CCT, is dit wat?

Gestart door Raymond293, 17-08-2011 15:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond293

Ik ben aan alle kanten aan het speuren voor een leuke CCT die in mijn koelkast past.
Nou heb ik er eindelijk eentje gevonden, en niet onbelangrijk, in de prijsrange van de Ninox cct's.

Nou heb ik weinig verstand van of een cct goed is of niet....als je dat al kan zeggen van een plaatje af.
Maar toch wil ik jullie vragen, is dit wat?

Het is een 30 liter cct, 40 cm diameter en 90 centimeter hoog.






Raymond293

Trouwens, product + verzendkosten, ± 300 euro

basterd-brewer

Op youtube staat een recensie video onder de noemer chinese CCT.

Welke malloot ooit tri-clamp heeft bedacht :weetniet:
Amerikanen zijn er dol op maar die doen alles ondersteboven achterstevoren :nut:

 :degroeten:

weed

Citaat van: Raymond293 op 17-08-2011  15:11 uNou heb ik er eindelijk eentje gevonden, en niet onbelangrijk, in de prijsrange van de Ninox cct's.

Het is een 30 liter cct, 40 cm diameter en 90 centimeter hoog.

Hallo,

In de maatvoering is nauwelijks verschil met de Ferminox 4 van Ninox.
Interessant is om te weten waarom jij deze zou verkiezen boven de Ferminox?

Raymond293

Ik verkies deze niet boven de Ferminox, maar ik probeer hem al een tijdje te bestellen... maar tot nu toe geen geluk  ;)

Ben best een geduldig man, maar ik kan iemand niet dwingen om iets te maken natuurlijk.


weed

Citaat van: Raymond293 op 17-08-2011  18:03 uIk verkies deze niet boven de Ferminox, maar ik probeer hem al een tijdje te bestellen... maar tot nu toe geen geluk  ;)

Ben best een geduldig man, maar ik kan iemand niet dwingen om iets te maken natuurlijk.

Ah, vandaar nu begrijp ik het.

RobinB

Heb je ook een link naar de site?

Raymond293


Jacques

Ok, dat hebben we dan gehad. En nu weer graag on topic. Wat vinden we er van?


Zelf vind ik het lastig om aan de hand van deze ene foto er iets over te zeggen.
Ik heb geen enkele ervaring met dit soort kranen. Hoe werken die en waarom zit er zo'n schijf onderin?

En verder snap ik niet zo goed dat aanspan gebeuren boven op de CCT. Is dat om onder druk te kunnen vergisten (lijkt mij niet gezien het waterslot) of dient dat alleen voor het aandrukken van de deksel om te zorgen dat de zaak goed sluit.

basterd-brewer

Het aandrukken van de deksel is volgens mij alleen maar om het vrijwel vlakke deksel op de silicone ring te drukken. De tri-clamps werken ook met een ring tussen twee vlakken, daarom is het eea zeer goed schoon te houden. Daar heb je IMHO geen bal aan als de kogelkranen niet demonteerbaar zijn zoals dat op het plaatje wel lijkt.

William

Bij die chinezen zou ik me altijd wat meer zorgen maken over hun materiaalkeuze (zonder de RVS discussie over de cct's va ninox over te willen doen  ;) ).

Raymond293

Hahaha, goed punt inderdaad ;D


Ronald_

Heb jij bij hem geinformeerd over zijn verscheepskosten?

Raymond293

Ja, belachelijk hoog. $135. Dat vind ik in verhouding echt veel te veel!

Ben het zo onderhand wel klaar mee om te proberen een goedkope CCT te bemachtigen. Ik krijg het idee dat het kopen van een Blichmann je uiteindelijk meer oplevert dan de goedkopere versies. :)

Ronald_

Re veel.. alsof dat aan hem ligt :)

Maar ik denk dat je gelijk hebt..  :biersmile:

Raymond293

Nee, daar kan die beste man niks aan doen. Maar de verhouding klopt niet natuurlijk.

Moet zeggen dat Blichmann's met de standaard fittings nog "redelijk" meevallen qua prijs.... :)

NewLine

Ik denk dat als je de prijs van een Blichmann geen onoverkomelijk obstakel vindt, dat hij je wel zeer gelukkig zal maken. Ik heb ook lang zitten twijfelen, maar ben uiteindelijk toch voor de Blichmann gegaan (weliswaar wat later, moest nog wat sparen) en heb er nog geen moment spijt van gehad.

RobinB

Toch ziet die van Ninox er ook niet gek uit!

Raymond293

Klopt, ik zou hem zo kopen. Helaas krijg ik geen reactie op mails...


Maargoed, dat was niet de discussie hier natuurlijk ;D

RobinB

Hoezo die van Blichmann dan wel? Of was dat ook al off-topic? ;) ;D

Hopmans


Wat is dan wel on-topic in deze topic?
Het gaat er toch over welke CCT wat is?

Is zelfbouw geen optie?

Raymond293

Een off-topic topic...ook leuk toch :)

Zelfbouw wel een optie, maar als ik het met glas doe past het weer niet in mijn koelkast.
Tis een beetje schipperen dus!

basterd-brewer

Zoals Niko aantoont is het bouwen en het materiaal helemaal niet het probleem. De kosten zitten 'm in de man-uuren voor zowel ontwerp als verkoop. Dan gaat het op een bepaald moment om de grote getallen zodat de ontwikkel en ontwerp fase over dat grotere getal verspreid niet meer van invloed is. Daarnaast is het zo dat een verkoper met 100 keer 1 euro verdienen op hetzelfde product net zoveel verdiend als met 1 keer 100 euro (ik zie dat het een beetje cryptisch is maar het gaat om voldoende geld verdienen binnen een tijdseenheid).
De CCT's zoals die via de gangbare kanalen worden aangeboden zijn uiteraard in aanvang al niet heel goedkoop en door de geringe doorstroom neemt die prijs alleen maar toe.

Helaas lijkt Niko de overvloed van aanvragen voor zijn product nu niet aan te kunnen terwijl hij misschien wel de enige is die de beste prijsstelling heeft omdat hij vooral de producerende partij is. (niet de handelaar dus)
Iemand in de buurt van Drachten zou kunnen overwegen om op het gebied van communicatie en handel een helpende hand te bieden. Ligt Jubbega daar in de buurt? ;D

 :degroeten:
Stefan


Hai

Citaat van: Huub Krekels op 18-08-2011  21:17 uIk ben ook nog steeds aan het wachten op een reactie van Niko (NINOX) Ik heb ook een CCT besteld. Ik denk, dat hij het aantal bestellingen onderschat heeft. Helaas ontbreekt het hem kennelijk ook om naar zijn klanten te communiceren om welke reden dan ook. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat ik mijn CCT geleverd krijg.
Lijkt erop dat hij op vakantie is ;)


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.