centraal Boekhuis en deze heeft al twee keer boeken bijbesteld. Wellicht dat als zij doorkrijgen dat het boek goed verkoopt, er dan meer worden aangeschaft en verdeeld. Er stokt dus vooral iets bij het Centraal Boekhuis. Overigens is het boek nog voldoende te bestellen bij Brouwland.

Erick

Ik heb hem onderhand bij Brouwland besteld, jammer voor het forum, maar zoveel geduld wat teveel gevraagd.   ::)
 
Ben heel benieuwd   :D

Joost81

Citaat van: Adrie op 22-12-2011  11:37 uOverigens is het boek nog voldoende te bestellen bij Brouwland.

Dat komt goed uit. Daar ga ik zaterdagochtend toch heen, dan neem ik 'm ook mee.

Jacques

Citaat van: Erick op 22-12-2011  12:17 uIk heb hem onderhand bij Brouwland besteld, jammer voor het forum, maar zoveel geduld wat teveel gevraagd.   ::)

Ik zag dat ik weer opnieuw kon bestellen via Bol.com. Heb ik gisterenavond gedaan. Ik ben benieuwd.
Overigens had ook ik via Bol.com begrepen dat het probleem bij het Centraal Boekhuis zit. Zal wel goed komen.

orangeloo

Citaat van: Jacques op 22-12-2011  12:40 uIk zag dat ik weer opnieuw kon bestellen via Bol.com. Heb ik gisterenavond gedaan. Ik ben benieuwd.
Overigens had ook ik via Bol.com begrepen dat het probleem bij het Centraal Boekhuis zit. Zal wel goed komen.

Ja en de gratis verzend actie bij Bol is vandaag ook weer voorbij.... Toeval :weetniet:>:D

Jacques

Citaat van: orangeloo op 22-12-2011  13:03 uJa en de gratis verzend actie bij Bol is vandaag ook weer voorbij.... Toeval :weetniet:>:D

De actie loopt nog tot en met vandaag!

Nu maar hopen dat ze kunnen leveren.

pincopallino

Bij Brouwmarkt te Almere is het ook aanwezig:
http://www.Brouwmarkt.nl/verander-water-bier-adrie-otte-p-5004058.html bij mijn volgende bestelling zal ik " water in bier veranderen" :)

George81

Ik zag m op bol.com ook weer staan maar ik vertrouwde het niet ivm leveringsproblemen.
Ik moest toch nog diverse dingen hebben dus vandaag nog mee besteld bij Brouwland, morgen zijn ze dicht en met vakantie. Ze zouden mijn bestelling nog vandaag versturen  ;D

Cristijn

Adrie,

Om het nu eens op dit topic niet over de leveringsproblemen te hebben; Ik heb je boek uitgelezen en ben erg onder de indruk van het boek. Ik had er twee avonden aan besteed maar je leest er in een zucht doorheen. Alles staat logisch op een rijtje, en de materie wordt steeds "zwaarder" maar dat geeft niet omdat je in de eerdere delen al meer kennis hebt vergaard.
Ik ben er erg blij mee, heb een boel van je geleerd.

En aan allen die 'm nog niet hebben: jongens... jullie missen echt iets!  ;D


Groet,

Cristijn

Erick

Heb hem nu al binnen (steekt vd Kooij qua levering naar de kroon).
1e indruk; Heel positief, leest als een trein...
Brouwen kan verslavend zijn, maar dit boek lezen ook!

Adrie: hulde & complimenten  :groots:

hansm

Zojuist het boek gehaald bij Brouwmarkt in Almere  :)

Volgens eigen zeggen hebben ze daar de "halve voorraad" opgekocht. Ze hebben er nog genoeg, maar de boeken gaan wel als warme broodjes...

Kerstvakantie, nu dus tijd om te lezen  :biersmile:

Meskers

Citaat van: hansm op 23-12-2011  11:59 uZojuist het boek gehaald bij Brouwmarkt in Almere  :)

Volgens eigen zeggen hebben ze daar de "halve voorraad" opgekocht. Ze hebben er nog genoeg, maar de boeken gaan wel als warme broodjes...

Kerstvakantie, nu dus tijd om te lezen  :biersmile:

Precies dat heb ik ook al een aantal keren hier in dit topic aangegeven. Heb het boek daar ook vandaan na het debacle bij BOL. Met eigenaar gesproken en deze had inderdaad een hele voorraad. Hij moest ook lachen toen ik aangaf dat het boek 'nergens' meer te krijgen was.

Hai

Citaat van: Meskers op 23-12-2011  12:16 uPrecies dat heb ik ook al een aantal keren hier in dit topic aangegeven. Heb het boek daar ook vandaan na het debacle bij BOL. Met eigenaar gesproken en deze had inderdaad een hele voorraad. Hij moest ook lachen toen ik aangaf dat het boek 'nergens' meer te krijgen was.
Gewoon bij bol besteld, prima service.

Jacques

Gisteren van Bol.com het bericht gekregen dat het boek verzonden is. Ik wacht vol spanning af.

KC

Ja hoor het is binnen, rechtstreeks van het centraal boekhuis. Nu hopen dat mijn vrouw het voor mij heeft besteld:) of iemand anders krijgt het voor kerst:(

Jacques

Bij mij is het boek ook binnen. Besteld via Bol.com!


Het boek is voor onder de kerstboom. Voordat het ingepakt werd door mijn vrouw heb ik heel snel gekeken. Vanaf morgenavond kan ik verder lezen.

@Adrie
In het voorwoord zag ik een bedankje mijn richting uit. Dank daarvoor. We hadden jaren terug het idee om het boek gezamenlijk te schrijven. Daar is het door persoonlijke omstandigheden van mijn kant niet van gekomen ondanks herhaaldelijke herinneringen die jij gedaan hebt.

Ik ben meer van de meerjarenprojecten zoals dit forum en de wiki. In mijn snelle verkenning zag ik dat je in je boek een aantal overzichten hebt opgenomen zoals ik die ook voor ogen had bij het starten van de wiki.
Hopelijk vind je het niet erg dat veel van de informatie van het boek terug komt in de wiki. Het is namelijk bijna onvermijdelijk. De bron van de informatie is veelal dezelfde: het forum met zijn veel links.

In het boek staat de informatie overzichtelijk vermeld voor zo ver ik deze nu heb kunnen bekijken. Heel veel hobbybrouwers zullen dit waarderen. Het is zonder meer een waardevol boek. Dank voor jouw bijdrage aan het verspreiden van de kennis op het gebied van het hobbybrouwen. Een hobby die wij samen delen.

Adrie

Dank je, Jacques.

Citaat van: Jacques op 23-12-2011  15:31 uEen hobby die wij samen delen.

Het wordt de hoogste tijd dat we weer eens een biertje delen.

Jacques

Citaat van: Adrie op 23-12-2011  21:34 uHet wordt de hoogste tijd dat we weer eens een biertje delen.

Moeten we zeker doen. Ik neem hierover nog via een ander kanaal contact met je op.

Hai

Net binnen, ga lekker lezen ;D

Joost81

Vanmorgen meegenomen bij Brouwland, hopen dat ik tijdens de kerstdagen nog ergens een gaatje heb om me hier samen met een lekkere tripel doorheen te worstelen :-)

koffie

Vandaag (zoals gehoopt) onder de kerstboom gevonden met mijn naam er op   :brouwen:

Ronnie

't zal hier stillekes zijn vandaag,
allemaal in Adrie's boek aan het lezen!  ;)

KC

Yep ook aan het lezen :)

Kimosabe

Citaat van: Joost81 op 24-12-2011  19:11 uVanmorgen meegenomen bij Brouwland, hopen dat ik tijdens de kerstdagen nog ergens een gaatje heb om me hier samen met een lekkere tripel doorheen te worstelen :-)

Als dat je lukt lees je heel snel of drink je heel langzaam.

Hai

Adrie het boek is zo helder dat ik straks het forum niet meer nodig heb ;)

Ik mis alleen de uitleg en werking van een CCT.

guuz

Afgelopen vrijdag besteld via link forum, bij Bol, komende week dus achter de brievenbus liggen te wachten. ;)

HuygenMeester

Citaat van: koffie op 24-12-2011  22:43 uVandaag (zoals gehoopt) onder de kerstboom gevonden met mijn naam er op   :brouwen:
Tja sommigen hebben geluk, ik ben nog steeds in conclaaf met Bol.c Ik denk dat ik de zaak cancel en naar de boekhandel ga.  :-\
Misschien is het boek al in de uitverkoop van januari..  ;D ;D
 :degroeten:
Auke

Jacques

Citaat van: HuygenMeester op 26-12-2011  19:36 uTja sommigen hebben geluk, ik ben nog steeds in conclaaf met Bol.com

Snap ik niet helemaal. Afgelopen week heb ik het boek besteld en de volgende dag werd het bezorgd.
Een eerdere bestelling is geannuleerd door Bol. Maar nu is het zo te merken geen probleem meer.

Erick

Kan je niet een soortgelijke deal als met bol.c treffen met Brouwland en vd Kooij, Jacques?
Ik wil  best mijn bestellingen aldaar doen via een link in dit forum... (gewoon maar een zot idee, delete maar als het onzin is).
Groetjes,
Erick

Jacques

Citaat van: Erick op 26-12-2011  23:47 uKan je niet een soortgelijke deal als met bol.c treffen met Brouwland en vd Kooij, Jacques?
Ik wil  best mijn bestellingen aldaar doen via een link in dit forum... (gewoon maar een zot idee, delete maar als het onzin is).
Groetjes,
Erick

Bij Bol werkt het ander. Daar ben je partner. Het forum ontvangt een provicie van elke verkoop. Dat geldt ook voor boeken die niets met bierbrouwen van doen hebben op voorwaarde dat je naar Bol bent gegaan via een link op het forum, de site of de wiki.

Brouwland en Van der Kooy adverteren via Googele Ads. Zij betalen voor de advertenties en voor het feit dat via de advertentie naar hun site wordt gesurft. Van de verkopen ontvangt het forum niets.

Johannes

Nadat Bol.com vorige week weer een 'niet leverbaar' toonde heb ik 'm dit weekend besteld en nu binnen. Even snel doorgebladerd en daarbij viel mijn oog op het volgende:

CiteerMensen houden ervan om de wereld om zich heen te categoriseren. Zo houden ze overzicht en krijgen ze grip op de omgeving.
Dit heeft in dit geval betrekking op biertypen, maar dat terzijde.

Het lijkt erop dat de schrijver her en der wat opgestoken heeft van psychologie. Want dat is inderdaad hoe ons brein werkt. Door hier ook rekening mee te houden in de opzet van het boek heeft Adrie een zeer overzichtelijk boek geschreven.
 
Ook het onderdeel 'Het brouwproces in het kort' ziet er zeer overzichtelijk uit. Het kan bijna niet anders dan dat dit een beginnend brouwer erg helpt door de bomen het bos weer te zien.

Adrie, complimenten voor dit prachtige boek! Ik ga snel verder bladeren...

Jacques

Ook ik heb wat meer gelezen van het boek. Zonder meer een aanrader voor alle beginnende brouwers.

Er is echter één punt waar ik absoluut niet eens ben met Adrie. De aanbeveling om altijd te hydrateren is echt achterhaald en niet in overeenstemming met het Groot gedroogd gist onderzoek, mijn experimenten en die van Basic Brewing Radio en Brew Your Own. Weliswaar heeft Chris Colby onder de microscoop gezien dat door het niet hydrateren 50% van de gistcellen het niet overleven maar hij moest ook tot zijn verbazing constateren dat het voor de vergisting niet uitmaakt. Ook qua smaak maakt het niet uit is gebleken tijdens een proeverij met BKG-leden in september van vorig jaar.

Hydrateren het is echt niet nodig!

Oscar

Citaat van: Jacques op 10-01-2012  22:11 uZonder meer een aanrader voor alle beginnende brouwers.

