Voordelige CCT?

Gestart door Wscherphof, 12-08-2011 10:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wscherphof


Oscar

Is wel van kunststof, maar zal prima voldoen.... :)

Raymond293

Het is ieder geval HDPE, dat scheelt alweer.
Op zich wel een mooie tank!

Albertus

Inclusief verzendkosten en btw komt hij hier op ongeveer € 230. Komt misschien nog inklaringskosten bij.
Dan wordt dit voor € 168 weer een alternatief.

Bert

Oscar

Nee want die hobbyquip dingen hebben geen fatsoenlijk mangat.... :-[

[edit]
Ze hebben nu wel een model met redelijk mangat (20 cm)
[/edit]


Raymond293

Het is jammer dat er maar één maat te krijgen is. 20 liter bier in een 50 liter vat lijkt me een beetje overkill..

Oscar

Citaat van: Raymond293 op 12-08-2011  13:03 u20 liter bier in een 50 liter vat lijkt me een beetje overkill..

Nee hoor mij niet. Ik vergist 25 liter in een 60 liter vat..absoluut geen overkill. En je hebt altijd ruimte voor een groter brouwsel (High -gravity)  :)

Hai

Citaat van: Raymond293 op 12-08-2011  13:03 uHet is jammer dat er maar één maat te krijgen is. 20 liter bier in een 50 liter vat lijkt me een beetje overkill..

Dan toch maar voor 250 euro een rvs van Ninox

Raymond293

Op zich een goed idee, ware het niet dat er volgens mij voor de Ninox een wachtlijst van hééél lang is ;D

Hai

Citaat van: Raymond293 op 12-08-2011  14:19 uOp zich een goed idee, ware het niet dat er volgens mij voor de Ninox een wachtlijst van hééél lang is ;D

Wachtlijst weet ik niet, maar de leveringstijd is wel lang.

Raymond293


RobinB

Citaat van: Albertus op 12-08-2011  11:16 uDan wordt dit voor € 168 weer een alternatief.

Ze lijken zich inderdaad wat van "onze" commentaren te hebben aangetrokken met de nieuwe versie! :duimop:
Zeker een verbetering dat mangat van 20 cm.

Leuk detail op de site:
CiteerDe gist verzamelt zich onder in de conus en kan via een tappunt afgelaten worden (purgeren heet dit in brouwerstermen).
;D

Albertus

Citaat van: RobinB op 12-08-2011  19:35 uZe lijken zich inderdaad wat van "onze" commentaren te hebben aangetrokken met de nieuwe versie! :duimop:
Zeker een verbetering dat mangat van 20 cm.

Enige maanden geleden had ik een gistvat nodig (het wachten was op Niko) en toevallig kwam ik weer eens op de site van Hobbyquip terecht. Tot mijn verrassing was de CCT nu leverbaar met fatsoenlijk mangat. Omdat ik indertijd een van diegenen was die om het hardst riepen dat deze CCT zonder mangat waardeloos was, heb ik er een gekocht.
Laat ik mijn ervaringen maar eens hier neerzetten.

De communicatie met Hobbyquip, er was wat vertraging, verliep goed.
- Wat viel mij tegen? Vooral de afwerking.
De uitwendige draad (van het mangat en de onderste kraan) was met de verkeerde apparatuur gesneden zodat deze echt slecht te noemen is, misschien had ik een maandagmorgenproduct maar hier werd ik niet echt blij van. Water en luchtdicht maken kostte even wat moeite. De ringen van de standaard heb ik zelf moeten schuren, de draden van het zagen hingen er nog aan. De bovenste schroeven van de standaard waren te lang zodat de CCT op de schroeven steunde in plaats van op de zwarte ring van de standaard.
- Wat viel mij mee? Vooral de kwaliteit van de tank.
Stevige kunststof die tegen een stootje kan. Van binnen spekglad zonder hoeken dus goed te reinigen.
Het geheel staat stabiel en is door het lage gewicht goed te hanteren. Je komt met je arm bijna onderin, maar de tank laat zich uitstekend met een hogedrukspuit reinigen.
Er kan een behoorlijke hoeveelheid wort in en toch heb je genoeg kopruimte.
Met enige verbouwing van de standaard past hij straks in mijn 140 cm koelkast.

