Nieuw hier: Geert

Gestart door GeBaxke, 05-02-2011 16:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeBaxke

Hallo,

Mijn naam is Geert, uit Eindhoven. Brouw vanaf 1980, 2 tot 3 keer per jaar. Altijd witbier (in het voorjaar). Daarnaast zijn Scotch ale en een trappist mijn favoriete brouwsels. De rest lust ik ook hoor.
Nog steeds nieuwsgierig en leergierig hoe anderen brouwen, dus vandaar de aanmelding op dit forum.


Groeten en veel brouwplezier.


janjansen

Citaat van: GeBaxke op 05-02-2011  16:10 uBrouw vanaf 1980, 2 tot 3 keer per jaar. Altijd witbier (in het voorjaar).

Hallo, Geert!
Dertig jaar ervaring met het brouwen van vooral witbier: RestEcP!
Ik ben zelf pas een jaar bezig, met een grote voorliefde voor witbieren.
Alles wat ik brouw is met tarwe: tarwetripels, witbier en weizen.

Geert, als jij zo terugkijkt op die 30 jaar, kun je dan aangeven welke dingen jij over het brouwen van witbier hebt geleerd?
Of vraag ik je nu teveel/te snel om uit de school te klappen?

in ieder geval heel werg welkom op het forum!

Jacques

Welkom Geert,

Zo te merken brouw je aleen traditionele biertypen. Tegenwoordig zijn heel wat meer grondstoffen te koop en daarmee kun je spannende nieuwe bieren brouwen. Probeer het eens en er gaat een nieuwe wereld voor je open.

GeBaxke

Hoi,

In den beginne  ^-^ deed ik alles heel precies, op de gram af wegen etc. Nu rond ik alle ingredienten, graden en tijden af naar boven en naar beneden net wat me uit komt.
Mijn maischschema's geven niet  meer aan 52, 62 ,73 graden ik ben meer van 55, 65, 75 graden.

Beluchten deed ik vroeger door te roeren met een lepel een paar keer de eerste twee dagen, nu met een pompje altijd 24 uur.
Voor de rest is er niet veel in techniek veranderd, alleen de apparatuur is veel beter en alles is makkelijker te verkrijgen.

Mijn motto houd het simpel.
Mijn witbier heet dan ook simpel witje :P

Sander_de_Rijk

Hoi Geert,

Welkom hier. Ik ben zelf ook nieuw en ben dankzij Geert aan het brouwen geslagen. Grappig om jouw berichtje hier te lezen terwijl ik net zelf zat te denken om mijzelf voor te stellen.

SeekingBeer

Ha dat is leuk: iemand die al een jaar of dertig brouwt!

Nou welkom, iha is het wel een leuk forum met een pakhuis aan kennis.
Doe er je voordeel mee.

goom


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.