16-09-2011 Bijeenkomst te Amsterdam

Gestart door gijzelaerr, 30-08-2011 16:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gijzelaerr

Beste bierbrouwer uit Amsterdam en omgeving,

Ik begrijp dat er geen brouwers gilde in Amsterdam is, wat een gemis. Ik ben nieuw in het brouwen en op dit forum, dus ik weet niet precies wat gebruikelijk is, maar ik heb een voorstel.

Ik stel voor om eens samen te komen en het te hebben over bier brouwen en elkaar brouwsel te proeven. Ik heb een mooie ruimte in Amsterdam-Oost die hier wel geschikt voor is. Vrijdag 16 september 2011 komt mij goed uit. Stuur me een PM als je wilt komen.


gijzelaerr

Een herinnering, het evenement gaat nog steeds door! Alle brouwers zijn welkom, 16 september 2011 rond een uurtje of 8. Stuur me een PM dan krijg je het adres + mijn telefoonnummer. Er zijn al een aantal bevestigingen, maar hoe meer mensen hoe meer vreugde. Het is in Amsterdam-Oost, 10 minuten lopen vanaf metrostation Wibautstraat.

gijzelaerr

Uiteindelijk was de opkomst niet groot, maar dat mocht de pret niet drukken. het was een geslaagde avond!

Oscar

Citaat van: gijzelaerr op 17-09-2011  11:38 uUiteindelijk was de opkomst niet groot, maar dat mocht de pret niet drukken. het was een geslaagde avond!

Hoeveel waren er? Wie waren er? Fotootje?  :)

Alchemist

Ik kon helaas niet komen. Na een leuke brouwdag bij Breugems in Zaandam, moest ik naar onze bedrijfsruimte om de schade te bekijken na een fikse brand bij onze bovenburen. Hopelijk de volgende keer beter, aannemende dat er een volgende keer komt.

jpt

Volgende keer beter. Ik ben blij dat je energie de moeite waard is geweest.

gijzelaerr

We waren met z'n vieren, helaas geen foto's :)

Jacques

Citaat van: gijzelaerr op 20-09-2011  16:08 uWe waren met z'n vieren, helaas geen foto's :)

Dat is in ieder geval een begin.
Mijn vermoeden is dat je meer leden gaat krijgen als je een plaatselijk blad zover krijgt een artikeltje te schrijven over jouw initiatief. Je kunt ook zelf een artikeltje schrijven en dat aanbieden. Dat werkt ook vaak prima.

davadox

Das toch al een goed begin.
Eens in de paar weken wat neuzelen over brouwen en ervaringen uit wisselen.
Niet gelijk opgeven en doorgaan dan worden er dat automatisch meer.

Alchemist

Inderdaad gewoon een volgende datum prikken en zorgen dat iedereen wat te proeven meeneemt.  ;)

dennis

Zo is het WHO ook begonnen en zo is het nog steeds. We komen iedere eerste maandag vd maand aan een van onze keukentafels bij elkaar om te proeven van elkaars bieren, ideeën uit te wisselen en bij te kletsen. We bestaan nu een paar jaar en starten binnenkort met een leuk project. We hebben een oud wijnvat gekocht en gaan daarin de Wageningse Megablend proberen te maken, zie elders op het forum. Wat het voor mij weergeeft is dat het best een hecht clubje enthousiastelingen is geworden!

davadox

En hoe is het met ons biergilde?

gijzelaerr

Ik heb ondertussen 2 keer gebrouwen, dat staat nu nog te rijpen. Sindsdien even niet hier mee bezig geweest, dus ook even niet op het forum geweest. Maar ik wil binnenkort weer gaan brouwen en ook weer een bijeenkomst organiseren als daar animo voor is!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.