Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: (Mogelijk) effect van fosfaat in Sun vaatwaspoeder?  (gelezen 3592 keer)

Offline YOz

• Vol lid
  • Land: nl
(Mogelijk) effect van fosfaat in Sun vaatwaspoeder?
« Gepost op: 24-08-2011 16:12 u »
Toen ik de winkel Sun vaatwas poeder wilde kopen viel mij op dat 15 -30% van dit goedje uit fosfaat bestaat

Nu meen ik mij ook te herinneren dat (aan glas gehechte) fosfaten de schuimkraag kunnen verstoren, de reden dat je geen normaal afwasmiddel mag gebruiken voor bierglazen. Nu heb ik net als andere hobbybrouwers dit goedje gebruikt voor schoonmaken, zonder problemen.
Kan iemand hier iets meer over zeggen? Is het vaatwaspoeder zonder problemen te gebruiken om flessen en vergistingsvaten schoon te maken?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re: (mogelijk) effect van fosfaat in Sun vaatwas poeder?
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2011 16:30 u »
Goed naspoelen en er is niets aan de hand.

En je kunt natuurlijk altijd ook middelen zonder fosfaten kopen, zoals Ecover.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: (mogelijk) effect van fosfaat in Sun vaatwas poeder?
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2011 16:35 u »
Er zitten dan wel veel fosfaten in maar die heb je waarschijnlijk ook nodig om goed schoon te maken doordat ze b.v. calciumzouten oplossen.

Offline goom

• Super lid
  • lekker bier = niet vies
Re: (Mogelijk) effect van fosfaat in Sun vaatwas poeder?
« Reactie #3 Gepost op: 25-08-2011 07:05 u »
Goed naspoelen dan is er helemaal niks aan de hand.

Offline YOz

• Vol lid
Re: (Mogelijk) effect van fosfaat in Sun vaatwaspoeder?
« Reactie #4 Gepost op: 26-08-2011 08:50 u »
Bedankt voor de reacties, ga in elk geval gewoon door met dit spul gebruiken, misschien wel wat beter opletten dat ik alles ook echt uitspoel.