Weld-be-gone hoe anders?

Gestart door John, 07-09-2011 22:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Ik ben toe aan de doorvoeren van de gamellen voor mijn HERMS. Lassen schijnt erg moeilijk te zijn omdat de wand daarvoor erg dun is. Nu lees ik over RVS weld-be-gone en RVS huiddoorvoeren die daarvoor worden gebruikt. De artikelen daarover op dit forum zijn vrij oud. Zijn er mensen die deze doorvoeren al langere tijd in gebruik hebben? En blijven die lekvrij?

RobinB

Ze zijn sinds een paar jaar ook verkrijgbaar bij Brouwland. Misschien kan je bij hen informeren?
Ik heb d'r helaas geen ervaring mee.

EBC

Weld-B-Gone blijft lekvrij.
Ik gebruik ook doorvoeren van bargainfittings.com. Die zijn 100% rvs en zijn nog steeds lekvrij.

Lasvrije fittingen werken prima.

John

Ik ga definitief de weldles koppelingen gebruiken wail alleen in de binnenkant van mijn ketel een buisje naar beneden laten wijzen zodat de ketel helamaal leeggemompt kan worden. (Zal toch wel weer enkele (milli)liters per brouwsel schelen!). Kom alleen nergens op de web en het forum dergelijke lasloze koppelingen tegen waarbij ook aan de binnenkant iets geschroefd kan worden. Iemand een tip?

EBC

Dat kan met Weld-B-Gone en ook met die van bargainfittings...

Het is net wat je wilt vastschroeven en of je mannetje of vrouwtje nodig hebt.

John

Lijkt erop dat Bargainfittings niet naar Nederland verstuurt. Brouwland heeft maar heel beperkt assortiment. Wie weet waar ik ze wel kan kopen? Ik zoek me intussen SUF!!!

Kleine_Schriek


EBC

Citaat van: John op 14-09-2011  12:02 uLijkt erop dat Bargainfittings niet naar Nederland verstuurd. Brouwland heeft maar heel beperkt assortiment. Wie weet waar ik ze wel kan kopen? Ik zoek me intussen SUF!!!

Mailen met die kerel. Alleen kijken levert niks op. Praten helpt.

Jacques

Citaat van: John op 14-09-2011  12:02 uLijkt erop dat Bargainfittings niet naar Nederland verstuurd. Brouwland heeft maar heel beperkt assortiment. Wie weet waar ik ze wel kan kopen? Ik zoek me intussen SUF!!!

Ik had afgelopen weekend ook het een en ander bij die club willen bestellen. Dat ging niet via het webformulier terwijl je zelfs moest opgegeven in welke provincie je woont en je een keuze kunt maken uit de Nederlandse namen van de provincies. Er kwam een melding dat niet via het formulier besteld kan worden voor verzendingen naar Nederland en dat je het contactformulier moet invullen. De bestelling heb ik vervolgens gedaan via het contactformulier maar hierop heb ik tot nu toe nog geen enkele reactie gekregen. Ziet er dus inderdaad niet goed uit.

[offtopic]
Ik had het eerder geprobeerd via Niko...
[/offtopic]

De link die Antoinette gegeven is niet helemaal wat ik zoek. Graag wil ik een 3 delige kraan en een gebogen pijpje aan de binnenkant. Iemand een idee waar een dergelijke set verkrijgbaar is?

John

Jacques: je zoekt precies hetzelfde als ik (ik heb alleen wat meer nodig: weldless keteldoorvoeren, RVS kranen liefst 3-delig ligt ook beetje aan de prijs en zo'n gebogen pijpje voor aan de binnenkant en liefst exact zo een als Bargainfittings aanbiedt). Laat even weten als JIJ het hebt gevonden dan doe ik dat ook!

Muldermans

In mijn weckketel heb ik zelf een doorvoer gemaakt met behulp van soldeerfittingen van de Gamma. Als pakking siliconen ringen geknipt uit een silicone bakblik.

De doorvoer had niet heel veel vlees maar werkte wel, uiteindelijk heb ik de ketel nu weggemikt daar het rond de doorvoer flink begon te roesten. Nu ben ik over op RVS

John

Muldermans: hoe heb jij de doorvoeren dan gemaakt op je RVS ketels?

Muldermans

Tot nu toe nog niet :-D gewoon geheveld, maar ik ga er wel doorvoeren inmaken en dat ga ik op dezelfde wijze doen als bij de Weck. Ik zal eens zoeken welke onderdelen ik gebruikt heb.

