Thermometer met alarm

Gestart door Jacques, 26-04-2010 23:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Ik kon het niet laten. Ik heb 3 digitale thermometers maar geen één met alarm.

Het is geen geld... Nu maar hopen dat hij voldoet. Als het goed is weet ik dat deze of volgende week.

New Digital Food Pen Probe Alarm Thermometer

Als je er meer besteld worden de verzendkosten lager. Misschien een idee voor een gezamenlijk inkoop?

kleine Minstreel

Hoi Jacques ik gebruik nu de Conrad digitale met alarm werkt overigens goed alleen de probe is haaks wat lastig is in de maischketel.
Zit hier ook een timer op want dat is bij de conrad wel erg handig. Alleen de timer telt alleen af en niet op wat weer lastig is bij het opstoken van de ketel.
Ik wil wel meedoen voor dat geld.

Cor

Jacques

Hoi Cor,

De specificaties staan bij de link. Hierbij zie ik geen timer vermeld. Maar je kunt ook niet alles verwachten voor een thermometer van € 11 exclusief de verzendkosten...

Het voordeel voor mij is dat er een alarm op zit als de temperatuur onder of boven een bepaalde temperatuur komt. Klok kijken moet ik nog steeds, alhoewel een kookwekkertje ook heel handig kan zijn voor het in de gaten houden van de maischtijden. Dit laatste kan overigens ook goed met BrouwVisie.

kleine Minstreel

Ik wil wel meedoen als je een bestelling doet.
Bedankt alsvast hoor wel hoe het gaat aflopen en hoe ik moet betalen. Volgende week is weer de clubavond dus!
Cor

Jacques

Ik heb mijn bestelling al gedaan. Hopelijk komt de thermometer begin volgende week binnen.

Het is wel interessant om de thermometer gezamenlijk in te kopen omdat je daarmee de verzendkosten drukt. Voor elke tweede thermometer betaal je slechts GBP 0,95 aan verzendkosten. Bij een afname van 5 thermometers betaal je zo'n € 13,50 per stuk, inclusief de verzendkosten!


Anton

Bij Conrad plm 14 euro, betalen met ideal en gratis verzenden.

Anton

Sorry, 19,90 euro, maar dan wel met timer. :D

Jacques

Citaat van: Anton op 27-04-2010  18:13 uBij Conrad plm 14 euro, betalen met ideal en gratis verzenden.

Voor een gratis verzending moet je wel voor minimaal € 25 bestellen...

Jacques

Citaat van: Anton op 27-04-2010  18:17 uSorry, 19,90 euro, maar dan wel met timer. :D

Timer is wel handig maar niet noodzakelijk.
Overigens is de voeler niet recht, dat is niet zo handig. Of hebben jullie de voeler recht gebogen?

Anton

Ja, gedeeltelijk rechter gebogen. Hij past nu in een RVSbuisje die aan de gamelwand in het wort hangt.
Werkt ook tot op de graad nauwkeurig. Alleen wel het gedeelte waar het kabeltje overgaat in de voeler insmeren met siliconenkit.
Als er nl vocht inloopt wordt hij zeer onnauwkeurig, geeft bv 90 graden kamertemperatuur aan. Ik ken mensen die hem toen weggegooid hebben.
Echter, laat hem een paar maand droog en warm liggen dan doet ie het weer!

kleine Minstreel

Citaat van: Anton op 27-04-2010  20:33 uJa, gedeeltelijk rechter gebogen. Hij past nu in een RVSbuisje die aan de gamelwand in het wort hangt.
Dat wil ik ook wel proberen want die haakse hoek is en blijft onhandig in mijn maischketel. Zijn er geen reserve probes te verkrijgen als het toch misgaat.
 Ik bedoel dus de conrad van 19,90 met timer en die daadwerkelijk 1  ºC nauwkeurig getest met een alcoholthermometer die geijkt is.
Cor

Anton

Ik buig hem telkens wat meer recht, hij staat nu onder een hoek van 45 gr.
Inderdaad is een losse voeler niet te koop. Een tijdlang was de hele thermometer niet meer te koop maar sinds kort wel weer.
vandaar dat ik de voeler voorzichtig probeer recht te buigen en mocht het misgaan dan kan ik altijd alsnog een nieuwe aanschaffen.

Jacques

O ja, ik was gisteren vergeten te melden dat de thermometer aangekomen is. Ziet allemaal prima uit. Het alarm werkt prima (wel op hele graden) en de temperatuur wijkt nagenoeg niet af van mijn UT-100 (0,3 ºC).
De probe is mooi recht. De snoer had alleen iets langer mogen zijn.