Onlangs heb ik er 40 liter Mild in gebrouwen. Dit verliep probleemloos, gist was prima terug winnen. Even kloppen tegen de wand helpt om de gist te laten zakken. De kunststof heeft als voordeel ten opzichte van RVS dat je (met wat moeite) kunt zien hoeveel er in het vat zit, tot welke hoogte de gist komt en hoeveel schuim er op het wort ligt.

Wanneer ik tevreden was geweest over de afwerking zou ik hier "aanrader" typen. Dat doe ik niet maar van de aankoop heb ik ook helemaal geen spijt.

Raymond293

Albertus, is dat die 60 liter variant? Met standaard en waterslot is die 140 cm hoog?
Is dat ding op enige wijze onder de 100 cm te krijgen toevallig?


RobinB

Ghè!
Jij bent wel aardig bezig met brouwaankopen de laatste tijd hè?
:)

Albertus

Citaat van: Raymond293 op 12-08-2011  20:15 uAlbertus, is dat die 60 liter variant? Met standaard en waterslot is die 140 cm hoog?
Is dat ding op enige wijze onder de 100 cm te krijgen toevallig?

Ja, met het boren van gaten kun je de ringen zo plaatsen dat het geheel lager wordt. Wel een blow-off monteren, voor het waterslot is dan geen ruimte meer. Let op, de achterste poot moet dan korter, die staat op het verhoogde deel van de bodem van de koelkast.

Bert

Albertus

Citaat van: RobinB op 12-08-2011  20:20 uGhè!
Jij bent wel aardig bezig met brouwaankopen de laatste tijd hè?
:)

Zo heeft elke pensionado zijn prioriteiten. :D

Bert

RobinB

:duimop:
wat is de hoogte/breedte van het vat zelf?

Albertus

Citaat van: RobinB op 12-08-2011  20:42 u:duimop:
wat is de hoogte/breedte van het vat zelf?

Ongeveer 98 cm hoog x 38 cm diameter.
Inclusief kraan zonder blow off of waterslot.

Bert

RobinB

Thnx!
Is voor mij dus te groot.
scheelt weer een keuze! ;)

Raymond293

Das wel balen...het is allemaal net een paar centimetertjes te groot.
Mijn koelkast is 45x45x100. Best groot, maar toch ook weer niet..grrrrr.

Wensenlijst.... koelkast, formaat huge horeca of zo  :weetniet:

Vind het ook weer zo zonde om zo'n cct buiten de koelkast te plaatsen.

Naja, dan maar zo'n ding kopen  ::)

http://morebeer.com/view_product/10776/103797/14_Gallon_Conical_Fermenter_-_Heated_and_Cooled

Albertus

Citaat van: Raymond293 op 12-08-2011  21:26 uDas wel balen...het is allemaal net een paar centimetertjes te groot.
Mijn koelkast is 45x45x100. Best groot, maar toch ook weer niet..grrrrr.

Wensenlijst.... koelkast, formaat huge horeca of zo  :weetniet:

Een horecakoelkast is niet nodig. Er zijn huishoudkoelkasten te koop voor € 250 tot € 300 van 55Bx55Dx145H  (uitwendig) waarin gistvaten van 60 liter goed in passen. Voor een horecakoelkast betaal je twee tot drie keer zoveel, maar daar worden dan ook andere eisen aan gesteld.

Bert

Jacques

Citaat van: Albertus op 13-08-2011  09:57 uVoor een horecakoelkast betaal je twee tot drie keer zoveel, maar daar worden dan ook andere eisen aan gesteld.

Maar ook die worden regelmatig aangeboden via Marktplaats.

davadox

Citaat van: Raymond293 op 12-08-2011  21:26 uDas wel balen...het is allemaal net een paar centimetertjes te groot.
Mijn koelkast is 45x45x100. Best groot, maar toch ook weer niet..grrrrr.

Wensenlijst.... koelkast, formaat huge horeca of zo  :weetniet:

Vind het ook weer zo zonde om zo'n cct buiten de koelkast te plaatsen.

Naja, dan maar zo'n ding kopen  ::)

http://morebeer.com/view_product/10776/103797/14_Gallon_Conical_Fermenter_-_Heated_and_Cooled

Gaat je Chinese CCT niet meer door dan?

Raymond293

Ben nog steeds bezig met die Chinees, maar echt soepel gaat het niet. Hij wil een betaling via Western Union... .en dat weiger ik. Dat zijn een stelletje oplichters bij elkaar!

Dus ik wil wel, maar wel met een paar redelijke eisen met betrekking tot betaling :)


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.