Is er iemand in de buurt van Nijmegen die een Speidel bezit

Gestart door Hai, 17-03-2011 12:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hai

Is er iemand in de buurt van Nijmegen die een Speidel bezit.
Ik zou erg graag een in werkelijkheid willen zien.
In april ga ik er 1 aanschaffen.
Ik wil een paar aanpassingen maken. 
Wil graag zien of dat kan :weetniet:.

Hopmans

Nu pas kijken?
Had je dat al niet veel eerder moeten doen, alvorens tot aanschaf over te gaan?


Hai

Citaat van: Hopmans op 17-03-2011  13:55 uNu pas kijken?
Had je dat al niet veel eerder moeten doen, alvorens tot aanschaf over te gaan?
Nee, veel over gelezen, filmpjes bekeken. Denk dat ik redelijk op de hoogte ben.
Wat dat betreft ga ik niet over een nacht ijs ???
Zit alleen te kijken of de aanpassingen die ik graag zou willen maken ook te doen zijn.

Twonky

Citaat van: Hai's op 17-03-2011  14:52 uZit alleen te kijken of de aanpassingen die ik graag zou willen maken ook te doen zijn.
Aan wat voor modificaties zit je te denken?

Zwaai
 :degroeten:

Hai

Citaat van: Twonky op 17-03-2011  21:44 uAan wat voor modificaties zit je te denken?

Zwaai
 :degroeten:

Aanpassingen: ::)
Ik zit te denken aan:
Andere kraan, waar bijv. een (Gardena) koppeling op kan.
Wortfilter in maken: kan ik die makkelijk aansluiten op de kraan.
                                Zit het verwarmingselement daarvoor niet in de weg.
Een buisje (rvs) maken wat er voor zorgt dat de filterplaat niet naar beneden zakt (maisch losjes blijft).
Stelpootje om de pan makkelijk waterpas te kunnen stellen.
Is de isolatiemantel nodig, of kan ik er makkelijk zelf een maken.

Vragen: :weetniet:
Zit er ontluchting in de deksel?
Is er een oxidatieprobleem? (ik verwacht van niet).

 :degroeten:

Twonky

Iso mantel kan je heel makkelijk zelf maken met alu-noppen-folie heb ik nu op mijn weck ketel, en dat scheelt echt enorm, dus wel aan te bevelen!

Ik had een andere Speidel brouwer (uit Noorwegen) gesproken, en hij vertelde dat het wort niet echt langs de pijp stroomt, je hoort het wel 'vallen' maar hij had nog nooit oxidatieproblemen gehad....??

Oscar

Citaat van: Hai's op 17-03-2011  22:19 uAanpassingen: ::)
Ik zit te denken aan:
Andere kraan, waar bijv. een (Gardena) koppeling op kan.
Wortfilter in maken: kan ik die makkelijk aansluiten op de kraan.
                                Zit het verwarmingselement daarvoor niet in de weg.
Een buisje (rvs) maken wat er voor zorgt dat de filterplaat niet naar beneden zakt (maisch losjes blijft).
Stelpootje om de pan makkelijk waterpas te kunnen stellen.
Is de isolatiemantel nodig, of kan ik er makkelijk zelf een maken.

Vragen: :weetniet:
Zit er ontluchting in de deksel?
Is er een oxidatieprobleem? (ik verwacht van niet).

 :degroeten:

Sorry voor mijn reactie, maar je wilt een systeem kopen dat je € 1400 - € 2000 gaat kosten, daarna wil je er nog aanpassingen op maken en heb je nog vragen hoe andere zaken geregeld zijn ?? IK mag aannemen als je € 1400 - € 2000 voor een brouw-installatie uitgeeft dat e.e.a. al voor elkaar is....Als je het daarna nog moet gaan modificeren is het per definitie al te duur, of functioneert het niet naar behoren.

Je bent dan goedkoper en beter af met een zelfbouw/koop-pannenset en een Blinchman fermentor  ;)

Verder succes met deze actie !! Maar dit moest ik echt even kwijt. Volgens mij is de Speidel zeker nog niet uitontwikkeld voor de alles eisende thuisbrouwer en vooral gericht op de Duitse thuisbrouwer welke alleen Duitse biertypes brouwen en netjes tussen de 5 en 7% alcohol blijft...

Hai

Citaat van: Oscar op 18-03-2011  00:36 uSorry voor mijn reactie, maar je wilt een systeem kopen dat je € 1400 - € 2000 gaat kosten, daarna wil je er nog aanpassingen op maken en heb je nog vragen hoe andere zaken geregeld zijn ?? IK mag aannemen als je € 1400 - € 2000 voor een brouw-installatie uitgeeft dat e.e.a. al voor elkaar is....Als je het daarna nog moet gaan modificeren is het per definitie al te duur, of functioneert het niet naar behoren.

Je bent dan goedkoper en beter af met een zelfbouw/koop-pannenset en een Blinchman fermentor  ;)

Verder succes met deze actie !! Maar dit moest ik echt even kwijt. Volgens mij is de Speidel zeker nog niet uitontwikkeld voor de alles eisende thuisbrouwer en vooral gericht op de Duitse thuisbrouwer welke alleen Duitse biertypes brouwen en netjes tussen de 5 en 7% alcohol blijft...

Of een apparaat nu 100 of 10.000 euro kost om aan te schaffen dat moet ieder voor zich weten.
De een koopt een Fiatje en de ander een Mercedes.
Ook mensen met een Mercedes doen vaak aanpassingen.

Een Speidel is en blijft een kwaliteitsapparaat (ook zonder aanpassingen). :)
Zoals de Duitse bieren ook van een goede kwaliteit zijn (ik lust het graag).

Tuurlijk kun je zelf een systeem bouwen wat beter is, maar dat kost ook klauwen met geld en tijd.
Misschien kost het wel meer als je denkt!
Ik kom ook nog wel eens Herms/Rims systemen tegen die niet zo super werken (filter slaat dicht etc.).

Die tijd om een brouwinstallatie te maken stop ik wel ergens anders in.
Liefst in zaken waar ik echt goed in ben, ik verdien die Speidel dan sneller terug.

Ook is het zo dat het brouwen met de Speidel zelf ook een paar uur tijdwinst geeft.

Modificeren van de Speidel is wel een heel zwaar begrip, de aanpassingen die ik wil kosten mij niet langer dan een uurtje of 2-3..

Persoonlijk denk dat ik erg ga genieten van mijn Speidel en dat ik er wel in ga slagen om ook een zwaarder biertje te brouwen. :proost:

bazje

Citaat van: Hai's op 18-03-2011  12:56 uLiefst in zaken waar ik echt goed in ben, ik verdien die Speidel dan sneller terug.


Juist!
Er moet meer gebrouwen worden!  :brouwen:

Hai

Citaat van: Twonky op 17-03-2011  23:08 uIso mantel kan je heel makkelijk zelf maken met alu-noppen-folie heb ik nu op mijn weck ketel, en dat scheelt echt enorm, dus wel aan te bevelen!

Ik had een andere Speidel brouwer (uit Noorwegen) gesproken, en hij vertelde dat het wort niet echt langs de pijp stroomt, je hoort het wel 'vallen' maar hij had nog nooit oxidatieproblemen gehad....??
Ik zal eens kijken of ik van de noppenfolie een net jasje kan maken :P

EBC

Ik kan je de folie aanbevelen die onder laminaat wordt gelegd. Die is wat dunner en beter geschikt voor warmteisolatie.

Hai

Citaat van: EBC op 18-03-2011  18:37 uIk kan je de folie aanbevelen die onder laminaat wordt gelegd. Die is wat dunner en beter geschikt voor warmteisolatie.
Super bedankt voor de tip :groots:

EBC

Oja, bij de Praxis hebben ze die in goudkleur en bij de Gamma in zilverkleur... mag je kiezen.  ;)

RobinB

Citaat van: Hai's op 18-03-2011  12:56 uIk kom ook nog wel eens Herms/Rims systemen tegen die niet zo super werken (filter slaat dicht etc.).
Idem voor de Speidels natuurlijk, dat is ook slechts een RIMS.

Verder lijkt het me logisch dat eenieder zelf uitmaakt waar hij zijn geld aan uitgeeft. :duimop:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.