Erlenmeyers waar te koop?

Gestart door orangeloo, 11-06-2011 15:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 12-06-2011  11:20 uMits je een aangepaste roerder hebt......

Die zijn er wel voor holle (rond) bodems, maar volgens mij niet voor bolle bodems. Zo wel: plaatje?

Hopbier

Albertus

Citaat van: Drents Hopbier op 12-06-2011  11:41 uDie zijn er wel voor holle (rond) bodems, maar volgens mij niet voor bolle bodems. Zo wel: plaatje?

Deze?

Bert


Oscar

Die bedoelde ik inderdaad.... ;)

RobinB

Citaat van: Oscar op 11-06-2011  22:28 uHolle bodem...die zijn wat lastiger te roeren met een standaard roerder..
Citaat van: Adrie op 12-06-2011  09:46 uGistingsflessen hebben bolle bodems en daar blijft de roervlo niet op liggen.

Als je een goede normale magneetroerder zijn de 5 L flessen met oortje van Brouwland geen enkel probleem! :)

zie ook:
Citaat van: RobinB op 11-06-2011  20:54 uVerder gebruik ik vaak zo'n 5 L fles met oortje van Brouwland. Deze heeft een redelijk vlakke bodem, voor een goede magneetroerder in ieder geval geen probleem. Ook niet duur overigens, ook iets van € 5?

jpt

Die van de Brouwmarkt voldoen prima, maar als je het via een bulkopdracht kan doen, dan zou ik bij deze groothandel eens kijken: http://www.fishersci.com/
 Let wel, ze hebben geen afhaalmagazijn en de transportkosten zijn fiks. De catalogus is sowieso prettig om in huis te hebben.

orangeloo

Citaat van: Jacques op 20-06-2011  23:03 uOm het wat aantrekkelijker te maken om naar Udenhout te rijden vermeld ik even dat op hetzelfde (kleine) industrieterrein ook een chocolade-atelier te vinden is waar tegen zeer scherp prijs eerste klas bonbons en andere chocolade producten wordt verkocht aan particulieren. In de zomermaanden verkopen ze er ook ambachtelijk ijs. Het is dus gen straf om even langs te gaan...
Op de goede tip van Jacques ingegaan.
Vandaag met de vrouw naar Udenhout geweest, voor lekkere bonbons...
En toevallig kwam ik ook nog langs Instrulabo :brouwen:
Dus maar gelijk 3 erlenmeyers gekocht, eeh ik bedoel gekregen voor mijn verjaardag.
Een van 500, een van 1000 en een van 3000 cc.

dennisbier

http://instrulabo.nl/gebruiksartikelen-glas/erlenmeyers/nauwmonds.html
Tegenwoordig:
Instru-Labo B.V.
Spuiweg 22-J
5145 NE Waalwijk
The Netherlands
T: +31 (0)416 34 7770
F: +31 (0)416 65 2236
E: info@instrulabo.nl
KVK: 18038028
BTW: NL802583246B01

berdus

Oud topic, maar toch...

Op marktplaats verkoopt een juffrouw Erlenmeyers voor weinig. (Max 1 liter)

Erlenmeyers    Euro/stuk
50 ml    0.25
100 ml    0.50
250 ml    1.00
500ml    1.50
1000 ml    2.00

Maatbekers
800 ml    hoog model   1.00
800 ml    breed model   1.00

Maatcilinders
5 ml    zonder dop 0.25
50 ml zonder dop 0.50 beperkt
250 ml   met dop 2.00
500 ml   zonder dop 3.00
500 ml met dop 4.00

Petri-schalen
Doorsnede 7 cm, hoogte 1 cm 0.25
Doorsnede 17 cm, hoogte 2 cm 1.00

Reageerbuisjes lengte 10 cm
Buretten van 10, 25 ml
Met rechte en kromme uitloop

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m667205739-laboratorium-glas.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

Jukkie

Dat is dus echt niet duur voor echt lab glaswerk... Iemand ervaring met levering?

orangeloo

Zijn wel erg kleine erlenmeyers, maar goed als je er gebrek aan hebt.  :brouwen:
Anders kan je ze hier nieuw kopen.  :biersmile:

berdus

Citaat van: Jukkie op 03-06-2013  17:29 uDat is dus echt niet duur voor echt lab glaswerk... Iemand ervaring met levering?

Ik, maandagavond besteld, gisteren binnen. Glaswerk is van het merk Simax (Tschechisch). Je hoeft pas af te rekenen als alles in goede orde is ontvangen. Ik moet dadelijk € 16,- betalen voor 5 erlenmeyers, 5 petrischaaltjes inc. verzendkosten. Goeie deal lijkt me!

De hals is iets smaller dan de Erlenmeyers die ik heb waardoor de "standaard" gistkappen niet goed afsluiten..



Op de foto lijkt de bodem rond, dat is uiteraard niet het geval...

Jukkie

Kon de verleiding toch zelf ook niet weerstaan en eergister zelf ook wat erlenmeyers, maatbekers en maatcilinders besteld; Alles was netjes verpakt na een dag binnen! Aanrader dus...

orangeloo

Mijn bestelling is ook de deur uit... ^-^

Voor dat geld wil ik wel eens wat met gistkweek gaan doen.
Ben gisteren toevallig in het boek "De eerste stappen in GIST KWEKEN" door Pierre Rajotte beginnen te lezen.
Hoofdstuk 1 begon gelijk met de benodigde materialen, dus dat komt mooi uit.  :brouwen:
 

seed7

Eigenlijk ben ik niet zo heel blij met mijn erlenmeyers. Als de starter lekker schuimt komt het er al snel boven uit doordat die dingen taps toelopen. Iets dat recht is lijkt me veel handiger.