Geen timer maar dat is voor een paar euro's geregeld met een kookwekkertje van de Blokker.

Al me al een prima aankoop voor weinig geld.

Anton

Hopelijk heb je er lang plezier van.
Die goedkope van mij doet het al meer dan vier jaar, dus het kan.

PietO

Citaat van: Anton op 27-04-2010  20:50 uIk buig hem telkens wat meer recht, hij staat nu onder een hoek van 45 gr.
Inderdaad is een losse voeler niet te koop. Een tijdlang was de hele thermometer niet meer te koop maar sinds kort wel weer.
vandaar dat ik de voeler voorzichtig probeer recht te buigen en mocht het misgaan dan kan ik altijd alsnog een nieuwe aanschaffen.
de mijne is reeds een paar jaar recht; dat is geen probleem. Om het inwateren te voorkomen inderdaad de gevlochten buitenmantel heeeel goed inwrijven met siliconenkit (kwazie de kit 5x naar binnen duwen) en dan krimpkousje erover (foto overbodig denk ik).

Anton

Krimpkousje! Goed idee :D

Jacques

Dezelfde thermometer maar dan met lagere verzendkosten.

Voor € 15,10 heb je die in huis!

Daar kan een gezamenlijke inkoop niet tegen op.



RobinB

Hmmm een nauwkeurigheid van +/- 1 ºC...
Ik blijf mooi bij mijn lcd-module thermometer van Voltcraft/Conrad :)

Jacques

Citaat van: RobinB op 07-05-2010  18:30 uHmmm een nauwkeurigheid van ± 1 ºC...
Ik blijf mooi bij mijn lcd-module thermometer van Voltcraft/Conrad :)

Met een uitlezing van 0,1 ºC. Voor de éénstapsmaischmethode is hij nauwkeurig genoeg. In ieder geval veel beter dan de alcoholthermometers die je voor bijna dezelfde prijs koopt.

Wat is bij jou de nauwkeurigheid? En heb jij een grotere nauwkeurigheid nodig?

RobinB

Nee hoor! :) Was even verward door de schijnzekerheid van de display resolutie.

Die LCD module heeft overigens ook een nauwkeurigheid van +/- 1 ºC.
Geen reden om over te stappen dus. :)
Daarnaast werkt die fijner met mijn voelerbuizen en gebruikt gewone AA penlites.
Voor mij is dat makkelijker.

Jacques

Deze thermometer werkt met gewone AAA batterijen.

Je hoeft ook niet  over te stappen. Maar als je nog met een alcoholthermometer werkt of een thermometer met alarm wilt dan is dit een goedkope oplossing. Wel even de achterkant van de probe waterdicht maken. Daar kan namelijk wel water in waardoor vermoedelijk de meter het niet meer doet.

RobinB


Gerb

Dit is dezelfde als degene die Jacques heeft? Ziet er wel goed uit.

RobinB

Die van Jacques heeft een rechte sonde, zie vorige pagina.
Die van de Ikea lijkt me meer zoals die van Conrad met alarm, niet de lcd-module.
Zie type D van http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,9276.0.html

Jacques

Citaat van: RobinB op 08-05-2010  10:21 uIkea heeft er ook eentje voor €6,99...
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20103016

Dat is inderdaad ook niet veel geld. Verstuurt Ikea? Want anders wordt deze thermometer nog vrij kostbaar, tenzij je een Idea-vestiging bij jou om de hoek hebt zitten.
En je weet hoe het werkt. Als je zegt tegen je vrouw dat naar de Ikea gaat is er grote kans dat ze mee wil en dat je met allerlei spullen thuis komt die je eigenlijk niet nodig had...

O ja bij de Ikea-thermometer moet je het AAA-batterijtje nog zelf kopen bij de thermometer die ik gekocht had zat die er gewoon bij.

Overigens zie ik niet dat de ikea-thermometer een alarm heeft. Er wordt namelijk wel gesproken over een baktimer maar niets over een alarm als de temperatuur te hoog of te laag is. Dat is was voor mij de voornaamste reden om deze thermometer te kopen. Vrij nauwkeurige elektronische thermometers heb ik meer in huis (o.a. 2 UT 100's). Met behulp van deze thermometer word ik gewaarschuwd als ik aan het opwarmen ben om te stoppen met verwarmen en kan ik wat anders doen tijdens het maischen zonder het risico te lopen dat de temperatuur te veel gedaald is.

En verder heeft de Ikea-thermometer een gebogen sonde. Al eerder is opgemerkt dat dit niet handig is.

Het is wel goed ook dit soort discussies te hebben op het forum. De praktische kant van het brouwen mag niet onderbelicht worden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.