28/29/30-10-2011 34de PINT Bokbierfestival

Gestart door JeroenCV, 19-10-2011 22:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenCV

Allemaal,

Natuurlijk komt ook hier weer de jaarlijkse aankondiging voor het PINT bokbierfestival in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
Zie (op de nieuwe site van PINT)  http://www.pint.nl/festivals/pint-bokbierfestival.aspx meer informatie over het festival.

Wie van jullie mag ik begroeten tussen de 12.000 andere bezoekers?

Groet
Jeroen


RGeraads

Ik ben er vrijdagavond, denk rond een uurtje of half 7/ 7 uur. Heb er zin in! :proost:

JeroenCV

Je denkt, ach laat ik maar op het drukste moment even langs gaan?

Op de zaterdag middag en zondag middag is het meestal een stuk rustiger.

En dit jaar hebben wij weer een ontmoet-de-brouwer sessie zowel op zaterdag als op zondag om 14.00.
Speciaal voor PINT leden kan je op zaterdag Theo Sonnemans, van Lindeboom, en op zondag Gerard van den Broek, van Hertog-Jan, de kleren van het lijf vragen.

RGeraads

Ik denk meer van s**t waarom moet ik nou werken op zaterdag en zondag... :-\ De vrijdagavond is dus een noodgedwongen optie. Nou ja, zo klinkt het ook meteen weer als een straf...

Gerb

Nou ja, ik heb vorig jaar op zaterdag een uur in de rij gestaan, dus echt rustig kan je dat ook niet noemen..

Oscar

Citaat van: Gerb op 19-10-2011  22:53 uNou ja, ik heb vorig jaar op zaterdag een uur in de rij gestaan, dus echt rustig kan je dat ook niet noemen..

Het bockbierfestival is al enkele jaren uit zijn voegen gegroeid. De beurs van Berlage is feitelijk al te klein voor dit festival.   ;)

pincopallino

Citaat van: Oscar op 19-10-2011  23:39 uHet bockbierfestival is al enkele jaren uit zijn voegen gegroeid. De beurs van Berlage is feitelijk al te klein voor dit festival.   ;)

Inderdaad veel te druk, een bier halen door de mensenmassa wordt een opgave, en met elkaar communiceren kun je alleen doen door te schreeuwen... toch gezellig.

TreinJan

Vrijdag en zaterdag is er een extra zaal beschikbaar, waarheen het muziekpodium verplaatst wordt. De grote zaal zal dus hopelijk minder druk zijn - en je kunt mekaar nog verstaan. Op zondag geen extra ruimte, maar minder opdringerige muziek.

Oscar

Citaat van: TreinJan op 20-10-2011  10:19 uDe grote zaal zal dus hopelijk minder druk zijn -

Nee, ik denk minder snel druk. Podium weg betekent dat er weer 50 man extra in de zaal kunnen. Dus minder snel een wachtrij. Maar druk zal het worden. :biersmile:

MO

Ik ben er bij bij de opening op vrijdag.

MO

Nog meer forummers op het festival morgenavond?

Oscar

Was eerst wel de bedoeling, maar ze organiseren bij ons morgen een leuk oktoberfest bij de brouwerij (zo'n 1000 bezoekers). Duss...

RGeraads

Zoals gezegd zal ik morgenavond, samen met forumlid Twonky, aanwezig zijn op het bokbierfestival! Heb er zin in!

Caspar

Ik zit ook een beetje te twijfelen. Als ik morgen tijd vrij heb kom ik misschien even langs, maar helaas kan mijn Amersfoortse brouw- / bier-vergezel ;) niet vanwege andere verplichtingen. Ik kijk nog even.

RGeraads

Samen met forumlid Twonky ben ik gisteren op het festival geweest en het was echt geweldig! Heerlijke biertjes gedronken, waarvan voor mij de bok van het Nederlands Openluchtmuseum ('t Goeye Goet) er wel bovenuit sprong. Ook de Rookdubbelbock van Duits & Lauret was heerlijk. Het was niet extreem druk, maar ze hadden het muziekpodium ook naar een andere zaal verplaatst. Je kon nu relatief gemakkelijk van de ene kant met stands naar de andere komen zonder je echt een weg erdoorheen te moeten worstelen.

Ondanks dat wij er vrij vroeg waren, waren er toch al bieren 'uitverkocht'. De Emelisse Dubbelbock viel tegen, veel te hoog alcoholpercentage en mierzoet. Daar hadden we meer van verwacht, maar al met al een zeer geslaagde avond. Na afloop nog even In De Wildeman een gepijpte Nelis gedronken, hoe verzin je de naam :weetniet:

Half 12 was ik weer thuis.

MO

Ik heb een super leuke middag gehad. Voor het eerst mochten we in het brouwersuurtje van alle biertjes snoepen. Telkens halve glaasjes en ik kwam heel wat lekkers tegen.
Geen enkel bier met grote technische fouten geproefd. Een aantal echte hele goede bockbieren geproefd.
Zeeburg dubbelbock (heerlijke ondergistende dubbelbock)
Mommeriete rookbok (ook weer ondergist)
Christoffel bock (wat mij betreft nr 1)

En nog meer hele goede hoor.

Ik vond het om 6 uur al aardig druk. We zaten om half zeven helemaal vol van bockbier. We zijn een snelle hap gaan eten, nog een biertje bij die amerikaanse bieren kroeg bij het paleis en toen naar huis.