En voor de gevorderde brouwer ??  :weetniet:

Herman

Ligt er aan wat je onder gevorderd verstaat. Volgens mij ben jij nog niet uit je eigenwijsheidsfase geraakt, dus jij hebt nog vorderingen te maken. Wie weet kan A3 jou daar bij helpen >:D

Zonder dollen, het is een leuk naslagwerk als je gevorderd bent. Persoonlijk denk ik er niets nieuws in te vinden. Nee, correctie. Ik ga het gebruiken bij de bier-educatie van mijn neefje!

George81

Als gevorderde is het ook handig, achterin staan bijv gisten en de bijbehorende vergistingstemperaturen en een hoop conversie tabellen.

Jacques

Citaat van: Oscar op 10-01-2012  22:31 uEn voor de gevorderde brouwer?  :weetniet:

Ook natuurlijk. Maar vooral beginnende brouwers hebben er veel profijt van. Voor hen is bijna alles nieuw. Voor de gevorderde brouwer niet.

Huub Krekels

Zo Adrie. Mijn boek is besteld. Het zal mij benieuwen. Als het goed bevonden wordt, zal het ook voor de bierbrouwers van ons gilde besteld gaan worden.  Ik heb daar overigens (jou kennende) alle vertrouwen in. 

Het kon wel eens een bestseller worden. 

Uiteraard besteld bij een van de sponsoren van Hobbybrouwen. Als het mogelijk is, bestel het dan ook bij een van de sponsoren. Met een  ;) naar Jacques

Huub Krekels

Boek is al binnen. Het werd vandaag om 08.23 uur door de post bezorgd. Snel he! Gisteren om 16.30 uur besteld. BOL.COM. bedankt!   :groots: Nu nog tijd vinden om te lezen.  ^-^

Lorejas

Hier is het boek ook binnengekomen vandaag. Ziet er goed uit!

jpt

Ha, ik heb 'm nu ook.  Het formaat bevalt me niet zo, maar ik denk dat de inhoud veel goed maakt.

Wybe

Ik ben het boek nu voor de 2e keer aan het lezen. (!)  Dankjewel Adrie, ik heb heeeel veeeel geleerd! Gisteravond is mijn javalfilter gemaakt en binnenkort kan het echte brouwwerk beginnen.

Oscar

Ik heb gisteren dit boek mogen inzien en ik moet eerlijk zeggen dat het er super mooi uitziet !! Veel bekende inhoud  ;) wat zeer overzichtelijk wordt gepresenteerd !! Mijn complimenten A3  :)

Eduard

Åh, helemaal vergeten dat dit boek zou uitkomen. Ik stuitte er zoeven op hier op het forum en heb meteen een exemplaar besteld op Bol. :)

RobinB

Zondag besteld, nu al binnen! :duimop: @ bol.com
Zal em eens op de pijnbank leggen...  >:D ;)

Tulkie

Ik heb hem ook enkele weken geleden via bol.com gekocht. Hij kwam binnen twee dagen! Top dus.

Als redelijk beginnende brouwer (ik heb 3 brouwsels op mijn naam staan (enkele jaren geleden al weer)) is veel informatie uit de eerste hoofdstukken wel bekend, maar het is erg handig om dit nu als boek geordend bij elkaar te hebben. Ik gebruik bijvoorbeeld wel de cursus van hobbybrouwen en de informatie van dit forum als naslagwerk, maar de manier waarop het in dit boek beschreven is (de duidelijkheid en fijne schrijfstijl) maakt het een ontzettende aanwinst. De laatste hoofdstukken zijn nieuw(er) voor mij en geven ook veel informatie voor de wat ervarener brouwer.

Het is dus een zeer fijn boek, dat alle informatie bevat voor de hobbybrouwer om succesvol aan de slag te gaan en is uitermate geschikt als naslagwerk. Het maakt voor mij het brouwen makkelijker omdat ik niet meer het web (lees: dit forum  ;D) helemaal af hoef te speuren voor beginnersvragen omdat het antwoord gewoon in mijn boekenkast staat. Het leest ook lekker weg, de bierspreuken zijn leuk en de opmaak is netjes. Ik ben er heel content mee!

12345

Voor mijn verjaardag gekregen en tijdens een korte vakantie gelezen. Het is zeer goed geschreven en opgezet. Ik kon er het nodige in ontdekken dat ik nog niet wist. Volgens mij staat er ergens een klein telfoutje (1 liter ipv 2 liter) maar dat is vast al 100x opgemerkt...

Oscar


segtom

Heb het boek deze week in het vliegtuig in een keer uit gelezen, zeer interessant boek voor een beginnend brouwer

Adrie

Goed nieuws. Eindelijk gaat Brouwland iets doen aan de slechte verkrijgbaarheid. Het bleek dat de voorraad bij het centraal boekhuis steeds te snel op was. Deze voorraad wordt nu structureel vergroot. Blijkbaar gaat het goed met de verkoop.  ;D

McMelloW

Afgelopen week bij bol.com besteld, 2 dagen later in de bus. Nu dus aan de studie  :biersmile:

MO

Hoeveel zijn er al verkocht eigenlijk? Honderden of duizenden? Komt de 2e druk er al aan?

StryKaizer

Hoi Adrie,

Van mijnentwege ook enorm bedankt voor het schrijven van dit boek.  Heb hem op enkele dagen uitgelezen en had men mede-beginnende-brouwers beloofd dat zij hem ook mochten lenen, maar heb hun ondertussen al overtuigd om het boek zelf te kopen.
Aanrader voor iedereen die begint met brouwen!

Klein iets wat ik nog miste is iets gedetailleerdere how-to voor zelf giststarter beginnen te maken vanuit commercieel bier. (Ondertussen lukt dit wel, grappig genoeg na een forumpost van A3 zelf ;) en wat hulp van youtube).  Misschien iets voor een nieuwe uitgave? ;)


In ieder geval, nogmaals enorm bedankt!
Ik blijf dit boek aanraden aan iedereen die ook wil beginnen met brouwen.

Adrie

Bedankt, StryKaizer, en graag gedaan.