Gr

John

laat me maar weten hoe je aan onderdelen gekomen bent

Muldermans

Citaat van: John op 14-09-2011  21:52 ulaat me maar weten hoe je aan onderdelen gekomen bent

Alles bij de Gamma, alleen je moet wel solderen.

davadox

Jemig John,
Ik vond het bouwen van mijn biermasjientje hatstikke leuk om te doen maar bij jouw zit het allemaal wel tegen... toch?

Muldermans

http://www.toolstation.nl/shop/Installatie/Knelfittingen+VSH/d20/sd3088


Ik kon even niet op de naam komen, maar ik heb het met een puntstuk gedaan. Ene kant een buis in gesoldeerd, zie nu dat er ook een knel variant is.
De andere kant door de ketel steken en met een moer van een andere knelfitting vast gezet, daartussen de zelfgemaakte pakking, werkte in de weck perfect, zal het in een gamel ook doen. Mocht je hulp nodig hebben, als je in de buurt van Stadskanaal bent wil ik je wel helpen.

Vr gr
Muldermans

EBC

Ik krijg gewoon geleverd van bargainfittings, no problemo.

Ik heb al diverse keren aangegeven hoe ik dat gedaan heb...

Kleine_Schriek

Citaat van: Muldermans op 14-09-2011  20:48 uIn mijn weckketel heb ik zelf een doorvoer gemaakt met behulp van soldeerfittingen van de Gamma. Als pakking siliconen ringen geknipt uit een silicone bakblik.

De doorvoer had niet heel veel vlees maar werkte wel, uiteindelijk heb ik de ketel nu weggemikt daar het rond de doorvoer flink begon te roesten. Nu ben ik over op RVS
Bij de Xenos verkopen ze siliconen matjes waar je supergoed o-ringen uit kunt knippen.

Jacques

Citaat van: John op 14-09-2011  20:47 uJacques: je zoekt precies hetzelfde als ik (ik heb alleen wat meer nodig: weldless keteldoorvoeren, RVS kranen liefst 3-delig ligt ook beetje aan de prijs en zo'n gebogen pijpje voor aan de binnenkant en liefst exact zo een als Bargainfittings aanbiedt). Laat even weten als JIJ het hebt gevonden dan doe ik dat ook!

Hoi John,

Ik ben geslaagd bij RVS Paleis. Daar hadden ze alle spullen die ik nodig had voor een zeer schappelijke prijs.
Groede afwikkeling en snelle bezorging. Kortom ik ben zeer tevreden over deze leverancier.
Wat ze niet hebben zijn o-ringen maar die kun je zelf snijden uit een siliconen bakvorm.

Verder hebben ze niet zo'n gebogen pijpje. Je kunt dat oplossen door een knie met met een draadnippel of door een lasnippel waaraan je een rvs pijpje laat lassen (maar dan moet je daarvoor wel een adresje hebben.

John

Heb je de doorvoer door de wand van de ketel met een stuk RVS pijp met daarop draad gesneden gemaakt? Ik ben nog steeds op zoek naar een zg. bulkhead. Ik kan je wel een foto sturen als je wilt weten hoe ik het precies zou willen hebben...

Jacques

Bij RVS Paleis verkopen ze



en


en



Daarmee kun je een kraan goed vastzetten (heb ik deze avond gedaan in een plastic emmer).
Die moeren zijn wel dik. Iets te dik eigenlijk...

Maar met deze drie artikelen kun je goed uit de voeten.
Verder hebben ze voordelige 3 delige kogelkranen.

12345

CiteerVerder hebben ze voordelige 3 delige kogelkranen.

Dat kun je wel stellen!
http://www.rvspaleis.nl/173-kogelkranen

John

Zal vanavond eens kijken.

Ga wel even kijken of ze een langer stuk doorvoer hebben; moet ook afstand tussen dubbele wand van gamel zien te overbruggen. Ben al druk aan het mailen met die gasten! Denk dat het er nu eindelijk van gaat komen! Dank voor adres!

weed

Citaat van: Jacques op 14-09-2011  20:43 uen een gebogen pijpje aan de binnenkant. Iemand een idee waar een dergelijke set verkrijgbaar is?

Afhankelijk van de ruimte zou je kunnen overwegen om een dubbelnippel als doorvoer te gebruiken.
Aan de binnenkant ga je met een knietje naar beneden zelf heb ik daar dan een T-stuk opzitten om het drukslang filter te koppelen.
Naar buiten toe kan je verlengen met een hele sok met daarop een draadnippel en dan de kraan.
Eventueel nog een extra hele sok en draadnippel inde er meer lengte nodig is.

Zelf ben ik al heel lang opzoek naar RVS ringen om deze in combinatie met de dubbelnippel te gebruiken.
Ik heb ze nu van koper en ze dienen om te voorkomen dat de silconen ring naar buiten geperst wordt bij het aandraaien.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.