Hier een voorzet voor het recept:
Basis
[tabular type=4]
Omschrijving | Waarde | [row][data]Naam recept[/data][data]Saison[/data][/row]
[row][data]Brouwdatum[/data][data]26-5-2010[/data][/row]
[row][data]Biertype[/data][data]Saison[/data][/row]
[row][data]Aantal liters[/data][data]15[/data][/row]
[row][data]Gewenst begin SG[/data][data]1053 (5,7 vol% alc.)[/data][/row]
[row][data]Brouwzaalrendement[/data][data]80.0% [/data][/row]
Algemeen
[tabular type=4]
Omschrijving | Waarde | [row][data]Totaal brouwwater[/data][data]21.58 liter[/data][/row]
[row][data]Maischdikte[/data][data]4.83 l/kilo[/data][/row]
[row][data]Maischwater[/data][data]14,4 liter[/data][/row]
[row][data]Spoelwater[/data][data]7,2 liter[/data][/row]
[row][data]Kooktijd[/data][data]60 min.[/data][/row]
[row][data]Berekende kleur[/data][data]6 EBC (BrouwVisie)[/data][/row]
[row][data]Berekende bitterheid[/data][data]31 EBU (Glenn Tinseth)[/data][/row]
Mout
[tabular type=4]
Moutnaam | % stort | Massa | Kleur | [row][data]Pilsmout 3 EBC[/data][data]82,0 %[/data][data]2656 gram[/data][data]3 EBC[/data][/row]
[row][data]Tarwemout[/data][data]10,0 %[/data][data]324 gram[/data][data]3 EBC[/data][/row]
[row][data]Kristalsuiker[/data][data]8,0 %[/data][data]259 gram[/data][data]0 EBC[/data][/row]
Hop
[tabular type=4]
Hopnaam | % Alfazuur | Massa | Kooktijd | Bitterheidsaandeel | [row][data]East Kent Golding[/data][data]4,8 %[/data][data]15 gram[/data][data]60 min.[/data][data]12 EBU[/data][/row]
[row][data]Fuggle (GB)[/data][data]6,8 %[/data][data]10 gram[/data][data]60 min.[/data][data]11 EBU[/data][/row]
[row][data]Fuggle (GB)[/data][data]6,8 %[/data][data]10 gram[/data][data]10 min.[/data][data]4 EBU[/data][/row]
[row][data]East Kent Golding[/data][data]4,8 %[/data][data]15 gram[/data][data]10 min.[/data][data]4 EBU[/data][/row]
Gist
[tabular type=4]
Omschrijving | Waarde | [row][data]Gist soort[/data][data]3724 Belgian Saison[/data][/row]
[row][data]Gist toegevoegd als[/data][data]Giststarter[/data][/row]
[row][data]Volume giststarter[/data][data]1500 ml[/data][/row]
[row][data]Beluchtings tijd[/data][data]0 uur[/data][/row]
[row][data]Temperatuur giststarter[/data][data]0°C[/data][/row]
Maischschema
[tabular type=4]
Stap nr | Temperatuur | Rusttijd | Maischdikte | [row][data]1[/data][data]62°C[/data][data]45 minuten[/data][data]4,8 l/kg[/data][/row]
[row][data]2[/data][data]72°C[/data][data]15 minuten[/data][data]4,8 l/kg[/data][/row]
Ik heb het maischschema deels van Adrie's Saison overgenomen. En ik heb de Fuggle hop gekozen omdat ie familie is van de Styrian Goldings en ik deze toch al ga bestellen voor een IPA. Wat denk jullie van de hopstart zo?