Citaat van: MO op 02-05-2012  21:42 uHoeveel zijn er al verkocht eigenlijk? Honderden of duizenden? Komt de 2e druk er al aan?

Dat weet ik dan weer niet. Daar doet Brouwland geen mededelingen over helaas. Volgend jaar januari komt de afrekening over 2012 en dan weet ik meer.

Verder is het begrip "druk" een beetje achterhaald. Tegenwoordig komt er met een druk op de knop een stapeltje vers gedrukte boeken uit de machine.

Vissenberg

Echt eindelijk een boek wat goed uitleg hoe zelf bier te brouwen. Naar aanleiding van dit boek ben ik lid geworden van dit forum.

Niet dat andere boeken slecht zijn, zo heb ik meerdere boeken gelezen. Maar als je echt iets wil weten over zelf bier brouwen is deze een aanbeveling.

Rickb

Het inkijk gedeelte bij bol.com leest ontzettend goed weg en bevat meteen ook al erg veel nuttige informatie.
Gisteren mee besteld met een bestelling van Brouwland.
Kijk er erg naar uit.

Brouwbedrijf

Het boek is amper een half jaar oud en nu al een standaard die niet in de boekenkast van de hobbybrouwer mag ontbreken.

Zie op de site van het BKG. In de cursus voor bierkeurmeester wordt van de cursisten verwacht dat ze het boek uit hun hoofd kennen  :leren:  ;)

"Tijdens het examen wordt de informatie op deze website, alsmede het boek "Verander Water in Bier, Adrie Otte, Brouwland 2011" als bekend verondersteld."


Ik zag het boek nu ook bij de HEMA (op internet).

Albertus

Recensie van het boek in BIER! (no 15).

Bert

davadox

Citaat van: Albertus op 14-06-2012  21:42 uRecensie van het boek in BIER! (no 15).

Bert

Ik zie het net staan ja.

George81

Makes me smile.
Een groot succes dit boek.

fwouters

Ook ik heb het boek binnen en ben vooral gecharmeerd van de opbouw van eenvoudig naar meer geavanceerd brouwen. Ikzelf 'verzoop' in eerste instantie in alle informatie die omtrent brouwen op de verschillende sites aanwezig was. Dit boek brengt het op een leuke manier in hapklare brokjes aan de man. Voor mij een topper!

Adrie

Bedankt voor alle lovende woorden, mannen. Het doet me goed dat het boek zo in de smaak valt. En ik ben erg benieuwd naar de recensie in Bier! Die lees ik binnenkort wel even bij Bert. Uiteraard met een goed glas bier erbij, want dat is bij Bert altijd ruim voorhanden.

Albertus

Citaat van: Adrie op 15-06-2012  11:46 uUiteraard met een goed glas bier erbij, want dat is bij Bert altijd ruim voorhanden.

Geleerd van Adrie. ;D

Bert

Wallie

Is er nog een leuke vaderdagactie in combinatie met het boek of iets dergelijks??  ;) :)

Brouwbedrijf

Citaat van: Wallie op 15-06-2012  16:25 uIs er nog een leuke vaderdagactie in combinatie met het boek of iets dergelijks??  ;) :)

Die actie is aan de kinderen... je kan ze wel inseinen natuurlijk.

Albertus

Een recensie van het boek in PINT van juni. :duimop:

Bert

koffie

Is het boek ook in elektronische vorm te verkrijgen?
Ik heb 'm in de vakantie aan het zembad al helemaal gelezen, maar merk dat het fijn zou zijn om in een PDF variant zo af en toe wat dingen erin na te zoeken .. lijkt me namelijk ontzettend handig

Adrie

Nee, er is alleen een papieren variant. Je zou contact op kunnen nemen met Brouwland voor een electronische versie.

citrasimcoe

Heb het boek zojuist besteld bij bol.com. Ziet er goed uit! Vooral omdat het geen vertaling is en dus goed aansluit bij de markt en voorkeuren hier. Hoop hiermee mijn kennis en brouwproces verder te ontwikkelen :)

Etn82

Citaat van: aartvanbergen op 29-08-2012  15:32 uHoop hiermee mijn kennis en brouwproces verder te ontwikkelen :)

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat het lezen van dit boek je kennis zal uitbreiden en je verder zal brengen in het brouwproces.

de7geitjes

Alleen maar goede dingen gehoord/gelezen over dit boek daarom heb ik hem ook besteld. Ben benieuwd. Al een paar keer uit "blik" gebrouwen maar wil een stap verder gaan nu. Dit boek zal daar zeker bij gaan helpen!

Adrie

Zojuist krijg ik bericht dat de eerste druk is uitverkocht.  :hoera:

Maar niet getreurd, er komt een tweede. Nogmaals  :hoera: . Het kan dus zijn dat als je het boek nu bestelt je even geduld moet hebben.

McMelloW

Citaat van: Adrie op 04-10-2012  10:15 uZojuist krijg ik bericht dat de eerste druk is uitverkocht.  :hoera:

Maar niet getreurd, er komt een tweede. Nogmaals  :hoera: . Het kan dus zijn dat als je het boek nu bestelt je even geduld moet hebben.
Gefeliciteerd.

citrasimcoe

Citaat van: Adrie op 04-10-2012  10:15 uZojuist krijg ik bericht dat de eerste druk is uitverkocht.  :hoera:

Maar niet getreurd, er komt een tweede. Nogmaals  :hoera: . Het kan dus zijn dat als je het boek nu bestelt je even geduld moet hebben.
Gefeliciteerd! Ik heb hem gister nog aan een collega-hobbybrouwer aangeraden :)

Etn82


Jacques

Goed nieuws. Weet je wat de omvang was van de eerste druk?

Adrie

Citaat van: Jacques op 04-10-2012  20:07 uGoed nieuws. Weet je wat de omvang was van de eerste druk?

Ja, 1000 exemplaren.

seed7

Citaat van: Adrie op 04-10-2012  20:17 uJa, 1000 exemplaren.

Geen idee hoeveel brouwers we in ons kikkerlandje hebben, maar da's een hele mooie oplage en best snel verkocht. Gefeliciteerd.

s7.

Peterrr

Mooi boek!

Heeft mij een heel stuk op weg geholpen, en de recepten pak ik nu er ook uit.
Toch 1000 hobbybrouwers die het opgepakt hebben dat vind ik heel wat voor een hobbyboek. :groots:

Gefeliciteerd en op naar de ...tigste druk
Grt peterr

BierHenk

Knap werk Adrie.
Heb het boek zelf ook en ben er erg over te spreken. :groots:

Feniks

Erg mooi boek en ik heb er veel aan als beginner!  :)
Succes met de verdere verkoop!  :proost:

John

@ Oscar:
Je boek staat ook op "lootjestrekken.nl" !

Pimmels

Ik heb hem gisteren binnen gekregen via Bol.com!
Geweldig boek, en er is weer voorraad dus...

Oscar

Citaat van: John op 10-10-2012  16:08 u@ Oscar:
je boek staat ook op "lootjestrekken.nl"

Hee, dat is mooi.... :) en dat terwijl ik "mijn" boek nog moet schrijven en laten publiceren... ;)

John

Citaat van: John op 10-10-2012  16:08 u@ Oscar:
Je boek staat ook op "lootjestrekken.nl" !
Haha ik bedoel natuurlijk @Adrie

Adrie

De tweede druk is ondertussen  verkrijgbaar. Ik kreeg mijn exemplaar gisteren binnen, maar volgens mij word ie al een tijdje verkocht. Er zijn een paar drukfouten uitgehaald en de tekst is hier en daar een klein beetje aangepast. De meest opvallende wijziging is dat de rugtekst nu goed staat.  :D

Oscar

Citaat van: Adrie op 11-12-2012  10:05 uDe tweede druk is ondertussen  verkrijgbaar. Ik kreeg mijn exemplaar gisteren binnen, maar volgens mij word ie al een tijdje verkocht.

Huh? Dus de 2e druk is min of meer gemaakt zonder jouw weten?  :weetniet:

stoffel2

Topboekje Adrie!
Ik heb de 2de druk ondertussen binnen en ik ben er héél erg tevreden mee.  :groots:
Dat wordt lekker brouwen komende kerstperiode!

groet
c

Adrie

Citaat van: Oscar op 11-12-2012  18:45 uHuh? Dus de 2e druk is min of meer gemaakt zonder jouw weten?  :weetniet:

Hoe kom je tot die conclusie?  :weetniet:

Oscar

Citaat van: Adrie op 11-12-2012  20:15 uHoe kom je tot die conclusie?  :weetniet:

Nou ja geen conclusie. Maar je geeft aan dat ie al een tijdje verkocht wordt. Ik mag toch aannemen dat de auteur een nieuwe druk als een van de eerste onder zijn neus krijgt. :weetniet:

hansm

Citaat van: Oscar op 11-12-2012  20:18 uNou ja geen conclusie. Maar je geeft aan dat ie al een tijdje verkocht wordt. Ik mag toch aannemen dat de auteur een nieuwe druk als een van de eerste onder zijn neus krijgt. :weetniet:

Waarom zou je als auteur een exemplaar van de tweede druk als eerste moeten ontvangen :weetniet:
Het kan toch best wel zo zijn dat Adrie al lang wist dat die tweede druk eraan kwam, maar dat het bevoorraden van de boekhandels een hogere prioriteit had?

Oscar

Ja, dat kan. Het is maar een vraag. Geen idee hoe dat gaat... :weetniet:

Ralph

Beste Adrie,
 Jouw boek is een must voor elke hobbybrouwer, zeker beginners als ik! Omdat ik hem vaak bij me had ben ik mijn exemplaar helaas kwijtgeraakt, maar de tweede is onderweg! Je gaat de 2000 met gemak halen. :brouwen:

Joster

Ik heb je boek vandaag ook besteld. In volle verwachting kijk ik er naar uit!
 :D

dennisbier

Veel lovende woorden.
Krijg hem zelf morgen ook. Leve vaderdag, of niet?  :brouwen:

HuygenMeester

Citaat van: dennisbier op 15-06-2013  15:50 uVeel lovende woorden.
  :brouwen:

En terecht!
Brouw-ze  ^-^ ^-^ :brouwen:
Huygenmeester

seed7

Adrie,

Vroeg me net af, is (komt?) er eigenlijk een e-book versie verkrijgbaar? Een snelle zoektocht leverde niets op. Dan kan de inmiddels beduimelde papieren versie in de kast.

Ingo

Adrie

Citaat van: seed7 op 05-09-2013  12:55 uAdrie,

Vroeg me net af, is (komt?) er eigenlijk een e-book versie verkrijgbaar? Een snelle zoektocht leverde niets op. Dan kan de inmiddels beduimelde papieren versie in de kast.

Ingo

Niet dat ik weet. Dat is een kwestie van/voor de uitgever, in dit geval Brouwland.

McMelloW

Adrie, via http://nl.blurb.com/ebook kan je zelf digitale boeken maken en uitgeven.  Misschien een optie.

Adrie

Citaat van: McMelloW op 05-09-2013  19:43 uAdrie, via http://nl.blurb.com/ebook kan je zelf digitale boeken maken en uitgeven.  Misschien een optie.

Dat zal wel, maar dan krijg ik ruzie met Brouwland.

Brouwerstraat

Citaat van: Adrie op 06-09-2013  09:55 uDat zal wel, maar dan krijg ik ruzie met Brouwland.

Ligt eraan wat er in het contract staat. ;-)

tjleet

Wanneer de auteur aangeeft dat hij dan ruzie krijgt, zal dat wel opgenomen zijn in het contract.

