Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links:

Boeken over bier
Engelstalige brouwboeken

Auteur Topic: 13X een bierrecept voor "mannen met baarden"  (gelezen 3833 keer)

Offline Celocelava

• Senior lid
  • Ik vond het volgende brouwsel beter....
Re: 13X een bierrecept voor "mannen met baarden"
« Reactie #20 Gepost op: 15-12-2004 20:44 u »
Het zal wel een caloriebooster zijn, SG 1.030 na 10 dagen op de fles. De nagisting is bijna gestopt (het bier is prachtig helder), er zit ruim voldoende koolzuur op (bijna agressief grote bubbels) alleen het schuim zakt bijna gelijk in. Nu kan het zijn dat het aan het glas (Westmalle uit het keukenkastje) ligt maar dat weet ik niet zeker (sukkel die ik ben), ook het alcoholgehalte zal hier wel aan bijdragen. Wat wel zichtbaar blijft is een continue stroom van koolzuur (bijna zoals bij cola). De smaak is prima, niet te bitter, beetje zoethoutachtig, erg vol, bijna plakkerig (niet zo gek met dit SG) en het vrouwtje vindt een slokje ook lekker. Zeker geen doordrinker maar ja, dat was ook zeker niet de bedoeling. Ik heb vanavond bij het eten nog een paar La Trappe tripels (uit het kerstpakket)op maar dan is deze toch echt lekkerder (nog maar niet te spreken van de Golden Beverius). Hier ga ik de hardcore bierdrinkers zeker blij mee maken!

Peerrr

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #21 Gepost op: 15-12-2004 21:49 u »
11.7% is toch mooi. Maar 1030 is toch minder.  Die Beverius gistkoek kunnen we toch gewoon beschouden als Brewferm korrelgist? Ik ga een volgende keer voor een zware jongen of met de WYeasy van Westmalle of met Danstar Nottingham aan de gang. Siris kreeg zijn eigen gist wel op 1017!
In cervisia veritas

Offline Celocelava

• Senior lid
« Reactie #22 Gepost op: 15-12-2004 22:21 u »
Golden Beverius is inderdaad de Brewferm korrelgist. Ik had echter verwacht dat de 1762 die ik er na 5 dagen had bij gedaan de gisting zou doorstarten. Dit is niet gelukt. De volgende poging (zal wel even duren) ga ik starten met de 1762. Gelukkig doen de Golden Beverius klonen en het pils het goed dus hoef ik niet van dorst om te komen tijdens de kerstvakantie.

Het blijft wel een uitdaging; die echt zware jongens aan de gang te houden...

Peerrrr

Offline Celocelava

• Senior lid
« Reactie #23 Gepost op: 21-04-2005 19:01 u »
De winter is voorbij,

Vanmiddag de laatste 2 flessen 13X opgemaakt. Ik (en mijn vrouw) zijn het er over eens dat het toch een heel lekker bier is geworden. Gelukkig mag zij nog niet drinken in verband met de komende baby dus kon ik lekker achterover hangen en van de gerijpte smaak genieten. Heerlijk.

Peerrr.

Tags: