Reisverslag Pacific North West 2010

Gestart door EBC, 23-05-2010 02:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EBC

Momenteel reis ik rond door Noord-West-Amerika. Ik zal in deze draad zo nu en dan wat plaatjes posten van interessante zaken.

Vandaag ben ik in Toppenish, waar veel van de Amerikaanse hop wordt verbouwd. Ik bezocht een leuk hopmuseum:


En ik ging even langs bij mijn vriend Virgil, je weet wel, van de Amarillo hoppen:










En nog wat plaatjes van de hopvelden. De hop staat nog niet erg hoog. En ook de palen zijn niet meer dan 4 to 4,5 meter. Flink lager dan in Poperinge...





Zo nu weten jullie waar je hopjes vandaan komen.

EBC

Oja, nog wat van het assortiment in de lokale supermarkt:
















EBC

En twee plaatjes van de RAM brewery in Lacey:





Het zag er allemaal prachtig uit, maar het bier was niet speciaal. Waterig leeg en ze waren zeer hard bitter. Wel gezellig hoor!

JWVG

Leuke plaatjes, Jasper! En leuk om een reisverslag te lezen. Hop verbouwen is toch echt wel jouw ding, he? Ja, dat supermarkt assortiment komt me bekend voor. En alles gekoeld, voor de dorstige drinker met haast  :D.

Veel plezier!

 :degroeten: JW.

RobinB

Hey EBC!
Ziet er weer fantastisch uit! Is het daar nog niet zo warm?
Hopjes lijken nog vrij klein inderdaad...

Ben je de VGXP01 nog tegen gekomen? ;)

Adrie

Mooie foto's EBC! Een bierreisje naar de VS komt steeds hoger op mijn wensjeslijstje te staan.

RobinB

Yep, bij mij ook.
Alleen lastig dat het niet om de hoek ligt... ;)

JWVG

Gewoon met het gezin, valt prima te combineren. Genoeg te zien in Washington, Oregon en Californie bv. Ook voor kids! En dan 's avonds lekker iets drinken in de plaatselijke microbrewery. In tegenstelling tot hier zijn die altijd zeer geschikt om ook met kinderen te zitten. Enne... ik weet niet hoe het bij jullie thuis is, maar met zo'n voorstel zou ik meer kans maken dan met het voorstel om in mijn eentje of met een paar biervrienden een paar weken door de VS te struinen  :D.

(Maar dat bedoelde Adrie misschien ook).

 :degroeten: JW.

RobinB

Ja, als dan natuurlijk gewoon vakantie met mijn vriendin!
't Is alleen momenteel wat lastig inplannen en duur. Misschien over een paar jaar of zo?

JWVG

De kosten vallen nog wel mee, als je uitkijkt kun je goedkoop vliegen, en als de euro nog een beetje weer stijgt is het redelijk te doen. Ivm een Europese versie, dan.

 :degroeten: JW.

Jacques

Zo, Jasper jij geniet er weer ten volle van. Fijn dat je dit met ons deelt via de foto's. Nog veel plezier en proost!

Gerb

CiteerEn ik ging even langs bij mijn vriend Virgil, je weet wel, van de Amarillo hoppen:
Ik weet het niet, heeft hij rhizomen?

Supergave foto's, vooral die supermarkt.

Hopmans

Schitterend verslag!
Wat een bieren in die supermarkt.  :o


MM

Die foto's van die supermarkt zien er erg gaaf uit. :)

EBC

Toppenish, in de staat Washington, staat helemaal in het teken van de hop. Ook is het stadje bekend om haar 'murals'. Diverse huizen zijn aan de buitenkant beschilderd met allerlei taferelen. Dat is hier dan de toeristen trekpleister. Deze mural,in drie delen, wilde ik jullie niet onthouden.







En tja, die VGXP01...wie zal het zeggen...het is nogal een geheime hop  ;)

Nu ga ik richting Yellowstone Park. Ik zal waarschijnlijk een tijdje niks posten omdat ik geen internetverbinding heb...

EBC

Ons huisje. Wij gaan hier schuil onder de naam Pipo en Mamaloe.  ;D


MO

Is dat een Amerikaanse mini-camper? De meeste zijn toch drie keer zo groot?

JWVG

Dat is een Amerikaanse hatchback  :D

RobinB

Jeej met de camper!
Dat wil ik ook zeker tzt! Maar dan wel een (nog ;)) kleinere VW California! (geen oudje)

Anton

Pracht verslag, mooi hoor.
Als je de foto's van de super ziet is het hier toch maar behelpen.

De-Geert

Mooi verslagje Jasper. Die supermarkt ziet er wel veelbelovend uit, ik dacht dat de plaatselijke C1000 ruim gesorteerd was.  :nut:

Drents Hopbier

Citaat van: EBC op 23-05-2010  02:22 uOja, nog wat van het assortiment in de lokale supermarkt:



Stond er geen Heineken of Grolsch bij?  Die vond ik in een ruim gesorteerde winkel in San Francisco wel.

Hopbier

EBC

Zo, we hebben Yellowstone weer verlaten. Daar is geen enkele digitale aansluiting voorhanden, ook geen telefoon.

Het is maar een kleine 25 footer. Ja ze zijn hier nog veel groter en dan hang je de SUV aan de trekhaak...

Heineken was er ook, en Stella en veel andere Europese groten, maar daarvan geen detailfotos gemaakt.

Hier wat flesjes die we dronken:


Nog wat plaatjes uit de prachtige brewpub Snake River Brewing in Jackson Hole, Wyoming:








Wij hebben er ook een nieuwe job gevonden:



EBC

Oja, ik heb ook nog even een vredespijp gerookt bij Yakima Chief:

RobinB


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.