Paul Bier

Vrijdag het boek binnen gekregen. Ziet er goed uit allemaal Adrie! Ik ga hem met plezier lezen. :groots:

Gerald

Citaat van: Paul Bier op 09-09-2013  00:31 uVrijdag het boek binnen gekregen. Ziet er goed uit allemaal Adrie! Ik ga hem met plezier lezen. :groots:

Pas maar op, voor je het weet heb je hem in 1 keer uitgelezen. ;)

Mtouw

Vorige week binnen gekregen en bijna in 1 ruk uitgelezen.
Goed geschreven en voor een beginner als mijzelf goed te volgen.  :duimop:

vormstreber

Dit boek is nu een vast onderdeel van mijn brouwkit. Goede recepten en handige schema's. Aanrader

George81

Op het moment niet meer verkrijgbaar bij bol.com :weetniet:

hoppa

Dit boek lijkt nergens (on-line) verkrijgbaar meer. Heeft iemand tips over een locatie die ze nog wel heeft?

A.r.j.a.n.

Citaat van: hoppa op 19-06-2014  16:23 uDit boek lijkt nergens (on-line) verkrijgbaar meer. Heeft iemand tips over een locatie die ze nog wel heeft?

Via bruna.nl, Brouwmarkt en Brouwland is hij nog gewoon te bestellen.

hoppa

Bedankt! Ik had de gebruikelijkere kanalen als BOL.com en dergelijke geprobeerd en was niet op de hoogte van deze sites.

Jacques

Citaat van: hoppa op 19-06-2014  16:51 uBedankt! Ik had de gebruikelijkere kanalen als BOL.com en dergelijke geprobeerd en was niet op de hoogte van deze sites.

Het gebeurt wel eens meer dat het boek tijdelijk ergens niet verkrijgbaar is.

Net even gekeken en gezien dat het boek gewoon te koop is via Bol.com

Klik hier om het boek te bestellen via een forumlink. Door te bestellen via een forumlink steun je het forum en het kost je niets extra! Daarom als je iets wilt bestellen bij Bol.com (ze hebben tegenwoordig heel veel) denk er dan even aan te bestellen via de links naar Bol.com die je boven elke pagina van het forum kunt vinden.

rutgeri

Dag Adrie,

Super boek om mee aan de slag te gaan als beginnend brouwer, maar dat wist je wellicht al :)

Ik had nog wel een inhoudelijk vraagje: Bij mij staat nu het voorbeeld recept (blond bier) op basis van mout en niet extract op dit moment te vergisten. Wat is de te verwachten smaak bij dit bier? Ik wil dit namelijk toch een beetje als ijkpunt gebruiken, en kijken of ik eventuele grote afwijkingen kan verklaren.


AukeRadelaar

Ik heb hem ook besteld via bol.com. Kreeg gister een berichtje van mijn vriendin dat mijn boek binnen was. Vandaag weer om 11.00 uur vrij en dan lekker lezen.

Easywoods

Afgezien dat het een geweldig boek is ontbreken in mijn exemplaar de pagina's 161 t/m 168. Dat was me in eerste instantie niet opgevallen tot ik tot de conclusie kwam dat er maar een beperkt aantal hopsoorten in bijlage 4 stonden en alle recepten dubbel  :huilen:

Ben ik de enige met een misdruk of zijn er meer?

Ik zal Almere eens mailen voor de ontbrekende pagina's, eens zien of we dat na een aantal maanden nog opgelost krijgen  ;)

Jacques

Citaat van: Easywoods op 14-09-2017  02:31 uIk zal Almere eens mailen voor de ontbrekende pagina's, eens zien of we dat na een aantal maanden nog opgelost krijgen  ;)

Zou je niet naar Beverlo bellen? Het boek komt uiteindelijk daar vandaan...
Kijk maar eens goed op de kaft van het boek.

Hannes

Ik had hetzelfde probleem. Boek gekregen als kado van mijn broer. Ik wilde hem er niet mee lastig vallen dus Brouwland maar gemaild. Daar zijn ze van mening dat ze niet de uitgever van het boek zijn, ook al staat het op bijna iedere bladzijde. Ik zal de dame in kwestie maar niet bij naam noemen. Ik had een ander probleem dat super door haar collega was opgelost. Zal dus wel niet aan de firma liggen, maar aan 1 van haar medewerkers.

Uiteindelijk heeft mijn broer het netjes via Bol.com opgelost. Direct een nieuwe gekregen en ze zeiden stuur de foute maar een keer retour. Snel opgelost

Jacques

Citaat van: Hannes op 14-09-2017  21:32 uUiteindelijk heeft mijn broer het netjes via Bol.com opgelost. Direct een nieuwe gekregen en ze zeiden stuur de foute maar een keer retour. Snel opgelost

Dat zal niet werken als het boek bij Brouwmarkt gekocht is...

Hannes

Uiteraard niet Jacques. Ik wilde er alleen maar mee aangeven dat Bol.com in tegenstelling tot de uitgeverij Brouwland het wel goed heeft opgelost. Wellicht dat Brouwmarkt ook wel netjes haar plicht doet, ook al is het lang geleden gekocht.

Iets met garantie etc. Bij aanschaf al defect. Wellicht zonder bon wat moeilijker, maar toch. Eerst maar eens proberen en het is blijkbaar geen onbekend probleem dus dat zou e.e.a. al makkelijker moeten maken.

Easywoods

Citaat van: Hannes op 14-09-2017  21:32 uIk had hetzelfde probleem. Uiteindelijk heeft mijn broer het netjes via Bol.com opgelost. Direct een nieuwe gekregen en ze zeiden stuur de foute maar een keer retour. Snel opgelost
Citaat van: Jacques op 14-09-2017  20:56 uZou je niet naar Beverlo bellen? Het boek komt uiteindelijk daar vandaan...
Kijk maar eens goed op de kaft van het boek.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat Brouwmarkt het ook gewoon netjes gaat oplossen, zeker omdat het dus blijkbaar om een bekend probleem gaat. Het betreffende exemplaar is eind juli geleverd en ik heb de factuur bij het mailtje gevoegd.  ;)

Oscar

Citaat van: rutgeri op 25-07-2017  18:07 uDag Adrie,

Super boek om mee aan de slag te gaan als beginnend brouwer, maar dat wist je wellicht al :)

Ik had nog wel een inhoudelijk vraagje: Bij mij staat nu het voorbeeld recept (blond bier) op basis van mout en niet extract op dit moment te vergisten. Wat is de te verwachten smaak bij dit bier?

Verwachtte dus geen reactie van de auteur op dit forum... :(

Flogiston

Citaat van: Oscar op 15-09-2017  01:13 uVerwachtte dus geen reactie van de auteur op dit forum... :(

Ach, hij was 29 augustus 2017 nog actief op het forum.  :D

hansHalberstadt

Citaat van: Easywoods op 14-09-2017  02:31 uAfgezien dat het een geweldig boek is ontbreken in mijn exemplaar de pagina's 161 t/m 168. Dat was me in eerste instantie niet opgevallen tot ik tot de conclusie kwam dat er maar een beperkt aantal hopsoorten in bijlage 4 stonden en alle recepten dubbel  :huilen:

Ben ik de enige met een misdruk of zijn er meer?

Ik zal Almere eens mailen voor de ontbrekende pagina's, eens zien of we dat na een aantal maanden nog opgelost krijgen  ;)
De verkoper (dus Brouwmarkt in dit geval?) is aansprakelijk als er iets mis is met iets wat je koopt wat niet aan de verwachting voldoet, dus zie zou het ook op moeten (willen) lossen, immers jij hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met de uitgever.

Easywoods

Citaat van: hansHalberstadt op 17-09-2017  09:58 uDe verkoper (dus Brouwmarkt in dit geval?) is aansprakelijk als er iets mis is met iets wat je koopt wat niet aan de verwachting voldoet, dus zie zou het ook op moeten (willen) lossen, immers jij hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met de uitgever.

Zo denk ik er ook over, de klantenservice van Brouwmarkt heeft 3 werkdagen nodig om te kunnen reageren dus ik verwacht dat ze vandaag met een oplossing zullen komen  :)

lier

Ik heb tot nu toe aleen maar super positieve ervaringen met Brouwmarkt en als er was mis ging met een bestelling werd het direct en goed opgelost.

lier

Ik heb mijn editie trouwens ff gecheckt en die is compleet, dus mocht het toch niet lukken die paar pagina's krijg ik wel ingescant en doorgemailt hoor

Easywoods

Citaat van: lier op 18-09-2017  08:46 uIk heb mijn editie trouwens ff gecheckt en die is compleet, dus mocht het toch niet lukken die paar pagina's krijg ik wel ingescant en doorgemailt hoor

Ik heb ook nog alleen maar goede ervaringen met Brouwmarkt dus ik verwacht gewoon alsnog een complete versie te krijgen maar niet minder bedankt voor je aanbod de ontbrekende pagina's voor me in te scannen. Mocht dit mijn eerste slechte ervaring worden met ze dan maak ik er heel graag gebruik van  ;) :duimop: :duimop:

Eric v B

Citaat van: Easywoods op 18-09-2017  09:50 uIk heb ook nog alleen maar goede ervaringen met Brouwmarkt dus ik verwacht gewoon alsnog een complete versie te krijgen maar niet minder bedankt voor je aanbod de ontbrekende pagina's voor me in te scannen. Mocht dit mijn eerste slechte ervaring worden met ze dan maak ik er heel graag gebruik van  ;) :duimop: :duimop:
Voor goede en slechte ervaringen met Brouwmarkt, kun je beter dit topic gebruiken: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,26171.msg511576.html#msg511576

Easywoods

Citaat van: Easywoods op 14-09-2017  02:31 uAfgezien dat het een geweldig boek is ontbreken in mijn exemplaar de pagina's 161 t/m 168. Dat was me in eerste instantie niet opgevallen tot ik tot de conclusie kwam dat er maar een beperkt aantal hopsoorten in bijlage 4 stonden en alle recepten dubbel  :huilen:

Ben ik de enige met een misdruk of zijn er meer?

Ik zal Almere eens mailen voor de ontbrekende pagina's, eens zien of we dat na een aantal maanden nog opgelost krijgen  ;)

Na bijna 14 dagen wachten op een reactie er nog maar een telefoontje er achteraan. Ivm drukte en vakantie enz enz... Maar het belangrijkste; er wordt een nieuw exemplaar opgestuurd en de misdruk mag naar het antwoordnummer.  :biersmile:

PiWi

Als beginnende brouwer adviseert iedereen mij het boek "Verander water in bier" te bestellen en te gaan lezen. Echter, overal is het uitverkocht alleen bij Bol.com is het nog te bestellen maar daar vragen ze bijna € 60 euro voor een 2e hands exemplaar. Heeft iemand voor mij nog een exemplaar dat ik kan overnemen of weet iemand nog een adres waar het te bestellen is (voor een normale prijs).?

pippakillinova

Ik zag afgelopen weekend nog een stapeltje liggen hier: http://www.dewijnmakerwebshop.nl/10-bierbereiding

Wilhelmi

Hallo,
Verander water in bier, gisteren besteld bij van der Kooy in Jubbega, morgen wordt het boek geleverd. :biersmile:

JoepH

Citaat van: PiWi op 03-01-2018  11:09 uAls beginnende brouwer adviseert iedereen mij het boek "Verander water in bier" te bestellen en te gaan lezen. Echter, overal is het uitverkocht alleen bij Bol.com is het nog te bestellen maar daar vragen ze bijna € 60 euro voor een 2e hands exemplaar. Heeft iemand voor mij nog een exemplaar dat ik kan overnemen of weet iemand nog een adres waar het te bestellen is (voor een normale prijs).?

Voor de kerst gewoon bij bol.com besteld voor de normale prijs. Die belachelijke prijs was van voor die tijd. Check maar op bol.com

Striekert

Citaat van: JoepH op 03-01-2018  15:35 uVoor de kerst gewoon bij bol.com besteld voor de normale prijs. Die belachelijke prijs was van voor die tijd. Check maar op bol.com
Nog steeds die belachelijke prijs

PiWi

Inmiddels kunnen bestellen, bedankt voor de tips. Mijn plaatselijke boekwinkel kon het niet meer bestellen dus wellicht tijd voor een herdruk?

Overigens in 1 adem uitgelezen. Uiterst waardevol als beginneling.

