Een Utrechtse dependance van het WHO --> UHO?

Gestart door Ko, 03-05-2010 20:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ko

Beste Brouwers,

Al een tijdje heb ik het voor bierliefhebbers o zo mooie Wageningen verruild voor het ook erg leuke Utrecht. In Wageningen heb ik zeer veel geleerd van de maandelijkse bijeenkomsten bij een van de brouwers thuis. Nu ik in het Utrechtse woon is het lastig om maandelijks naar Wageningen te komen om elkaars bieren te proeven. Daarom zit ik al een tijdje te spelen met de gedachte of er in Utrecht ook een dergelijk gezelschap actief is (of actief wil worden) die op kleine schaal regelmatig bierigheden met elkaar uit wisselt? Vooral de kleine schaal en het informele karakter van het WHO heeft me erg gecharmeerd en nu hoop ik dat dit ook mogelijk is in Utrecht...

Zijn er geïnteresseerden dan hoor ik het graag,

gr. Ko

De-Geert

Hey Ko!
Jammer dat je niet meer zo vaak in het Wageningse bent, maar hopelijk gaat het je lukken net zo iets in Utrecht te formeren. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het niet zou lukken.
 :biersmile:

Menno

Ik woon dan niet in Utrecht, maar er buiten.

Wat heb je exact in gedachten? Vorm? Locatie?

Ik zal dit topic met enige interesse volgen...  ;)

dennis

En na Utrecht de rest van Nederland.  Zet hem op Ko!

Ko

Citaat van: Menno op 03-05-2010  21:27 uIk woon dan niet in Utrecht, maar er buiten.

Wat heb je exact in gedachten? Vorm? Locatie?

Ik zal dit topic met enige interesse volgen...  ;)

Ik zat te denken aan eenzelfde opzet als in Wageningen. De opzet in Wageningen is als volgt (mijn interpretatie, dus WHO'ers schiet maar raak):

Iedere maand komen minimaal 4 personen bij elkaar om elkaars bieren redelijk serieus te proeven en hierover hun mening geven. Hiernaast worden ook algemenere bier ervaringen en meningen met elkaar gedeeld. Dit gebeurt iedere maand bij een ander "lid" thuis. Lid tussen aanhalingstekens omdat er eigenlijk niets officieels is aan het WHO. Er worden geen notulen gemaakt (op enkele megalomane project notities na dan), statuten en andere officiële bezigheden worden niet gebruikt en een vaste ledenlijst bestaat ook niet.

Op een informele manier wordt toch redelijk fanatiek een hele avond met bier gevuld. Ik heb dit als zeer leuk en leerzaam ervaren, hopelijk zijn er meer mensen in Utrecht die hier geïnteresseerd in zijn.

gr. Ko

Ko

Citaat van: dennis op 03-05-2010  21:40 uEn na Utrecht de rest van Nederland.  Zet hem op Ko!

WHO for world domination  ;)

Hopmans


William

In elke universiteitsstad een groepje, samen het Academisch Hobbybrouw Overleg :pan:

Hopmans

Gezellig.
Bier tot op de quark ontleed.

 :biersmile:

Ko

Citaat van: William op 04-05-2010  08:54 uIn elke universiteitsstad een groepje, samen het Academisch Hobbybrouw Overleg :pan:

Nou, ondanks dat ik wel in Wageningen studeer (en dit snel hoop af te ronden...) ben ik bedrijfskundig geschoold. Dus mijn brouwkennis moet voornamelijk van het forum en de gesprekken met andere brouwers komen.

Ik ben dus meer een WHO leecher  :weetniet:

Oscar

Ik vind het een goed initiatief !! als ik in de toekomst nog eens verhuis naar regio Utrecht, dan sluit ik me aan.
Brouwers regio Utrecht verenig u!  :brouwen:

YOz

he Ko,
Hoe zit het met het UHO is het nu een 1-mans depedance? Aangezien ik waarschijnlijk in augustus het mooie Wageningen ga verlaten en tijdelijk in Utrèch ga wonen. Weet alleen niet hoeveel tijd en eigenlijk meer de mogelijk ik ga hebben om daar ook te brouwen, maar over bier praten kan ik altijd wel een avond lang ;)
Yoz

JWVG

Nee he?  :'( Het lijkt er meer op dat het WHO verhuist naar Utrecht.. Of kom je weer terug, Yoz?

 :degroeten: JW.

YOz

Citaat van: JWVG op 06-07-2010  12:14 uNee he?  :'( Het lijkt er meer op dat het WHO verhuist naar Utrecht.. Of kom je weer terug, Yoz?

 :degroeten: JW.

Dat is natuurlijk het probleem met al die studenten, die gaan alle kanten op na verloopt van tijd. Voorlopig kom ik waarschijnlijk niet terug naar Wageningen (in de zin van je weet nooit wat er nog gebeurd). Nog niet alles is zeker, maar de kans is groot dat het richting Leiden gaat worden. Dus wellicht komt er over een aantal maanden een oproep voor een het LHO :)

De-Geert

Aj, dat is erg jammer. Waar gaat het heen, met het WHO?

YOz

Inderdaad is het WHO een van de dingen die ik liever mee zou willen nemen. Maarja helaas ligt Wageningen niet in de Randstad....

ros

Citaat van: Ko op 03-05-2010  22:05 uIk zat te denken aan eenzelfde opzet als in Wageningen. De opzet in Wageningen is als volgt (mijn interpretatie, dus WHO'ers schiet maar raak):

Iedere maand komen minimaal 4 personen bij elkaar om elkaars bieren redelijk serieus te proeven en hierover hun mening geven. Hiernaast worden ook algemenere bier ervaringen en meningen met elkaar gedeeld. Dit gebeurt iedere maand bij een ander "lid" thuis. Lid tussen aanhalingstekens omdat er eigenlijk niets officieels is aan het WHO. Er worden geen notulen gemaakt (op enkele megalomane project notities na dan), statuten en andere officiële bezigheden worden niet gebruikt en een vaste ledenlijst bestaat ook niet.

Op een informele manier wordt toch redelijk fanatiek een hele avond met bier gevuld. Ik heb dit als zeer leuk en leerzaam ervaren, hopelijk zijn er meer mensen in Utrecht die hier geïnteresseerd in zijn.

gr. Ko

Ik woon zelf in Zeist en ben ook wel geïnteresseerd  in zo'n soort club. Op het moment heb ik nog niets gebrouwen, maar daar gaat het wel van komen, ben eerst wat materiaal aan het verzamelen...
Met vriendelijke groeten.
Ros

dennis

Citaat van: De-Geert op 06-07-2010  12:44 uAj, dat is erg jammer. Waar gaat het heen, met het WHO?

Ik had het me al gerealiseerd dat het verloop wel eens groter zou kunnen zijn dan bij een gilde.  Af en toe nieuw bloed kan geen kwaad.  En we kunnen over een paar jaar al een reünie doen ;)  Altijd leuk.

JWVG

Ja, dat hoge verloop is inherent aan het veel studenten hebben (zelfs al houden ze het soms aardig lang vol  ;D). Maar ja, dan moet er wel nieuwe aanwas komen, natuurlijk.

Geert, blijf jij wel lekker in Wageningen wonen de komende tijd?

 :degroeten: Jw.

De-Geert

Citaat van: JWVG op 06-07-2010  19:19 uGeert, blijf jij wel lekker in Wageningen wonen de komende tijd?
Check!
In ieder geval nog 1,5 jaar.

JWVG

Met een beetje mazzel zak je nog een paar keer  :D

dennis

Citaat van: JWVG op 06-07-2010  19:19 uGeert, blijf jij wel lekker in Wageningen wonen de komende tijd?

Stefan vast ook nog wel even.

Ko

Hoi,

Wegens een verhuizing reageer ik wel wat laat. Het UHO is inderdaad nog maar een eenmansdependance. Dus hopelijk verdubbelt het leden aantal binnenkort. Eigenlijk zou UDO (Utrechts Degustatie Overleg) een betere afkorting zijn, aangezien ik al geruime tijd niet meer gebrouwen heb. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat er niet een avond over bier gepraat kan worden.

Yoz, waar ga je in Utrecht wonen? Misschien worden we wel buren :P

Gr. Ko

dennis


ros

Citaat van: dennis op 07-07-2010  22:00 uEn ik weet een mooi cafeetje.

Of bijv. Kafe België

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.