Nu heb ik misschien wat gevonden, er zijn hele grote "weckpotten" met draadbeugelsluiting die ook nog eens relatief goedkoop zijn. Ik weet alleen nog niet of de bodem vlak genoeg is. Waterslot is niet echt nodig, je trekt de deksel met een elastiekje dicht, het ding kleppert wel als de druk te hoog wordt.

Een alternatief is om de glazen deksel te vervangen door een kunsstof of rvs exemplaar waarin je dan allerhande doorvoeren voor waterslot, luchtslang, pH meter, roerder, troebelheidsmeter, infuus etc. kunt maken. Als de starter klaar is om te koelen, glazen deksel er weer op met elastiekje.

Ingo

Etn82

Citaat van: seed7 op 06-06-2013  10:02 uEigenlijk ben ik niet zo heel blij met mijn erlenmeyers. Als de starter lekker schuimt komt het er al snel boven uit doordat die dingen taps toelopen. Iets dat recht is lijkt me veel handiger.

Nu heb ik misschien wat gevonden, er zijn hele grote "weckpotten" met draadbeugelsluiting die ook nog eens relatief goedkoop zijn. Ik weet alleen nog niet of de bodem vlak genoeg is. Waterslot is niet echt nodig, je trekt de deksel met een elastiekje dicht, het ding kleppert wel als de druk te hoog wordt.

Een alternatief is om de glazen deksel te vervangen door een kunsstof of rvs exemplaar waarin je dan allerhande doorvoeren voor waterslot, luchtslang, pH meter, roerder, troebelheidsmeter, infuus etc. kunt maken. Als de starter klaar is om te koelen, glazen deksel er weer op met elastiekje.

Ingo

Je kunt ook een grotere erlenmeyer kopen.

Of je gaat voor de goedkoopste oplossing, een getrapte starter maken (zodat je meer headspace uhm,.. kopruimte heb).

Bij mij schuimen mijn giststarters op de magneetroerder trouwens bijna niet. Misschien de roerder wat harder zetten?

ciesvandekwis

Ik gebruik zowel een erlenmeyer van 1 liter , soms ook de karaf van Ikea, en een gistingsfles van 2,5 liter, elk heeft z'n 'ideale' maat van roervlo.
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/20213543/

seed7

Citaat van: Etn82 op 06-06-2013  11:38 uJe kunt ook een grotere erlenmeyer kopen.

Heb ze van 0.5, 1 liter en 2 liter voor ca. 400 ml starter.

Ingo

BLUB

Citaat van: berdus op 03-06-2013  17:23 uOud topic, maar toch...

Op marktplaats verkoopt een juffrouw Erlenmeyers voor weinig. (Max 1 liter)


http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m667205739-laboratorium-glas.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

Bedankt Berdus :groots:, ik woon er honderd meter vanaf.

Ik loop er zo gelijk even langs.

BLUB

Jacques

Citaat van: berdus op 06-06-2013  07:50 uDe hals is iets smaller dan de Erlenmeyers die ik heb waardoor de "standaard" gistkappen niet goed afsluiten..

In plaats van een gistkap kun je beter een volrubberen stop of een siliconen stop gebruiken. Die rubberen gistkappen willen wel eens bij het gat van het waterslot gaan scheuren.

Oscar

Citaat van: seed7 op 06-06-2013  12:15 uHeb ze van 0.5, 1 liter en 2 liter voor ca. 400 ml starter.

Mijne is 3 liter, maar 2 liter zou voor jou voldoende moeten zijn.  En op een magneetroerder gaat je giststarter niet schuimen!

Albertus

Kijk regelmatig op Marktplaats.
Ik heb erlenmeyers van 2, 3 en 5 liter, de laatste werd op Marktplaats zelfs als "Artistieke vaas" aangeboden.

Bert

Hoppenbrouwers

Citaat van: berdus op 06-06-2013  07:50 uIk, maandagavond besteld, gisteren binnen. Glaswerk is van het merk Simax (Tschechisch). Je hoeft pas af te rekenen als alles in goede orde is ontvangen. Ik moet dadelijk € 16,- betalen voor 5 erlenmeyers, 5 petrischaaltjes inc. verzendkosten. Goeie deal lijkt me!

De hals is iets smaller dan de Erlenmeyers die ik heb waardoor de "standaard" gistkappen niet goed afsluiten..



Op de foto lijkt de bodem rond, dat is uiteraard niet het geval...
En die heb je gekocht bij Intrulabo?

berdus

Citaat van: Hoppenbrouwers op 08-06-2013  11:52 uEn die heb je gekocht bij Intrulabo?

Nope... Bij die juffrouw op Marktplaats

Hoppenbrouwers

Nice. Had ze al gemaild maar heb nog niets terug gehad qua reactie.

ATHOOGLAND

28 mei bij Labstuff verschillende erlenmeyers, roerbonen en andere spullen besteld. 8 juni is het compleet volgens bestelling afgeleverd. Je kan daar in verband met drukte niet altijd bestellen, maar als ze bestellingen aannemen is het zeker te overwegen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.