Geniaal feestje, dat bockbier festival.

pincopallino

Citaat van: MO op 29-10-2011  11:42 uZeeburg dubbelbock (heerlijke ondergistende dubbelbock)
Mommeriete rookbok (ook weer ondergist)
Christoffel bock (wat mij betreft nr 1)

Ik heb ze genoteerd...

Twonky

Citaat van: RGeraads op 29-10-2011  11:39 uSamen met forumlid Twonky ben ik gisteren op het festival geweest en het was echt geweldig!
Inderdaad het was weer top, ander groot voordeel van het aparte muziek zaaltje, was dat je nu goed met elkaar kon praten! En het was wel druk maar niet te druk, bij de spoel apparaten 2 a 3 man voor je, en bij sommige tapjes ook een man of twee voor je, niks echt extreems.

Citaat van: RGeraads op 29-10-2011  11:39 uIn De Wildeman een gepijpte Nelis gedronken, hoe verzin je de naam :weetniet:
Volgens mij refereert de naam naar het rook aspect ;-)

Zwaai
 :degroeten:

pincopallino

  Een top festival. De XXL van Christoffel was voor mij het beste bier ( bock ? ) 10,25% vol.alc. en toch een doordrinker, een fantastische brouwsels . Ik heb het genoegen gehad de grondlegger van het thuisbrouwen  tegen te lopen met name Jan van Schaik. Wat kan die man vertellen zeg  :groots: :petje-af: Mijn middag kon niet meer stuk.

RGeraads

Citaat van: pincopallino op 30-10-2011  09:17 uEen top festival. De XXL van Christoffel was voor mij het beste bier ( bock ? ) 10,25% vol.alc. en toch een doordrinker, een fantastische brouwsels .

Deze heb ik helemaal niet gezien op dit festival. Wel de Winterse Christoffel Bok, maar niet de XXV. Misschien dat dit wel op de zaterdag aanwezig was. Dit bier was trouwens gemaakt ter ere van het 25 jarig bestaan van de Christoffel Brouwerij. Helaas heb ik hem nog niet geproefd dit jaar en is hij op fles alleen maar verkrijgbaar in een 2 liter-fles (wel mooie flessen overigens!) Of dit een bock is weet ik niet, maar ik dacht dat het een Quadrupel stijl is.

Drents Hopbier

Citaat van: RGeraads op 30-10-2011  10:51 uDeze heb ik helemaal niet gezien op dit festival. Wel de Winterse Christoffel Bok, maar niet de XXV. Misschien dat dit wel op de zaterdag aanwezig was. Dit bier was trouwens gemaakt ter ere van het 25 jarig bestaan van de Christoffel Brouwerij.  Of dit een bock is weet ik niet, maar ik dacht dat het een Quadrupel stijl is.

Dan hadden ze 'm op het Bo(c)kbierfestival niet mogen presenteren.

Hopbier

TreinJan

Zowel de Christoffel XXV als de Winterse bock waren aanwezig. En het mooie is dat in de keurig in de categorie Zware bokken (dubbelbock en sterker) het jubileumbier de derde plaats gehaald heeft, en de bok de eerste.
Bij de gewone bokken stemt de uitslag goed overeen met de consumentenproeverij "Lekkerste bokbier": 1 Texelse, 2 Amstel.
De speciale bokken (w.o. rookbok) was een Duits onderonsje, met Aventinus Doppelweizenbock als nr. 1.
Nadien hebben ze de negen winnende bieren nogmaals blindgeproefd, deels zelfs met nieuwe proevers, en daar kwam Amstel als eerste uit.

Oscar

Citaat van: PINTPINT staat voor Promotie Informatie Traditioneel Bier. Opgericht in 1980 met als doel het bevorderen van de biercultuur in Nederland

Raar eigenlijk dat op een PINT festival Duitse bieren geschonken worden en ook nog met de wedstrijd meedoen. Het festival zou zich 100% moeten richten op de NL bieren  :)


RGeraads

Citaat van: RGeraads op 30-10-2011  10:51 uDeze heb ik helemaal niet gezien op dit festival. Wel de Winterse Christoffel Bok, maar niet de XXV. Misschien dat dit wel op de zaterdag aanwezig was. Dit bier was trouwens gemaakt ter ere van het 25 jarig bestaan van de Christoffel Brouwerij. Helaas heb ik hem nog niet geproefd dit jaar en is hij op fles alleen maar verkrijgbaar in een 2 liter-fles (wel mooie flessen overigens!) Of dit een bock is weet ik niet, maar ik dacht dat het een Quadrupel stijl is.

Ik heb het even nagezocht en het bier valt inderdaad in de categorie Dubbelbock. Nu het bier een 3e prijs heeft behaald, baal ik er extra van dat ik deze niet heb geproefd.

Toch wel sterk dat de Texelse en de Amstel Bock elk jaar weer zo goed presteren, evenals de Christoffel Winterse Bok.

Hopmans

Citaat van: Oscar op 30-10-2011  21:27 uRaar eigenlijk dat op een PINT festival Duitse bieren geschonken worden en ook nog met de wedstrijd meedoen. Het festival zou zich 100% moeten richten op de NL bieren  :)
Helemaal stoppen met wedstrijden lijkt me beter.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.