Adrie

Beste brouwers,

Binnenkort (begin februari) komt een geheel herziene nieuwe versie uit van Verander Water in Bier. Zodra ik de exacte datum weet, laat ik dat hier weten. Er staat meer in over sinds de vorige versie verschenen gisten en mouten en er is een nieuw hoofdstuk toegevoegd.


dirk

Neem je hem voor een sneak-preview nog mee naar de clubavond?

Groet,

Dirk

Adrie

Als ik exemplaren heb, zeker.

TeVeHa

Adrie, ik heb met veel genoegen de eerst versie aangekocht, is het volgens jou onpartijdige mening,  ;) nuttig om ook deel twee aan te kopen? Wat zou jezelf doen?

tommyg

Citaat van: Adrie op 16-01-2018  13:16 uBeste brouwers,

Binnenkort (begin februari) komt een geheel herziene nieuwe versie uit van Verander Water in Bier. Zodra ik de exacte datum weet, laat ik dat hier weten. Er staat meer in over sinds de vorige versie verschenen gisten en mouten en er is een nieuw hoofdstuk toegevoegd.

Gelukkig Adrie, was al bang dat ik weer achter het net aan het vissen was. Hoop wel dat ie uiterlijk 18 februari beschikbaar is want dan kan ik hem op mijn verjaardagslijstje zetten  :engel:

thezewery

Citaat van: Adrie op 16-01-2018  13:16 uBeste brouwers,

Binnenkort (begin februari) komt een geheel herziene nieuwe versie uit van Verander Water in Bier. Zodra ik de exacte datum weet, laat ik dat hier weten. Er staat meer in over sinds de vorige versie verschenen gisten en mouten en er is een nieuw hoofdstuk toegevoegd.

Ben wellicht veel te ongeduldig  :geduld: , maar is er al een datum bekend?

Pieter1954

Brouwmarkt verwacht het 8 februari op voorraad te hebben.

thezewery

Afgelopen donderdag voor mijn verjaardag gekregen: wat een tof boek!  :leren:

Mark GA


Dit is de adverteerder op Hobbybrouwen.nl dus... :D
Ik heb gisteren mijn exemplaar bij Brouwland voor €19,95 besteld.

Jacques

Een tijd geleden was er iets soortgelijks met de prijs van dit boek bij Bol.com.

Geen idee waarom een afwijkende prijs gehanteerd wordt.

thezewery

Citaat van: Jacques op 24-02-2018  14:22 uEen tijd geleden was er iets soortgelijks met de prijs van dit boek bij Bol.com.

Geen idee waarom een afwijkende prijs gehanteerd wordt.

En al zeker niet omdat volgens mij (in ieder geval in Nederland) boeken vaste prijzen hebben...

Mark GA

Het gaat zelfs om tweedehands exemplaren he! Dat is dus wat de verkoper er voor wil hebben...

Mark GA


Okee nu is in ieder geval de nieuwe uitgave als nieuw te koop. Nog steeds te duur maar vooruit...

thezewery

Citaat van: Mark Green Anchor op 24-02-2018  16:42 uHet gaat zelfs om tweedehands exemplaren he! Dat is dus wat de verkoper er voor wil hebben...
whut??!?

Jaap van der Meer

Bij van der Kooy is het H2O boek voor 20 euro verkrijgbaar.

Jacques

Citaat van: Mark Green Anchor op 24-02-2018  16:43 u
Okee nu is in ieder geval de nieuwe uitgave als nieuw te koop. Nog steeds te duur maar vooruit...

Is ook nog steeds niet via BOL.com maar via "Kantoorboekhandel Van Atten".

Pieter1954

'Gwoon' bij Brouwmarkt voor € 19,95.

Jacques

Citaat van: Pieter1954 op 25-02-2018  10:17 u'Gwoon' bij Brouwmarkt voor € 19,95.

Zal niet lang duren denk ik voordat het boek ook te koop is bij Bol.com

TomStruijk


orangeloo

Citaat van: Pieter1954 op 25-02-2018  10:17 u'Gwoon' bij Brouwmarkt voor € 19,95.

Dit is nog de 1ste uitgave.

Pieter1954

Citaat van: Orangeloo op 28-02-2018  20:20 uDit is nog de 1ste uitgave.

Nee hoor, de 2e. Zelf gekocht vorige week.

orangeloo

Citaat van: Pieter1954 op 28-02-2018  21:29 uNee hoor, de 2e. Zelf gekocht vorige week.

OK.  :brouwen: Staat nog een oude foto op de site dan.

Jacques

Citaat van: Jacques op 25-02-2018  14:23 uZal niet lang duren denk ik voordat het boek ook te koop is bij Bol.com

Duurde wat langer dan ik dacht. Maar inmiddels kan de herziene druk gekocht worden via Bol.com


ciesvandekwis

Op Bol.com staat het voor 124€ ???  :o
Foutje Adrie? Zo gaat het niet echt vlotjes vooruit met die bal é  >:D.
https://www.bol.com/nl/f/h2o-verander-water-in-bier/9200000000050962/?country=BE

Pieter1954

Citaat van: ciesvandekwis op 13-02-2019  10:17 uOp Bol.com staat het voor 124€ ???  :o
Foutje Adrie? Zo gaat het niet echt vlotjes vooruit met die bal é  >:D.
https://www.bol.com/nl/f/h2o-verander-water-in-bier/9200000000050962/?country=BE

Dat is een tweedhandse van de 1e druk.
Op bol.com worden soms voor gebruikte boeken de hoofdprijs gevraagd als ware het uiterst zeldzame collectors items.

hansHalberstadt

Citaat van: Pieter1954 op 13-02-2019  10:52 uDat is een tweedhandse van de 1e druk.
Op bol.com worden soms voor gebruikte boeken de hoofdprijs gevraagd als ware het uiterst zeldzame collectors items.
Je koopt een serie 1e druk in en die verkoop je 10 jaar later voor de 10voudige prjis. Leuk verdienmodelletje toch. (Als de koper daar intrapt natuurlijk.)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.