Hopoogst 2011

Gestart door Oscar, 07-02-2011 17:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Het lijkt wat vroeg, maar vanochtend dacht ik..."Goh laat ik de hopstengels van vorig jaar nog maar even weg knippen". Zo gezegd.. zo gedaan.. Maar bij het afknippen van mijn magnum plant zag ik al dat de nieuwe oogst zijn kop boven de grond had gestoken. Zou ie in de war zijn? Of komt 't door het zachte weer?  :weetniet:  Ik weet het niet, maar zo staat mijn hop (Magnum) er op dit moment bij:



 :groots:

Rowan Huigen

Mooie foto Oscar.

Kan ik die importeren in BrouwVisie?

Gr. Rowan  :brouwen:

Anton

Goh... dan mag ik ook wel eens een kijkje nemen bij mijn plantage.
Het lijkt me inderdaad erg vroeg.

aldo

Vrees dat ik in "het hoge noorden" weer een paar weekjes later ben... Zag al wel dat de crosne (japanse andoorn) dacht dat het lente werd!

Oscar

Citaat van: Rowan Huigen op 07-02-2011  18:04 uKan ik die importeren in BrouwVisie?

Huh ?  :weetniet: :weetniet: :weetniet:

VEMP

Ga ik morgen eens bekijken in mijn groentetuin.

RobinB

Volgens mij hier nog geen knopjes, maar dat was van 't weekend...
Kan soms snel gaan! ;)

Rowan Huigen

Oscar,
Leuk man een plaatje in je database.
Kan je zien hoe de diverse hopjes en moujes eruit zien.
In mijn ORACLE database is dat trouwens geen probleem!  ;D
Wat voor een dbms zit trouwens achter BrouwVisie?
Gr. Rowan  :bijdrage_forum:

EBC

Nou ja, een fotooke dan, vanwaar de beste hopvacuumapparaten komen  :D  ik was vandaag in de buurt...


Oscar

Citaat van: EBC op 07-02-2011  20:57 uik was vandaag in de buurt...

Jij komt ook overal he.... :D

Jacques

Citaat van: EBC op 07-02-2011  20:57 uNou ja, een fotooke dan, vanwaar de beste hopvacuumapparaten komen  :D  ik was vandaag in de buurt...

Ik ben ook heel gelukkig met de aankoop van mijn Allpax. Nu kan ik aangebroken pak hop weer opnieuw vacuüm verpakken. De serieuze hopteler kan denk ik niet zonder. 

Jomme

Hier bij een collega komen er ook al scheutjes uit de grond!

RobinB

Vanochtend ff goed gekeken, en jawel! De Tradition heeft een klein uitlopertje.
Ik hoop echter wel dat ze nog een poosje rustig blijven, 't is nog veel te vroeg... ;)

Oscar

Citaat van: RobinB op 08-02-2011  21:12 u't is nog veel te vroeg... ;)

De eerste uitlopers knip je tzt ook weg natuurlijk...

Oscar

Huidige stand van zaken in mijn tuin:

De Magnum:


De mittelfrüh:


 :)

RobinB

Ze hebben bij mij alle 4 ook al uitlopers!
Misschien ga ik ze nog weer begraven, d'r moet nl nog wel wat grond in de potten.

VEMP

Iemand al ideeën wat te doen tegen spint? Vorig jaar heb ik zakjes zien hangen bij Gulpener. Ben gaan zoeken het zijn waarschijnlijk zakjes met roofmijten tegen de spint.

JeroenCV

Ik heb nu 6 uitlopers, misschien dit jaar wel bellen?

EBC

Citaat van: VEMP op 11-03-2011  09:25 uIemand al ideeën wat te doen tegen spint? Vorig jaar heb ik zakjes zien hangen bij Gulpener. Ben gaan zoeken het zijn waarschijnlijk zakjes met roofmijten tegen de spint.

Hier een foto van die zakjes, misschien kan je daarmee beter zoeken.

Ik heb geen last van spint gehad tot nog toe. Ik zal het probleem pas aanpakken als het zich stelt.

aldo

De allereerste puntjes komen bij mij nu ook boven de grond.
Binnenkort maar eens een plant uitgraven en scheuren zodat ik iedereen die ik het beloofd heb van een plantje kan voorzien ;D

RobinB

Citaat van: EBC op 11-03-2011  11:30 uHier een foto van die zakjes, misschien kan je daarmee beter zoeken.

Ik heb geen last van spint gehad tot nog toe. Ik zal het probleem pas aanpakken als het zich stelt.

Als ik goed kijk zal het deze zijn:
http://www.koppert.nl/plagen/mijten/spint-mijt/producten-tegen-spint/detail/spical-plus-2/

Herman



Citaat van: aldo op 11-03-2011  21:09 uBinnenkort maar eens een plant uitgraven en scheuren zodat ik iedereen die ik het beloofd heb van een plantje kan voorzien ;D
Da's de mooie methode. Je kan ook een loot afknippen en in een glas wat zetten. Je zult na enige tijd wortels zien ontstaan. Maar de versie met wortel heeft meer kans de reis te overleven.

EBC

Citaat van: aldo op 11-03-2011  21:09 uDe allereerste puntjes komen bij mij nu ook boven de grond.
Binnenkort maar eens een plant uitgraven en scheuren zodat ik iedereen die ik het beloofd heb van een plantje kan voorzien ;D

Je kan ook gewoon de gronduitlopers wat dieper uitgraven en afknippen. Die hebben altijd wat wortel en slaan prima aan.

guuz

Citaat van: RobinB op 27-02-2011  20:38 uZe hebben bij mij alle 4 ook al uitlopers!
Misschien ga ik ze nog weer begraven, d'r moet nl nog wel wat grond in de potten.

Moi Robin,

Begrijp ik hieruit, dat jij hop in potten laat groeien? Hoe pak je dat aan?

vr grt,

Peter :degroeten:

Oeps...

Las even verder in ander onderwerp al een beschrijving... :-[

RobinB

:)
inderdaad gewoon grote potten/cementemmers.
Genoeg bemesten en het gaat als een zonntje!

Wel wat gaten in de bodem boren (als die er nog niet in zitten) om het water af te kunnen voeren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.