Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: (nog geen) fustproblemen  (gelezen 2210 keer)

Offline Bob de Brouwer

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Bier drink je met maten!
(nog geen) fustproblemen
« Gepost op: 26-10-2004 18:13 u »
Mijn eerste biertje smaakte goed! Nu is mijn tweede (bok)bier bijna zover dat ie op fles kan.  :elifant:

Ik wil een deel van dit bier, ongeveer 10 liter, op fust te zetten! Kan ik hiervoor een 30 liter fust gebruiken, of wordt de smaak beinvloed door de ruimte die niet met bier gevuld wordt?

*/ Bob.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Re: (nog geen) fustproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2004 19:17 u »
Ik zou zeggen: haal een 10 liter fustje van Heineken in huis! 10l in een 30l vat lijkt me geen strak plan.

Herman

rdorlandt

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 01-11-2004 13:03 u »
Hallo Bob de Brouwer,

Ik ben het met Herman eens dat dit geen strak plan is. Of het is je bedoeling om er een hoop CO2 bij te voegen. Als je dat niet doet, dan zal je bier heel weinig koolzuurgas bevatten, en dus direct doodslaan. Met een hoop CO2 is het wel mogelijk.

Heb je trouwens een installatie om af te vullen in fusten? En hoe maak je de fusten schoon?

Groet,
Rob de Brouwer
 :proost2:

Offline Bob de Brouwer

• Boven 10 berichten
  • *
  • Bier drink je met maten!
« Reactie #3 Gepost op: 02-11-2004 20:06 u »
Hallo Rob, hier Bob.

Ik kan je vragen (nog) niet beantwoorden; zaterdag zal ik samen met een gelouterde brouwer mijn bier op fust zetten. Ik maak dan gebruik van zijn kennis en gereedschappen.

Ik heb wel het advies van de anderen opgevolgd, en een 10 ltr fust gereserveerd.  :dansen:

Groet,
*/ Bob

Tags: